1332 Reacties
2 maanden geleden
Alle mama's die het zo ongelooflijk pittig hebben....weet dat jullie niet alleen zijn....weet dat jullie ongelooflijk sterk zijn en dat jullie het allemaal goed doen op de manier zoals jullie het doen.....sprong 4 is gewoon super zwaar en klote. Ik ben trots op jullie als ik lees hoe flexibel en creatief jullie zijn om zoveel liefde en aandacht aan jullie babys te geven op dit moment.
Ik duim weer voor iedereen voor de aankomende nacht...ook voor die van mij 🤞
2 maanden geleden
Pfffff wat is dit een pittige fase weer zeg…. We hadden net een beetje regelmaat en ritme in de slaapjes maar het is compleet overboord. Van zelfstandig in slaap vallen (of soms met een klein beetje hulp) nu een baby die al krijst als hij zijn bedje ziet, zich enorrrrrm verzet tegen slaap en zelf in slaap vallen is verleden tijd. Als ie dan eindelijk slaapt, is het na 30-45 minuten weer klaar… Van doorslapen naar 3-4x per nacht wakker en alleen aan de borst weer in slaap kunnen vallen.
Daarnaast geeft hij sinds een week enorm veel melk terug, wil hij vaker drinken maar drinkt hij wel enorm onrustig. Laat bizar veel (en stinkende) scheetjes
2 maanden geleden
Reactie op Elin2024!
Ik leg haar altijd eerst met haar buikje op mijn onderarm en dan kom ik haa ...
Op der zij leggen en dan rollen heb ik vaak geprobeerd maar dan wordt ze altijd wakker...ze slaapt nog niet zo diep (hoop dat dat nog gaat komen).
Ik zal het eens met mn onderarm proberen.
Thanks voor de tipA
2 maanden geleden
Reactie op frummeltje1
Ik zie je reacties vaker voorbij komen en heb met je te doen. Het is ook su ...
Ah wat pittig ook voor jou en dank voor je lieve woorden. Lukt het jou dan om op de een of andere manier slaap in te halen?
Gaat het zo sinds de sprong of al een aantal weken?
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Je doet niks verkeerd, echt niet. Soms is accepteren het enige wat je kunt ...
Ja daar probeer ik ook echt in te geloven maar wanneer ik half instort vanwege slaaptekort dat heb ik het er echt moeilijk mee.
Ja zo zie je maar dat alle babies andere zijn. Hopelijk is deze pittige fase voor jou snel voorbij!
2 maanden geleden
Al een tijdje lees ik de verhalen over sprong 4 denkende: hebben wij even mazzel.
Maar ook wij zijn nu van de partij 😂 weer 2x nachtvoedingen + vaker wakker, krijsen wanneer ik hem ‘s avonds neerleg etc.
Wat ik lastig vind (los van het slapen…) is dat ik zo twijfel of ik er goed aan doe hem bij krijsen even uit de cosleeper te halen als ik hem niet stil krijg. Leer ik hem daarmee dat als hij huilt ik hem oppak? Als ik hem in z’n bedje laat en probeer te troosten, ontwikkelt hij dan een negatieve associatie met z’n bedje? Nou ja jullie snappen mijn punt.
Sterkte iedereen ermee!
2 maanden geleden
Reactie op Saar1705
Ah wat pittig ook voor jou en dank voor je lieve woorden. Lukt het jou dan ...
We hebben haar altijd in slaap gewiegd en ze slaapt al sinds het begin alle dutjes op ons. Wegleggen lukt 95% van de tijd niet. Ze valt nooit in slaap in de wagen of iets dergelijks. Sinds de sprong is het erger geworden; het drinken, niet willen slapen en het krijsen..
Als mijn vriend vrij is gaat hij er soms in de ochtend met haar uit en dan blijf ik nog even liggen, maar al die gemiste slaap is niet in te halen denk ik, haha.
Ik kan niet wachten tot ze straks kan lopen en meer kan spelen, hoop dat het dan wat rustiger wordt. Als ze wakker is wil ze ook altijd vermaakt worden namelijk, niet even alleen in de box.
