1332 Reacties

2 maanden geleden

Hier is het slapen overdag helaas ook vaak meteen huilen. Ze gaat sindskort ook naar de opvang, waar ze helemaal weinig slaapt. Als ze dan thuis is en het slapen echt niet wil, lees huilen tot ze er uit gaat, doe ik haar in de draagzak en slaapt ze meestal wel. Denken jullie dat ze kan wennen aan de draagzak, waardoor ze daarna helemaal niet meer in bed wil, of kan ik dit zo tijdens de sprong doen?

2 maanden geleden

Reactie op Rosamm

Hier is het slapen overdag helaas ook vaak meteen huilen. Ze gaat sindskor ...
Ik denk dat je niet heel veel verkeerd kan doen in een sprong. Een sprong zegt eigenlijk help mij mama want de wereld is echt en ik moeten weer even wennen. Dus knuffelen soms op de arm slapen en soms in bed slapen. Tot 6 maanden is het vooral belangrijk dat ze slapen en niet zozeer waar, althans dat zeggen de meesten tegen mij. Ik doe nu vooral kijken want zij nodig heeft en ik merk dat ze daar goed op gaat. Het sprongetje is gen strijd van protocollen maar een ontwikkelingsfase met hulp van papa en mama. Is mijn visie 🤗

2 maanden geleden

Oh mama's Ijn jullie babys ook zo echt wakker wakker in de nacht? Die van ons is echt helemaal 'aan'. Lachen kletsen en ho maar om te slapen

2 maanden geleden

Hier ook veel meer kramp aanvallen ineens weer sinds zijn sprong begonnen is deze week. Net gelukt om hem een scheet te laten maken en toen was alles goed.. En ligt nu hele tijd mopperend in zijn bed met zijn speen in. Jammer dat je geen geluiden kunt delen, maar het klinkt als ‘oi, oi, oi, oi, errrrr errrr’ 😆 is nieuw sinds deze week

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Oh mama's Ijn jullie babys ook zo echt wakker wakker in de nacht? Die van o ...
Herkenbaar van 1,5 week geleden. Wat bij mij hielp was met hem naar logeerkamer en hij in mijn armen (weinig bewegingsruimte), beetje wiegen en kloppen op de kont en daarvan viel hij weer in slaap

2 maanden geleden

Onzekere mama hier.. Zoonlief kon vorige week goed slaapcycli koppelen en ik was helemaal gewend aan z’n fijne slaapritme overdag (lange slaapjes!!) Sinds deze week weer na 30 min wakker en veel hulp nodig (als het lukt) om in slaap te krijgen. Liefst slaapt hij bij mij op de arm verder. Nachten gaan wel goed. Is dit normaal? Hoort dit bij sprong 4 of is dit slaapregressie? Zal hij het oude ritme weer oppakken? Vind dit zo enorm lastig 😔😔

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ik denk dat je niet heel veel verkeerd kan doen in een sprong. Een sprong ...
Mooi hoe je het verwoord. Dank je wel!

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Onzekere mama hier.. Zoonlief kon vorige week goed slaapcycli koppelen en ...
Sprong 4 is de slaapregressie. Het is niet en ander woord ervoor. Dit komt omdat de slaapcyclus 'tijdig een terugval heeft'

2 maanden geleden

Het 'is' een ander woord voor de 4 maanden sprong

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Onzekere mama hier.. Zoonlief kon vorige week goed slaapcycli koppelen en ...
Hier ook een pittige nacht gehad, van 0130-0430 wakker met onze dochter. Hey lukte haar gewoon niet om in slaap te komen. Iedere keer bij het wegleggen werdt ze 15 min later weer wakker. Zelfs na de voeding niet in slaap komen. Uiteindelijk op de arm gepakt in bed gaan liggene n 20 min samen geslapen en toen weggelegd van 0445-0630....hopelijk zijn jullie er beter doorheen gekomen 😵‍💫

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Sprong 4 is de slaapregressie. Het is niet en ander woord ervoor. Dit komt ...
Oh dus dat zijn twee dezelfde dingen. Ik las op internet twee verschillende.. Maakt ook niet uit. Maar het ritme komt dus terug? Dat zou een fijn vooruitzicht zijn

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Oh dus dat zijn twee dezelfde dingen. Ik las op internet twee verschillende ...
Ja sprong 4 staat bekend om het slechte slapen( de terugval) , vandaar dat het ook wel een de 4 maanden slaapregressie sprong wordt genoemd.

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Ja uiteindelijk gaan ze naar deze sprong weer dieper slapen. Zeggen ze hahahah...

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ja uiteindelijk gaan ze naar deze sprong weer dieper slapen. Zeggen ze haha ...
Oké.. Naja wij mogen absoluut niet klagen. Maar ik zit nog beetje met mezelf en met name het “go with the flow” vind ik heel moeilijk. Dus vorige week ging super goed en nu gaat het weer anders en dan ben ik zelf beetje van slag. Moet ik leren.. Maar komt vast goed.

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Oké.. Naja wij mogen absoluut niet klagen. Maar ik zit nog beetje met mezel ...
Ja snap ik helemaal. Ik heb soms ook wel wat spanning, met name voor de nacht. Het is gewoonweg vervelend als je niet aan je slaap komt en het is ook super energievretend die nachten. Dus alle gevoelens zijn prima🤗

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ik denk dat je niet heel veel verkeerd kan doen in een sprong. Een sprong ...
Mooie manier om het zo te bekijken👍🏻

2 maanden geleden

Reactie op Meissie1990

Ach lieve mama, tuurlijk komt het weer terug. Het slapen gaat niet lineair, het gaat met ups en downs en dat blijft nog wel even. Je doet het hartstikke goed hoor!

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Hier ook een pittige nacht gehad, van 0130-0430 wakker met onze dochter. He ...
Hele vergelijkbare nacht hier. 😵‍💫😵‍💫😵‍💫😵‍💫

2 maanden geleden

Hier was het vannacht ook feest. Veel wakker en haar maar steeds aan de borst gelegd en samen geslapen (in de c curl positie). Ze slaapt sowieso deze dagen praktisch alleenb maar bij mij aan de borst. Het is een fase zeggen we maar 😅 En @maaike1810: inderdaad heel mooi verwoord 🙏🏼 een baby heeft de hulp nu heel hard nodig! Hoe gaat het bij jullie allemaaal?

2 maanden geleden

Meer mensen bij wie hun kindje ineens ook weer meer spuugt/teruggeeft?