1332 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Wilmaxx

Spuugt jullie kindje ook ineens meer tijdens deze sprong? Hier komt telkens ...
Ja omg heeeeel herkenbaar. Ze is nu 14 weken en volgens de app zit ze nog niet in sprong 4, maar lijkt wel zo te zijn

2 maanden geleden

Reactie op Wilmaxx

Spuugt jullie kindje ook ineens meer tijdens deze sprong? Hier komt telkens ...
Ja hier ook, vooral als ze even dr energie kwijt wilt en even druk is komt het opeens

2 maanden geleden

Reactie op Elfie

Ja omg heeeeel herkenbaar. Ze is nu 14 weken en volgens de app zit ze nog n ...
Naar de app kijk ik al niet meer. Het gedrag is zo makkelijk te lezen om te bepalen dat de sprong er is. Althans bij die van ons

2 maanden geleden

Reactie op quin1997

Dit heb ik ook.. ik heb soms echt het gevoel dat ik het niet meer aankan! M ...
Ja precies! Ik heb het vooral in de avond/nacht. Ik kan dan echt gefrustreerd raken en denken hoe wordt dit ooit anders?? En dan is het weer ochtend en dan zit ik beneden met haar en dan denk ik oke, dit komt wel goed 😅.

2 maanden geleden

Bij mij spuugt ze ook echt nu echt heel veel. Elke keer doorzichtig met wat vlokjes melk erbij… was nooit zo erg als het nu is! Elke nacht rond een uur of 2 is het feest, volgens mij is ze vannacht om het half uur wakker geweest 🫠 ( je kunt me opvegen, en dan te bedenken dat dit tot week 20 kan duren, Lord save me please😂) zodra ze in bed ligt (al half slapend) gaan de beentjes na een paar seconden weer de lucht in en maakt ze zichzelf weer wakker.. met de speen net zo, als ze eenmaal sliept spuugde ze hem uit en lag ze in coma.. nu wordt ze er wakker van en kunnen we opnieuw beginnen 😫. Soms denk ik snachts wel, hoeveel kan een mens nog verdragen en heb ik soms het gevoel dat ik wil opgeven (allemaal door de vermoeidheid) ik vind het momenteel echt zwaar terwijl de afgelopen maanden ons echt zo goed en makkelijk afgingen. Ze sliep met 3 weken al door en vanaf de geboorte al gelijk 6 uurtjes aaneengesloten. Ik hoop dat deze fase snel voorbij is en ook bij een fase blijft 🤓. Mama’s ik voel jullie allemaal 🙈!!

2 maanden geleden

Reactie op lovelife

Bij mij spuugt ze ook echt nu echt heel veel. Elke keer doorzichtig met wat ...
Ja het kan soms best pittig zijn. En herken het goede slapen van de eerste weken. Ik zei vandaag nog tegen mn partner dat ik blij was dat ik na de bevalling zo veel mocht slapen. Nu kan ik het een stuk beter aan. Je kan als moeder heel veel hebben en ook zeker goed de dag doorkomen zonder veel slaap. Iets met hormonen

2 maanden geleden

Reactie op Motherof2beauties

Ja het kan soms best pittig zijn. En herken het goede slapen van de eerste ...
Ja zeker dat klopt! Echter is mijn man heel veel op reis waardoor ik er vaak alleen voor sta met 2 kindjes, dat maakt het zwaar! Zodra ik opsta wanneer de kids wakker zijn, denk ik ook vaak, ach het gaat eigenlijk wel weer 🤷🏼‍♀️. Dan zie ik die 2 lieve koppies met hun mooie lach en is alles ook weer vergeten!

2 maanden geleden

Reactie op lovelife

Ja zeker dat klopt! Echter is mijn man heel veel op reis waardoor ik er vaa ...
Mijn vriend is ook veel weg voor zijn werk. Daar heb ik het nu best lastig mee. Mag ik je een vriendschapsverzoek sturen?

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ooohh hier vanmorgen opgestaan en toen was ze al moe. Huilen, gezicht begra ...
Zo herkenbaar , die wakkertijd uitzitten is echt drama. Maar eerder wegleggen werkt ook niet want ze gaat net zo lang door met druk doen tot die allang voorbij is 🥲. Maar goed alles is een fase ... 😅

2 maanden geleden

Merken jullie al bepaalde vaardigheden die bij sprong 4 horen? Ik heb t idee dat ze meer ziet, meer en andere geluiden maakt, ze draait al een tijdje vaak naar haar zij maar nog niet naar haar buik, beweegt actiever, veel bellen blazen maar dat deed ze al een tijdje, vindt haar voeten heel interessant. Ze probeert af en toe spullen te grijpen maar dat doet ze nog niet zo vaak. Vraag me af of ze dat al hoort te kunnen. Ze is nu 13 weken.

