1332 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op svv89
Dat geeft moed haha na hoeveel dagen/weken in de sprong was dit? En probeer ...
Haha ja, ze zit er wel echt al vier weken in hoor bijna.. maar wat ik heb gedaan.. eerst probeer je haar natuurlijk verder te laten slapen.. dus je gaat een speentje geven of in slaap wiegen in je armen.. maar ik merkte al gauw dat het niet werkte en ze gewoon echt wakker was en niet verder ging slapen. Ik gaf er dan ook gewoon aan toe , want het kostte mij ook veel energie om dit na elk slaapje te moeten doen en met nog een zoontje van 3.5 is dat gewoon niet haalbaar.. ik ging dan naar buiten met ze, of ik liet haar spelen op de speelmat, tummytime etc. Ik bracht haar ook vaak na 1.5 uur wakker tijd weer naar bed, keek goed naar wat ze aangaf.
Ze heeft ook al vanaf dat ze geboren is in haar eigen bedje geslapen. Overdag sliep ze eerst nog wel in de box, maar na 3 maanden ben ik echt gaan oefenen met slapen in bed overdag. Elke keer legde ik haar steeds iets eerder in haar bed als ze nog wakker was, maar bijna in slaap viel. Ik vond het belangrijk dat ze leerde zelf in slaap te vallen.
Dat gaat nu heel erg goed. Ik ben echt van een vast ritme en structuur. Dat heeft bij mijn zoontje ook altijd gewerkt. Het is even doorzetten want we hebben ook momenten gehad dat ze zich ging verzetten. Maar het gaat erom dat ze vertrouwen leren te krijgen in hun bedje als ze wakker zijn. Ik merk nu ook dat haar slaapjes overdag langer worden. Als ze laat merken dat ze wakker wordt of uit haar slaap wordt gehaald geef ik wel een speentje , maar zie snel genoeg of ze nog slaap heeft of niet!
Dus echt volhouden en zorg voor een vast ritme en structuur / voorspelbaarheid 🥰.
2 maanden geleden
Reactie op Elin2024!
Deze week 5 dagen alleen (inclusief de nachten), merk dat ik t toch allemaa ...
Je kan het! Ik vond het ook gek in het begin als mijn partner weg moest voor werk. Ik ben de komende 2 weken ook alleen met de kids, eerst dacht ik, hoe ga ik dit doen met 2 kinderen, maar je gaat gewoon door want je kan niet anders ❤️ probeer wat rust momentjes te pakken zodra de kleine ook slaapt of als het kan langs familie of andersom. Dan voel je je toch niet helemaal alleen. ☺️
2 maanden geleden
Gisteravond zonder problemen in slaap, de nacht goed doorgepakt en vandaag ineens weer twee slaapjes van 1.5 en 2 uur. Ik weer eens vol goede hoop denken dat we er nu echt uit zijn… nopeee! Net weer krijsen tijdens het naar bed brengen. Echt alsof ik hem iets aan heb gedaan zo heftig! Het blijft een rare sprong…
2 maanden geleden
Hier maar 2 dagen humeurig en slecht slapen. Nu weer een vrolijke baby die goed slaapt en drinkt. Dit kan dus ook 🤍
één maand geleden
Hier vanmorgen wederom krijsen bij het in bed leggen. Wat is dat toch hè? Het ging eerst zoooo makkelijk maar het lukt gewoon niet meer. Uiteindelijk een wakkertijd van 3! uur en toen maar weer in de wagen gelegd. Dan is ze zo in slaap😒 Ik zit nu in de tuin met mijn voeten de wagen te wiebelen want ze slaapt al langer dan 30 minuten. Even kijken of ik haar door kan laten pakken en anders is 1 slaapcyclus ook goed.
Maar oh wat hoop ik dat deze sprong 4 ellende snel voorbij is. Over twee weken gaan we op vakantie maar als ze zo door gaat zal vakantie voor mij alleen maar hard werken zijn haha. Wel goed voor de lijn dit, ik blijf wandelen😂
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Hier vanmorgen wederom krijsen bij het in bed leggen. Wat is dat toch hè? H ...
Bijzonder is dat hè? Onze zoon heeft het met het middagslaapje nu twee dagen op rij. Ben benieuwd straks..
Weet iemand wat “gemiddelde” lengte van een ochtend en middagslaapje is?
Onze zoon heeft nu 40-45 min geslapen en doet het verder goed. Ligt vrolijk in de box. Maar is dit te kort?
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Bijzonder is dat hè? Onze zoon heeft het met het middagslaapje nu twee dage ...
