1332 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ja is soms ook heel moeilijk. Ik doe kijken of ze speen accepteerd en rusti ...
Hier ook. Vannacht wel 5 voedingen maar ze drinkt ook iedere keer wel. Zo vermoeiend. Als ze geen honger hebt accepteert ze eigenlijk altijd de speen wel.

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Pff pittig, die van ons drinkt juist minder
Ja hier drinkt ze overdag een stuk minder en dat lijkt ze dan snachts in te halen😎🥴

2 maanden geleden

Hier drinkt de kleine ook minder en is veel sneller moe, waardoor de flessen er niet goed in gaan. Wat doen jullie als ze wakker worden en honger hebben? Voeding geven en door laten slapen of proberen zonder voeding te verlengen? Kom anders zo in de knoei als met de rest van de dag als ik deelvoedingen ga geven🫠

2 maanden geleden

Ik denk dat wij ook opgaan naar sprong 4. Zoon is 13wk. Volgens de app pas over 9 dagen maar hij vertoont exact hetzelfde gedrag als 9 dagen voor sprong 3 kwa drinken. Als in weinig….

2 maanden geleden

Heeft iemand het idee dat de sprong (bijna) voorbij is? Of dat er vaardigheden bijkomen? Naast het grijpen zit er hier weinig verandering in haha. Ze rolt bv nog niet naar de buik.

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Heeft iemand het idee dat de sprong (bijna) voorbij is? Of dat er vaardighe ...
Ik hoop iedere avond erop dat het voorbij is maar helaas 🤭. Hier wel veel nieuwe vaardigheden sinds de nachten zo rommelig zijn: naar beide zijkanten rollen, bewust grijpen, schaterlachen, voetjes in z’n mond en van buik naar rug rollen en andersom (al is dat laatste nog met veel moeite, maar hij is druk aan het oefenen). Dus ik zie ook echt wel waar hij de melk voor nodig heeft maar ik kijk uit naar weer wat langer slapen

2 maanden geleden

Gelukkig slaapt onze dochter nog steeds elke nacht door, maar overdag is ze niet te genieten. Wil de hele tijd vastgehouden worden, constant aan het jammeren en hazenslaapjes. Aan de andere kant is het wel heel leuk om de ontwikkelingen te zien. De hele dag aan het brabbelen, nieuwe geluidjes maken en interesse tonen in speeltjes etc.

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Volgens mij leest iedere moeder dit topic in de hoop een reactie tegen te komen als; “het duurde 2 weken! Maar nu gaat het weer fantastisch!” Maar die reacties blijven uit. Naar zo’n reactie ben ik namelijk al daaaaagen op zoek! Waar is het licht aan het einde van de tunnel! 😂

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ik durf niks meer te zeggen🙈 Heb al een aantal keer gedacht: hey, we gaan de goede kant op, om vervolgens weer een drama dag/nacht te hebben🙈😂 Maar qua ontwikkelingen gaat ze echt als een speer. Naar haar buik rollen kon ze al even, terug lukt nog niet echt (soms per ongeluk), maar we zijn nu wel in de fase aanbeland van hardop lachen en op elkaar reageren. Dus zij slaakt een gilletje, ik doe haar na en dan gaat zij weer. En zo omstebeurt, super leuk! Ze maakt ook stappen in haar fijne motoriek, grijpen gaat echt heel bewust en gisteren was ze onder de douche echt de waterstralen aan het voelen. En oh ja, ze kroelt😍 Hoewel ze super nieuwsgierig is en alles wil zien merk ik het als ze moe wordt want dan legt ze haar hoofdje tegen me aan en ontspant dan helemaal. Kan haar dan wel opvreten❤️

2 maanden geleden

Ook ik moet er aan geloven dat ze in sprong 4 zit. Hele tijd jammeren, niet weten wat ze wilt, best stilletjes, in de nacht eerder komen voor der voeding en ze kan boos doen.. Sjonges jongens. Ben benieuwd naar wat er komen gaat. Maar nu is ze niet te genieten 🥲

2 maanden geleden

Reactie op Oltia

Volgens mij leest iedere moeder dit topic in de hoop een reactie tegen te k ...
Ik lees soms mee met de geboorteclub van april en zie dat ze nog steeds met sprong 4 aan het stoeien zijn. Het gaat dus nog even duren haha

