1332 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op svsan

Kunnen ze hier ook al in week 13 inzitten? Mijn kleine slaapt sinds vrijdag ...
Ik denk het wel. Wij zitten morgen in week 14, maar is al een paar dagen aan de gang.

2 maanden geleden

Reactie op LiefsVal

Dit is misschien een illusie, maar zijn er ook kindjes die hier weinig last ...
Volgens de app Oei ik groei, zit onze zoon (woensdag 15 weken) er al anderhalve week in. Maar eerlijk gezegd merk ik er nog niets van. Vorige week was hij drie nachten om 03.00 uur wakker, maar slaapt nu weer gewoon door. Hij schaterlacht nu wel ineens, probeert te rollen, pakt dingen vast. Volgens mij hoort dat bij sprong 4?! Maar wie weet komt het bij ons nog???

2 maanden geleden

Reactie op LiefsVal

Dit is misschien een illusie, maar zijn er ook kindjes die hier weinig last ...
Jahoor. Bij mijn oudste vrijwel nooit iets gemerkt van de sprongetjes. Enkel wat meer honger. De jongste heeft sprong 4 nog niet bereikt, maar die had duidelijk al last bij sprong 3. Dus weer een hele andere ervaring 😅

2 maanden geleden

Hier ook weinig last. Enige wat opmerkelijk is dat onze baby heel snel moe is en ontzettend veel slaapt. Nu 13h vandaag is hij maar 1 keer een uur en een keer een half uurtje wakker geweest. Vannacht ook van 20h tot half 7 geslapen.Meer babies die ontzettend veel slapen tijdens deze sprong? Ik klaag natuurlijk niet want het is ook lekker rustig.

2 maanden geleden

De nacht ging hier weer goed gelukkig. Vanmorgen in de box een dutje van 45 minuten. Vanmiddag in bed 1.5 uur. Maar niet te genieten, alles is janken en nog meer janken. Jantje huilt Jantje lacht. Soms is iets leuk voor een minuut en soms voor een half uur. Ze eet wel echt elke fles leeg en komt ook eerder dan 4 uur. Dat entertainen vind ik echt wel een dingetje hoor. Gelukkig is op mij liggen met haar speen nog wel oké… soort van.

2 maanden geleden

Hoelang duurt de sprong bij jullie kindjes tot nu toe? Hier intussen al een weekje

2 maanden geleden

Reactie op 18mei2024

Hoelang duurt de sprong bij jullie kindjes tot nu toe? Hier intussen al een ...
Een beetje te doen ook? Ik gok hier nu een week of 2, overdag merken we weinig. Slapen in de avond/nacht is een rommeltje geworden 😅.

2 maanden geleden

Reactie op Debs14

Een beetje te doen ook? Ik gok hier nu een week of 2, overdag merken we wei ...
Sommige momenten beter als andere 😂 dan zul je wel moe zijn 😅 bij ons is het precies andersom! In de nacht slaapt ze heel lang. Maar overdag slapen ho maar, ik zie wel dat ze echt moe is. Maar elke keer na 30/45 min weer wakker en niet meer in slaap te krijgen.

2 maanden geleden

Hi allemaal! Wij zitten ook in sprong 4 gok ik. Wat wij heel erg merken is moeite met de nacht in gaan ‘s avonds (veel huilen), en ‘s nachts heel onrustig slapen. Afgelopen nacht een voeding om 00.30 en daarna vanaf 03.00 elk halfuur tot uur wakker en jengelen, dan moeten we terug voor de speen en slaapt hij door. Dit gaat door tot hij wakker wordt om 07.00 en is echt super slopend… herkent iemand dit?

