1332 Reacties

één maand geleden

Reactie op lovelife

Dat heb ik ook, maar voor ons is zij de laatste 🩷 dus ja ergens wil je ook ...
Ik denk dat dat hier ook geldt 😬 Dus precies wat je zegt… het gaat allemaal toch al zo snel! En die vermoeidheid maakt geen enkele gedachte beter als ik naar mezelf kijk. Geen geduld, geen puf om van alles te proberen, frustratie dat ze niet ‘gewoon’ gaat slapen. Ik heb vannacht om 05.00 mijn man gevraagd het over te nemen omdat ik weer op moest staan voor het werk om 06.20… Zijn vrije dag met de kinderen was dus ook pittig zwaar vandaag 🫠 Ook nu liggen we dus veel te laat in bed, maar heb precies wat jij zegt: eeeeven iets voor mezelf doen graag! Succes weer, hou vol!

één maand geleden

Reactie op langnekoor

Is sprong 4 hetzelfde als de slaapregressie?
Nee maar het valt wel samen.

één maand geleden

Gister een topic gemaakt over dat ik vrij weinig heb gemerkt aan de sprong.. gaan we vannacht de 2e vreemde nacht in. Klaarwakker hier niet meer in slaap te krijgen.. Ze zou over een weekje eruit moeten zijn, rolt ook al om etc. Zou dit dan de regressie zijn ipv de sprong?

één maand geleden

Ben even benieuwd…. Onze zoon komt word nu dus ook iedere nacht weer wakker. Voorheen sliep hij van 19:00-07:00… Nu word hij ergens tussen 02:00/03:00 wakker en gaat eigenlijk pas slapen als hij een flesje op heeft. Geven meerdere gewoon de fles? Of went hij hier dan aan?

één maand geleden

Reactie op Rilana1991

Ben even benieuwd…. Onze zoon komt word nu dus ook iedere nacht weer wakk ...
Hier nog nooit doorgeslapen maar werd soms wel pas 4 uur wakker voor eerste keer. Nu weer half 2 en half 5 en dan alweer rond 6.. zal ook wel de sprong zijn. Geef borstvoeding en geef iedere keer voeding maar bij bv is dat wel iets makkelijker natuurlijk. Vaak drinkt ze een paar slokken en slaapt dan weer verder waar ik voorheen vaak een speen kon geven.

één maand geleden

Reactie op Rilana1991

Het is hartstikke normaal dat babies rond deze leeftijd snachts nog voeding nodig hebben. Dat hij pas gaat slapen als hij een fles gehad heeft is denk ik al een duidelijk teken dat hij honger heeft

één maand geleden

Reactie op Rilana1991

Ik heb vannacht geen fles hoeven geven, heb haar wel even moeten helpen met opnieuw inslaap komen, uiteindelijk is ze op haar zij in slaap gevallen , ze is ook niet overstuur geworden of gaan huilen. Wij hadden dit namelijk precies het zelfde. En soms helpt dan een beetje melk om weer rustig te worden, dat geeft wat extra comfort om weer in slaap te vallen. Als onze meid echt honger zou hebben, zou ze een hele fles leeg drinken, maar dat deed ze niet. Ze viel dan na 30/60ml al weer in slaap. Je kunt het gewoon uitproberen. Maar vannacht wel weer geprobeerd zonder en dit keer met geluk. Wel paar keer speentje moeten geven.

één maand geleden

Reactie op Debs14

Gister een topic gemaakt over dat ik vrij weinig heb gemerkt aan de sprong ...
Denk dat het zeker met een van de twee te maken heeft. Is hier net zo! Het was hier eerst weken tussen 03.00 en 04.00 en nu is het rond de klok van 06,00. Ik krijg hem in bedje niet meer in slaap. Neem ik hem bij me, dan slaapt hij zo weer. Hebben jullie tips hoe ik hem in bed weer in slaap krijg?

één maand geleden

Wie was er afgelopen nacht ook iedere uur tot 2 uur wakker? 🙋🏼‍♀️

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Nee, ik had 1 keer een blokje van 3 uur😝 Waarvan ik er 1,5 uur in wakkere staat heb doorgebracht. Kon eerste zelf de slaap niet vatten en toen begon man aan een snurkconcert😵‍💫

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Yes hier ook een frequentie van om de anderhalf tot twee uur vannacht... 🥱

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Maak er maar 3 kwartier van 😅

één maand geleden

Ik lees overal dat de slaapregressie pas echt over gaat als de baby leert om zelfstandig in slaap te vallen. Heb veel geprobeerd maar het lukt gewoon niet. Mijn baby heeft altijd hulp nodig (wiegen & sshtt) Heeft iemand tips?

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Ik lees overal dat de slaapregressie pas echt over gaat als de baby leert o ...
Steeds kortere tijd wiegen.. dus van slapend neerleggen bast half slapend, bijna slapend enz.. en op het moment dat je ze neerlegt en ze wordt wakker heel snel de tut erin en over het neusje wrijven..

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Ik lees overal dat de slaapregressie pas echt over gaat als de baby leert o ...
Pfffff ik heb geen idee. Mijn baby kon het wel, maar nu lukt het hier ook absoluut niet (in bedje dan). Wakker weg leggen, slapend weg leggen en alles daar tussenin eindigt in krijsen zodra haar billen het bed raken😒

één maand geleden

Reactie op Saar1705

Zeker, hier was het eerst een blokje van 3.5h uur (19.30-23h), maar daarna elke 1,5 ! Ik zou eigenlijk vroeger naar bed moeten, dan heb ik ook langer slaap achter elkaar, maar even rustig op de bank is ook fijn.. Hoe doen andere mamma's dar?

één maand geleden

Reactie op Meissie1990

Denk dat het zeker met een van de twee te maken heeft. Is hier net zo! Het ...
Gebruik je white noise? Hier helpt dat vaak wel. Ik kan haar niet klaarwakker wegleggen maar als ze al een beetje moe is en ze ligt dan zet ik de white noise aan en asi ik met 1 vinger over haar neus of over haar hoofdje. Vaak zakt ze dan wel weg

één maand geleden

Drinken jullie kindjes ook minder dan normaal?

één maand geleden

Reactie op Loenie87

Pfffff ik heb geen idee. Mijn baby kon het wel, maar nu lukt het hier ook a ...
Hier is het ook van heeel zelfstandig in slaap vallen naar nu heel veel hulp nodig. Hij beweegt zoveel met z’n benen dat hij daardoor niet rustig is, dus ik moet echt bij hem blijven staan en z’n benen rustig houden. Ik hoop zo dat het zelfstandig in slaap vallen weer terugkomt! Kost weer veel tijd aan het bedje zo 😩. Ohja en we zijn ook bezig met inbakeren afbouwen, dus dubbel feest. Gister ging het heel goed, maar heb vandaag minder geduld merk ik 😅😢

één maand geleden

Reactie op Kimmyops

Drinken jullie kindjes ook minder dan normaal?
Hier juist meer.. Maar minder drinken kan ook heel goed hoor