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik durf niks meer te zeggen🙈 Heb al een aantal keer gedacht: hey, we gaan ...
Ach wat leuk! Zoveel meer interactie he en gezellig kletsen. Die gilletjes en babbeltjes zijn zo schattig. Grappig, het voelen van die waterstralen herken ik. Vandaag viel mn kindje in slaap toen mn vriend haar vast had. Kon het niet geloven. Hoefde we voor 1 keer even geen strijd te voeren. Dacht echt dat ze ziek was. Het bleef wel bij 1 keer haha

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ik heb ook al aantal keren gedacht we zijn er bijna, maar dan toch niet dus ik ga nu gewoon uit van week 20. Veel geluidjes nieuw, weer wat langere 'zinnen'. Hier rolt ze ook nog niet zelfstandig maar de buik. Soms wel per ongeluk. Wel op haar zij zelfstandig. Ze lijkt hier communicatief weer wat meer te leren afgelopen dagen. Wat meer om en om gesprekjes met ons

2 maanden geleden

Overdag gaat het wel goed maar s avonds lopen we de trap op en af. Zijn er moeders die dit herkennen?

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Geen idee of het bijna voorbij is, maar hij is nu al twee nachten niet meer tussen 03.00 en 05.00 brabbelend wakker geweest, wel om 06.00 uur. Maar dan neem ik hem in bed en slapen we samen tot half acht. Ik merk wel dat hij echt meer kan. Maakt soort smakgeluidjes. Rolt op de zij en vandaag soms al stukje verder. Kan gericht grijpen, dingen vastpakken en in de mond stoppen. Als iets niet lukt raakt hij gefrustreerd, ook iets van de laatste twee dagen. Wij gaan vannacht proberen af te bouwen met inbakeren (armpje uit Puckababy), dus verwacht weer een rommelige nacht…

2 maanden geleden

Bij ons wordt ze steeds stipt om 2.00 wakker. Gaf haar dan een voeding zodat ze weer verder kon slapen want niks anders hielp ook dan dat na proberen te wiegen of naast me te nemen. Ik hoop alleen niet dat ze hier nu aan gaat wennen. Zijn er meerdere moeders die dit hebben met hun kindje ? En die na de sprong hun kindje geen voeding meer hoefde te geve..? Ik weet dat het een luxe is als een baby al zo vroeg doorslaapt.. maar mijn hemel ik ben er na al die weken nu echt wel goed klaar mee om elke nacht een gebroken nacht te hebben. Soms lijkt het ook alsof ze van de vitamine D weer kramp krijgt , heb het 2/3 dagen niet gegeven en ze leek een stuk rustiger te zijn zowel overdag als in de nacht……

2 maanden geleden

Ik vermoed dat wij ons ook kunnen aansluiten. Ons zoontje had altijd een prima nachtritme en sinds zondag is het compleet anders. Hij valt vroeg in de avond in slaap (tussen 19 en 20), meld zich om half 1 voor een voeding en daarna begint de onrust. Vanaf 3 uur elk uur wakker en paniekerig/draaierig..op zoek naar zijn speen die hij steeds uitslaat omdat zijn armen alle kanten op slaan. Vervolgens om half 6 weer een voeding. Hij krijgt flesvoeding. Verder is hij ook al een paar dagen erg eenkennig en vind hij het niet fijn als andere mensen hem in de armen nemen. De middagdutje gaan best nog wel goed. Het zijn steeds dutjes van 45 minuten, maar wij zijn al blij dat we hem soms kunen wegleggen (dit ging de eerste 2 maanden niet door reflux).

2 maanden geleden

Reactie op lovelife

Bij ons wordt ze steeds stipt om 2.00 wakker. Gaf haar dan een voeding zoda ...
Ik heb precies hetzelfde als jij! Ook exact 02.00 uur en laten drinken.. ik weet van mijn zoon nog dat dit na deze fase gewoon weer over ging! Hier echt enorm krampjes ook.. kreunen en krioelen, ligt niet graag gestrekt in bed en wordt rustig na een warme KipKep. Echt ingewikkeld en vermoeiend hè? Wij voelen ons behoorlijk moedeloos inmiddels

2 maanden geleden

Och och. Al paar dagen rond 03:00 uur wakker en een uur lang speentje terug geven. Inmiddels de tel kwijt hoevaak het was.. super onrustige nacht. Geven jullie gewoon een flesje op zo een moment of echt bij honger? Moe moe zijn we maar zij lijkt goed te hebben geslapen hahaha

2 maanden geleden

Reactie op Kimmyops

Och och. Al paar dagen rond 03:00 uur wakker en een uur lang speentje terug ...
Was bij ons ook paar weken zo. Nu al drie nachten niet meer. Hier was het geen honger, maar viel hij in slaap als hij in mijn armen lag..