Geen idee hoe lang het gemiddeld is, maar ik heb begrepen dat als je kindje vrolijk is (vrolijk wakker wordt ook vooral) dat het dan een prima slaapje is geweest. Het is vooral voor ons vervelend die korte slaapjes want je komt nergens aan toe🙈
Hier werd ze wakker na 1 slaapcyclus. Ik heb niks gezegd en ben de wagen zachtjes blijven wiebelen en ze viel weer in slaap🥳 Ik zie dit als een overwinning haha. Nu al een uur in slaap en daar ben ik blij mee na die lange wakkertijd.
Ook wel heel fijn dat ze steeds beter lijkt te gaan slapen in de wagen. Handig met dagjes weg, maar ook handig als ik weer ga werken en mijn moeder op gaat passen. Slapen in bed komt hopelijk wel weer.
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Geen idee hoe lang het gemiddeld is, maar ik heb begrepen dat als je kindje ...
Wat een fijne vooruitgang meid! Hier kan ik alleen slaapjes verlengen als hij bij mij ligt… Straks gaat mn schoonmoeder even oppassen net als hij moet slapen. Spannend hoe het dan gaat..
Onze baby wordt eigenlijk altijd vrolijk wakker (nooit huilen).
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Geen idee hoe lang het gemiddeld is, maar ik heb begrepen dat als je kindje ...
Hoe ben je het slapen in de wandelwagen aan het oefenen? Gewoon echt in de woonkamer? Mijn dochter van 16 weken slaapt amper tot 30 minuten in de wandelwagen en wilde dit ook gaan oefenen door aan het einde van de wakkertijd te wandelen, resultaat was geen slaap/te kort en een baby die overstuur was🫠
één maand geleden
Reactie op svv89
Hoe ben je het slapen in de wandelwagen aan het oefenen? Gewoon echt in de ...
Echt wandelend, maar ik heb niet echt een tactiek. Soms het hele slaapje aan de wandel, soms tussendoor stilstaand omdat ik bijvoorbeeld met de peuter in de speeltuin ben en soms alleen even een blokje om om haar in slaap te laten vallen. Het is pas sinds gisteren dat ze langer dan 1 slaapcyclus in de wagen heeft geslapen hoor en het in slaap vallen tijdens het wandelen kan ze ook pas sinds kort. Ze is dat trouwens pas gaan doen toen ik in ongeveer halverwege de wakkertijd ging wandelen, ze kreeg toen meer interesse in de omgeving, dus kap open en lekker wandelen daar waar bomen of huizen staan zodat ze ook echt iets te zien heeft. En zo kwam het dat ze zomaar een keer in slaap viel. Nu kan ik echt gaan lopen zodra ze toe is aan het slaapje en vaak is ze dan binnen 10 minuten in slaap.
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Wat een fijne vooruitgang meid! Hier kan ik alleen slaapjes verlengen als h ...
Dat is fijn! Mijn kleintje wordt tegenwoordig soms wel huilend wakker al is het lang niet zo erg als bij mijn oudste. Die is al 3 en moet nog steeds regelmatig huilen bij het wakker worden🙈
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Bijzonder is dat hè? Onze zoon heeft het met het middagslaapje nu twee dage ...
Een cyt van 45 a50 min is een herstel slaap dus goede slaap.korte zijn hazenslaapjes
één maand geleden
Hebben jullie ook zo'n zin in de nacht? 🤪
Ik las dat een sprongetje te maken heeft met de mentale ontwikkeling en slaapregressie met een fysieke ontwikkeling waardoor er een verandering in slaappatroon plaatsvindt.
Mn kindje rolt nog niet (alleen naar de zij) dus heb ik het idee dat de echte slaapregressie nog moet komen. Yeey 😂
één maand geleden
Reactie op Saar1705
Hebben jullie ook zo'n zin in de nacht? 🤪
Ik las dat een sprongetje te mak ...
We laten ons verrassen, we kunnen er toch geen invloed op uitoefenen. Behalve optijd naar bed hahah. As we speak 20:30, dus ik ga tandenpoetsen en slapen...draakje van ons is al twee nachten vanaf 0415 -0600 aan het klote hahah
één maand geleden
Reactie op Maaike1810
We laten ons verrassen, we kunnen er toch geen invloed op uitoefenen. Behal ...
Hier maak ik het mezelf ook zo makkelijk mogelijk: ik probeer de baby niet eens in bed te leggen 's avonds, ik ga zelf op tijd naar bed en de baby ligt bij me in bed. Ik leg haar soms in de co sleeper maar dat is alleen in het begin van de nacht.
één maand geleden
Reactie op Loenie87
Hier maak ik het mezelf ook zo makkelijk mogelijk: ik probeer de baby niet ...
Die van ons slaapt nog altijd in bed vanaf ong 19:30 20:00 u. Maar wordt nog steeds wel vaker wakker dan voorheen. En vaak ook 1 keer heel goed met alleen maar lachen en brabbelen. Dus ben ik zo twee uur verder met de hahah😅