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Mijn vriend is ook veel weg voor zijn werk. Daar heb ik het nu best lastig ...
Hey, Ja hoor geen probleem! Ik weet nog niet goed hoe t allemaal werkt haha excuus daarvoor 🙈

2 maanden geleden

Reactie op lovelife

Hey, Ja hoor geen probleem! Ik weet nog niet goed hoe t allemaal werkt haha ...
Gestuurd! ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Merken jullie al bepaalde vaardigheden die bij sprong 4 horen? Ik heb t ide ...
Ja hier rollen van rug naar buik, speetjes aanpakken, op de buik ook zelf speeltjes pakken en ALLES naar de mond maar dat was al een tijdje. Gillen en kraaien doet ie inmiddels ook! Ik weet niet of er nog meer komt maar anders mag deze sprong wel stoppen van me 🤣

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Merken jullie al bepaalde vaardigheden die bij sprong 4 horen? Ik heb t ide ...
Jaaaa, draaien van rug naar buik (deed ze met 13 weken af en toe en nu echt de hele dag door), ze kraait en gilt, heeft haar voeten gevonden en grijpt die dus ook vast en speeltjes grijpt ze ook. Dat laatste vind ik echt mooi om te zien, als ik haar een speeltje voor houd worden haar ogen groot en dan begint ze wild te trappelen en wapperen met haar handen. Dan ineens zie je concentratie op haar gezicht en dan pakt ze uiterst beheerst het speeltje aan. Heel bewust doet ze dat ineens. Ik heb ook het idee dat ze meer ziet, ze kijkt haar ogen uit als ik met haar door huis loop, niets ontgaat haar en als ze iets ziet bewegen wordt haar blik daar direct heen getrokken. Ze is vandaag 15 weken. Vanmorgen viel ze eindelijk weer een keer zelf in slaap, zonder speentje zelfs! Het dutje wat ze nu doet kostte me helaas weer veel wiegen, borst én troosten, maar ze slaapt😅

2 maanden geleden

Reactie op Wilmaxx

Ja hier rollen van rug naar buik, speetjes aanpakken, op de buik ook zelf s ...
Haha, gaat hard ineens hè? De newbornfase is nu echt voorbij, het worden actieve babietjes en voor we er erg in hebben tijgeren en kruipen ze door huis🥹

2 maanden geleden

Nou behalve huilen om niks gaat het slapen hier best wel weer goed, vooral ‘s nachts dus ik twijfel of we nu echt in sprong 4 zitten.

2 maanden geleden

Pfoe we zitten echt in the trenches hier hoor, jeetje! Afgelopen nacht zo'n beetje de hele nacht elk halfuur tot uur jengelen en miepen, terug moeten lopen voor speen. Vanmorgen is hij 2.5 uur achter elkaar wakker geweest, viel in z'n bedje 20 min in slaap en had toen honger. Daarna een uur wakker, in de box in slaap gevallen (dat is echt al weken niet meer gebeurd), na 35 min wakker, in z'n eigen bedje gelegd. Toen een strijd van 20 minuten, viel hij eindelijk in slaap. Een uurtje geslapen, nu weer constant wakker en aan het kreunen en jengelen terwijl hij echt nog MEGA moe is. Ik pluk hem er zo maar weer uit voor een voeding denk ik. Wat is dit intens zeg! Hopelijk kan hij gauw rollen. Vanmorgen begon hij wel met nieuwe geluiden maken en hij slaakt echt kreetjes, zo schattig. Hij volgt ook echt gebiologeerd wat mensen aan het doen zijn om hem heen. Maar oh oh oh van mij mag dit gauw over zijn. Het enorme geluk is dat we nu vakantie hebben, dan kunnen we de gebroken nachten iets beter aan en overdag bijtanken. En elkaar afwisselen.

2 maanden geleden

Ja heftig he, doe van ons wilde opeens in de ochtend slaap alleen op de zij slapen. Tot nu toe nog eenmalig geweest, maar in de nacht ls ze wakker wordt is ze meteen aan en wilt naar de zij proberen te rollen. Alsof ze zeggn' yoe ik kan er weer tegenaan'. Ben 40 min bezig geweest toen werd ze met wegleggen weer wakker, 10 min later weer wakker en maar bv gegeven waarnaar ze in slaap gevallen is.

2 maanden geleden

Reactie op Keeley

Nou behalve huilen om niks gaat het slapen hier best wel weer goed, vooral ...
Een sprong duurt bij elk kindje weer anders , kan zo zijn dat het bij jou kindje minder lang duurt 😊. Onze meid had vannacht een nacht zoals we ze voor de sprong altijd al hadden, ze slaapt nu overdag ook weer goed sinds vandaag & ze is ontzettend vrolijk, ik vind haar ineens heel anders en relaxed, zo bijzonder hoe je ze kan zien veranderen 🥰

2 maanden geleden

Fijn om hier herkenbare dingen te lezen. Uitgerekend 9 mei en op 10 mei geboren dus is nu 14+5 en is paar daagjes gaande. De slaapjes worden heel moeilijk nog +45 minuten. Ik moet er nu ook echt naast gaan zitten en speen geven en hij valt dan soms in slaap. Hij komt vaker ‘s nachts. Was tussen 2:30-5 en vannacht ineens om 0:30 al. En tussen 5 en 6 klaar wakker om zich heen zitten kijken. Speen geven had niet veel zin. Hij was wel rustig verder. Na uur speen gegeven en toen viel hij wel in slaap. Dit heeft hij nog niet eerder gehad. Ook hele erge huilaanvallen wat toch wel krampen lijken te zijn. Last van scheten en poep dat dwars zit. Voor meerdere herkenbaar? Daardoor ook niet willen drinken maar alleen na drinken komt het los.. Hij moet ook veel geentertained worden.