1332 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Kimmyops

Och och. Al paar dagen rond 03:00 uur wakker en een uur lang speentje terug ...
Bij onze dochter wordt het steeds minder gelukkig. Maar ik heb ook paar keer fles gegeven en dan werd ze echt wakker wakker, alsof ze dacht wat doe jij nou? En als ze wel verder sliep was t alsnog de speen die ze wilde hebben. Dus wij hebben gewoon hoe vervelend t ook was nachten die speen gegeven. In de hoop dat t weer terug naar ‘normaal’ ging.

2 maanden geleden

Bij ons is het dus geen 03.00 uur meer, maar 06.00 uur. Als hij dan bij mij ligt, valt hij direct weer in slaap. Voorheen kon hij wel zelfstandig slapen tot 07.00/07.30 uur. Hoort dit dan nog bij sprong 4 of zou dit gewoon z’n ritme zijn? Over paar weken moet ik weer werken en kan ik niet samen met hem slapen na 06.00 omdat ik er dan uit moet

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Bij ons is het dus geen 03.00 uur meer, maar 06.00 uur. Als hij dan bij mij ...
Had ik hier bij mijn oudste ook. Op werkdagen was zij ook al om 6 uur wakker omdat ik er dan uit moest. Ging prima hoor, op de dagen dat ik niet hoefde te werken sliepen we samen lekker uit. Maar ik heb met haar toch nooit een vast ritme gehad, dus dat was prima.

2 maanden geleden

Pfffff, ik heb haar eindelijk in bed. Ik snap er echt niks van, het ging zó goed die eerste weken en nu gaat ze volledig over de rooie zodra ik haar in bed leg. Zelf in slaap laten vallen, slapend weg leggen, het maakt gewoon niet uit wat ik doe. Zodra haar billen het matras raken gaat ze op standje luchtalarm zelfs al heb ik haar nog helemaal vast. Ik kan sussen wat ik wil maar ze hoort het niet eens zo hard gilt ze. Ik ontdekte net wel dat ze stil wordt als ik zachtjes in haar gezicht blaas🙈 Het haalde haar even uit de krijsmodus zodat ik even contact met haar kon maken. Maar slapen ho maar. Uiteindelijk ben ik even weg gelopen om mijn ontbijt vast klaar te maken want ik viel om van de honger en ja hoor, binnen 4 minuten was ze vertrokken. Hoe dan?! Ik hoop echt dat het zelf rustig in slaap vallen weer terug komt hoor, want hier kan ik echt zó slecht tegen. Het werkt helemaal op mijn zenuwen.

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Was bij ons ook paar weken zo. Nu al drie nachten niet meer. Hier was het ...
Hoeveel weken had je het?

2 maanden geleden

Reactie op Kimmyops

Hoeveel weken had je het?
3 weken dat hij ‘s nachts al brabbelend en vrolijk wakker was. Een enkele keer lukte het hem snel in slaap te krijgen in bedje, maar heb ook regelmatig een half uur of een uur aan z’n bedje gestaan..

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

3 weken dat hij ‘s nachts al brabbelend en vrolijk wakker was. Een enkele k ...
Aii hahahah. Nog 2,5 week te gaan dan voor mij. Mocht het hier ook 3 weken duren 😂😂😂 op tijd naar bed dus

2 maanden geleden

Reactie op CRMN•

Ik heb precies hetzelfde als jij! Ook exact 02.00 uur en laten drinken.. ik ...
Pffff jaaa. Ik ga haar vanavond wel een late fles geven. Kijken of ze alsnog wakker wordt om 2.00 , dan lijkt het me geen honger , maar dan is ze zo wakker dat ze denk ik niet meer in slaap kan komen maar het enige dat helpt een beetje melk is🫠. Ik kan het me echt niet meer herinneren van mijn zoontje hoe het destijds was.

2 maanden geleden

Merken jullie ook dat jullie kindje meer spuugt? En ook meer poept? Ze heeft hier echt last van krampjes maar spuugt ook ineens golven…

2 maanden geleden

Reactie op CRMN•

Merken jullie ook dat jullie kindje meer spuugt? En ook meer poept? Ze heef ...
Vaker spugen lees ik vaker. Hier ook

één maand geleden

Hier is echt al wel drie weken het naar bed gaan zo’n strijd. Zelf in slaap vallen kan ze niet, dat proberen we al niet eens. We gingen altijd met haar naar boven, verschonen, slaapzak aan en fles. Na de fles wiegden we haar dan in slaap. Nu is het elke keer tijdens het drinken van de fles al mis. Keihard krijsen en ontroostbaar. Vanavond de fles maar beneden gegeven. Boven omgekleed en op de arm nog even knuffelen met een verhaaltje. Maar ook dan keihard krijsen. Ik krijg haar met geen mogelijkheid rustig. Uiteindelijk geeft ze het na heel wat rondjes wiegen op, maar ik vind het erg moeilijk. Dutjes overdag gaan ook moeizaam, soms slaapt ze maar 25 minuten. Dus of het oververmoeidheid is? Geen idee.. We gaan al steeds wat eerder naar boven. Meer die dit herkennen sinds sprong 4/slaapregressie?