2 maanden geleden

Hier lijkt het ook door te zetten. De afgelopen dagen ging het slapen super goed, viel ze soms zelf in slaap. Gisteren was niet veel goed. Uiteindelijk om 21.45 aan de borst in slaap gevallen, toen kwam ze om 00.45, 03.00 en 05.30 😅 Sterkte allemaal 🤍

2 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Hi allemaal! Wij zitten ook in sprong 4 gok ik. Wat wij heel erg merken is ...
Hier precies hetzelfde, echt weer even pittig 🥱🥱

2 maanden geleden

Reactie op sunshine_

Hi allemaal! Wij zitten ook in sprong 4 gok ik. Wat wij heel erg merken is ...
Heel herkenbaar! Dit is hier nu ongv een kleine week gaande. Vannacht bij de voeding ineens klaar wakker, na wiegen wel weer inslaap. Maar zo vermoeiend. Zelfs slaap ik nauwelijks doordat ze dan weer na half uur/uur om haar speen vraagt. Helemaal niets voor haar om s nachts moeilijk te slapen. Maar goed sprong 4 en slaaptegressie gaan een keer stoppen, dat houd ik maar voor me

2 maanden geleden

Nou moet ik er toch echt aan toegeven denk, al een paar dagen zijn de dutjes overdags echt zo slecht. S morgens 2 minuten in de wipper, daarnaar maximaal 3 kwartier in bed maar moe en huilend wakker en niet willen slapen. De middagdut ook drama. Het moment dat ik wegsluip als ze slaapt spuugt ze de speen uit en en begint te huilen. Ga er nu maar bij zitten zodat ik supersnel dat ding er weer in kan duwen maar echt kwaliteit slaap is t niet. Op mij slaapt ze sowieso al niet meer (stiekem een beetje verdrietig daarom) en in de wagen wordt ze opeens ook snel wakker 🥲. En al die korte slaapjes maken coor een humeurige baby haha

2 maanden geleden

Spuugt jullie kindje ook ineens meer tijdens deze sprong? Hier komt telkens ineens weet voeding omhoog terwijl dit al een tijdje een stuk minder was

2 maanden geleden

Reactie op Rbmg

Nou moet ik er toch echt aan toegeven denk, al een paar dagen zijn de dutje ...
Ooohh hier vanmorgen opgestaan en toen was ze al moe. Huilen, gezicht begraven maar slapen ho maar. Pas na 1,5 uur wakkertijd kreeg ik haar met veel moeite in slaap. Wel 40 minuten lang🙈 Toen chagrijnig en moe en haar gezicht begraven in mijn borst. Wakkertijd met veel moeite uitgezeten en honden uit gaan laten met haar in de draagzak. Na een flink verzet toch in slaap gevallen voor 45 minuten. Volgende dutje iets voor de wakkertijd naar boven een ruim een half uur bezig geweest om haar te laten slapen. 30 minuten later wakker, naar haar buik draaien en gelijk brullen want moe. Na een uur in mijn armen, gezicht begraven, huilen en verzetten slaapt ze nu weer een half uur. Ze drinkt ook super veel, heb haar vandaag al 8 keer aan de borst gehad en ze drinkt ook echt flink iedere keer.

2 maanden geleden

Ik vind het soms echt lastig om mezelf eraan te herinneren dat het een fase is, dat het over gaat etc. Omdat je er nu middenin zit en het lastig is dan het licht aan t eind van de tunnel te zien ofzo?

2 maanden geleden

Reactie op Wilmaxx

Spuugt jullie kindje ook ineens meer tijdens deze sprong? Hier komt telkens ...
Ja, dat merk ik hier ook !

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ooohh hier vanmorgen opgestaan en toen was ze al moe. Huilen, gezicht begra ...
Ik geef je een hele dikke digitale knuffel 🙏🏼

2 maanden geleden

Reactie op Wilmaxx

Spuugt jullie kindje ook ineens meer tijdens deze sprong? Hier komt telkens ...
Jaa hier ook! Soms ook echt alleen maar een beetje waterige spuug met wag witte vlokjes erin. Ze spuugde eigenlijk al weken niet meer..

2 maanden geleden

Reactie op Debs14

Ik vind het soms echt lastig om mezelf eraan te herinneren dat het een fase ...
Dit heb ik ook.. ik heb soms echt het gevoel dat ik het niet meer aankan! Maar als ze dan lacht en blij is, denk ik waar maak ik me soms druk over.. ik vraag me af of sprong 4 echt een maand gaat duren.. ik hoop het niet😵