En op dit moment kan ik me niet voorstellen om ooit aan een tweede kindje te beginnen haha. Geen idee hoe ik dit alles zou moeten doen met een peuter erbij
2 maanden geleden
Is er bij een sprong een aanloop, piek en dan weer afname van bepaald gedrag? Of is het normaal dat het op en neer gaat? Hier valt er namelijk geen touw aan vast te knopen: gisteren viel onze zoon weer zoals we gewend waren in slaap en dacht/hoopte ik dat we er bijna waren, maaaaar vandaag is het weer drama…
2 maanden geleden
Reactie op Liinseey
Is er bij een sprong een aanloop, piek en dan weer afname van bepaald gedra ...
Ik herken dit helemaal. Al een paar dagen overdag wat beter en ook een langere dut in de middag maar vannacht werkelijk ieder uur bij haar geweest! Lichamelijk zo enorm onrustig ook… maaien, schoppen met haar benen
2 maanden geleden
Reactie op Liinseey
Is er bij een sprong een aanloop, piek en dan weer afname van bepaald gedra ...
Geen idee ik hou vast aan tot week 19/20 raar gedrag hahha. Hier 4 nachten geen nachtvoeding en vannacht weer twee keer eruit waarvan 1x 2 uur bezig zijn.
2 maanden geleden
Dat heeft mijn zoontje ook. Naast dat hij om de 2 uur opeens voor een voeding komt terwijl hij al weken doorliep, is het nu kreunen, enorm met z'n benen schoppen en scheetjes. Hij lijkt echt weer kramp te hebben. Hoort dit ook bij sprong 4? Ik was de sab simplex aan het afbouwen en dacht ook de probiotica af te bouwen maar toch nog maar doorgaan of juist niet?
2 maanden geleden
Poeh, gisteren heeft de baby niet gepoept en vannacht heeft ze zó veel liggen trappen met die benen. De peuter kwam vannacht ook bij ons in bed, ik heb echt geen oog dicht gedaan joh, wat een ellende.
Gisteren was qua slapen ook weer een verschrikkelijke dag🙈 4 keer een half uurtje, meer lukt gewoon niet.
2 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Poeh, gisteren heeft de baby niet gepoept en vannacht heeft ze zó veel ligg ...
Shake hands! hier precies hetzelfde… en de ellende is dat ik overdag door ‘t slaaptekort zo weinig geduld heb met onze oudste… Herken je dat? morgen weer werken, zal een succes worden zo 😅
2 maanden geleden
Is jullie baby ook zo onwijs beweeglijk in bed tijdens deze sprong? M’n dochter was gisteravond 180 graden gedraaid en ze schopt erg veel met haar benen tegen de co-sleeper🥹 Ze is ook druk bezig met proberen om te rollen naar haar buik dus dit zou er wel mee te maken hebben. Iemand tips of gewoon laten gaan? Doe geen laken om d’r aangezien het heel warm al is en ben ook bang dat ze hier straks onder schuift.
2 maanden geleden
Hoe zijn de nachten gegaan ladies?
Doe van ons twee keer wakker. Om 0100 20 min en om 0415-0615, had uiteindelijk heel veel jonger want had op de dag slecht gedronken. Daarna tot 0800 nog even geslapen en ik een uurtje want was wel wakker om 0615.
2 maanden geleden
Reactie op svv89
Is jullie baby ook zo onwijs beweeglijk in bed tijdens deze sprong? M’n doc ...
Ik heb het nunkii lakentje wat haar in deze sprong en haar bewegelijkheid wel echt helpt voor de nacht. Ik denk als wij die niet hadden dat het echt heel erg zou zijn. Onze dochter is namelijk vanaf de geboorte al een walvis op het droge
2 maanden geleden
Reactie op Maaike1810
Hoe zijn de nachten gegaan ladies?
Doe van ons twee keer wakker. Om 0100 2 ...
Bij ons was het drama. Ik heb denk ik 2,5 uur geslapen in totaal. Hij huilt normaalgesproken heel weinig, maar was nu met momenten ontroostbaar. En daarna gewoon aan het keten. Geluiden maken, gilletjes, wild bewegen. Maar hij is ook nog ziekig; verkouden en koorts. Dat helpt natuurlijk ook niet bij een fijne nachtrust 😵💫