één maand geleden

Reactie op frummeltje1

Hier is echt al wel drie weken het naar bed gaan zo’n strijd. Zelf in slaap ...
Ja hoor hier is het ook allemaal zeer wisselend wat ze elke dag laat zien. Meisje bijna 16 weken. Zojuist borst geweigerd, fles pakte ze ook moeizaam, papa geprobeerd en gelukt. Ik geef alleen nog in de avond bv...elke dag is weer anders🤷

één maand geleden

Reactie op frummeltje1

Ahh wat vervelend. Sprong 4 is een taaie. Al geprobeerd om bijvoorveeld overdag 2x met de draagzak langere dutjes voor elkaar te krijgen? En dan kijken of ze in de avond dan nog steeds moeilijk doet?

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Ahh wat vervelend. Sprong 4 is een taaie. Al geprobeerd om bijvoorveeld ove ...
Ja.. Helaas werkt dat ook niet. Ze slaapt alle dutjes al bij ons, maar alsnog telkens wakker.. Vind het ook geen probleem om haar in slaap te wiegen, maar dat krijsen.. Gaat echt door merg en been

één maand geleden

Ik ben benieuwd of mijn meisje zich vannacht weer meld, net weer voor het eerst na al die weken een laatste avondje flesje gegeven.. ik hoooooop zo op een nachtje door slapen 😴 🙏🏻

één maand geleden

2 . 22 ‘s nachts en de fles heeft helaas geen verschil gemaakt, wordt dit ooit nog beter. Ze krijst het ook echt uit.. ik ben mar met haar naar beneden gegaan zodat ze niet iedereen wakker krijst. Ik ben er zo klaar mee ☹️

één maand geleden

Reactie op frummeltje1

Heel herkenbaar. Ben er soms 2 u mee bezig om haar rustig te krijgen. Overdag verder heel lief en vrolijk maar de slaap momenten pffff echt zo’n strijd. Vandaag had ik haar na 2 uur op mijn borst gelegd en is ze uiteindelijk in slaap gevallen we hebben haar kunnen verleggen naar haar bedje toe en ze heeft toen 4 u geslapen. Nu wakker voor een voeding. Hopelijk kan ik der zo weer weg leggen

één maand geleden

Zo een record van 6x wakker en dus 6x aan de borst. Op naar het koffie apparaat 🥱

één maand geleden

Ok mensen! Ik ben in shock! Afgelopen 3 weken sliep de kleine niet door, waar hij dat voorheen wel deed! Afgelopen nachten was helemaal drama en vond hij slapen overbodig. Gisteravond lukte het mij om hem om 20.30 op bed te leggen. Normaal krijgt hij nog een voeding om 22u maar nu dacht ik, ik ben toch weer de halve nacht met je bezig. Ik ga ook op 1 oor. Meneer heeft nu dus geslapen van 20.30 tot 7u 🤩🤩 Moeders uiteraard niet. Want ja, ik heb liggen wachten totdat hij zou komen. En daarnaast zwom ik vanaf 5u in mijn lekkende borsten 🥲😅 Ik ga er overigens van uit dat dit een foutje was van meneertje en dat het komende nacht weer feest is 😅 Ik moet trouwens ook zeggen dat hij nu echt uit de new Born fase is, totaal ander kind dan vorige week, brabbelen, willen zitten, af en toe rollen en hij lijkt 6cm gegroeid 😅😂

één maand geleden

Reactie op frummeltje1

Ik krijg haar ook niet in bed 's avonds. Dan probeer ik het nog wel een keer als ik zelf naar bed ga (dan is ze meestal echt aan de nachtslaap begonnen) maar dat was ook gisteren geen succes. Ik kijk 's nachts niet meer op de klok maar volgens mij heeft ze echt iedere 1,5 a 2 uur gedronken. Ik heb haar vannacht ook niet terug proberen te leggen, ik heb daar echt de kracht en energie niet voor😓 Ik begin bijna te twijfelen of dit nog wel sprong 4 is en of dat dit het nieuwe normaal is😭