1332 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op ennasil94

Meer mensen bij wie hun kindje ineens ook weer meer spuugt/teruggeeft?
Yes

2 maanden geleden

Reactie op ennasil94

Meer mensen bij wie hun kindje ineens ook weer meer spuugt/teruggeeft?
Ja hier ook!

2 maanden geleden

Hier weer iets nieuws, meneer was na de nachtvoeding om 01.00 klaarwakker en heeft tot 03.00 vrolijk liggen babbelen in z’n bedje. Van 01.00-02.00 heeft m’n man bij hem gezeten maar hij wilde echt niet slapen, dus is m’n man maar weggegaan. Toen is hij nog een uur doorgegaan in zn eentje met kletsen😂 En daarna zelf in slaap gevallen. Ook wil hij al de hele dag de speen niet hebben om in slaap te vallen en doet hij dit ineens helemaal zelf, stiekem duimen we een beetje dat dit zo blijft, want dan hoeven we de speen niet meer af te leren! Hij ligt nu voor z’n laatste middagdutje, heel benieuwd hoe het vanavond gaat…

2 maanden geleden

Hebben meerdere mensen ook last van dat de slaapsignalen zijn verdwenen? Hier sporadisch een keer een hand over een oog. Wel waterige oogjes maar verder echt vrij weinig. 😩

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Mijn baby is 12 weken (geboren met 40 weken) en het lijkt erop dat sprong ...
Herkenbaar, onze baby is 13 weken (wel 1 week te laat geboren) maar het lijkt alsof hij al sinds week 12 in sprong 4 zit. Sprong 3 zou ook kunnen qua tijd, maar ik vind de kenmerken veel meer bij sprong 4 passen. Kan dit?

2 maanden geleden

Reactie op ElmH

Hebben meerdere mensen ook last van dat de slaapsignalen zijn verdwenen? Hi ...
Ja hier ook hetzelfde

2 maanden geleden

Er gebeuren gekke dingen he in deze sprong 🤣

2 maanden geleden

Pfffff ik dacht dat ik gek werd gisteren🙈 Ik kreeg haar 's avonds echt niet in bed, krijsen, gillen, helemaal over de rooie. En dan sliep ze eindelijk en legde ik haar weg: direct wakker en weer helemaal overstuur. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en heeft ze de hele nacht klem tegen me aan gelegen. En ze werd maar 1 keer wakker voor een voeding🙈 Ik vind deze sprong echt heftig in combinatie met de peuter die ook haar aandacht nodig heeft, hopelijk wordt het snel beter.

2 maanden geleden

Pff hier kon ze vannacht niet meer in slaap komen na de fles.. 2 uur bezig geweest Toen 2 uurtjes geslapen en daarna weer onrustig Overdag is ze ineens minder snel tevreden. Erg snel aan het piepen. Ze stopt alles in baar mond maar dit leidt ook tot frustratie om een of andere reden en begint ze te protesteren Lijkt wel een soort constante onrust in haar te zitten ineens sinds ze kan omrollen en ik weet niet goed wat ik ermee moet. Gelukkig beeft ze ook nog haar vrolijke momenten

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Pfffff ik dacht dat ik gek werd gisteren🙈 Ik kreeg haar 's avonds echt nie ...
Ooh pittig hoor! Helpt het om haar in bad te doen (ontprikkelen), slaapzak aan en dan fles te geven? Of is ze daar niet van gediend haha

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Pfffff ik dacht dat ik gek werd gisteren🙈 Ik kreeg haar 's avonds echt nie ...
Oh dat is echt pittig ja. Ik hoop dat je wat vrienden of fam hebt die je beetje kunnen uithelpen, dat je even ergens kan opladen? Heel veel liefs naar jou...

2 maanden geleden

Reactie op Debs14

Pff hier kon ze vannacht niet meer in slaap komen na de fles.. 2 uur bezig ...
Ja die onrust is herkenbaar, zit hem echt in het rollen en de ontwikkeling zowel lichamelijk als mentaal daarvan. Hier hebben we dat ook. Ik heb het nunki lakentje om haar in bed te ondersteunen. Lijkt hier te werken. Maar ze wordt zeker ook nog soms drie keer wakker in de nacht... Het slapen bij een puzzel elke dag weerm

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ja die onrust is herkenbaar, zit hem echt in het rollen en de ontwikkeling ...
Het helpt mij inderdaad om mezelf dat te blijven zeggen in de nacht 😋. Overdag lukt het me prima maar in de nacht voelt het soms een stuk wanhopiger ofzo? En de nunki hebben wij ook inderdaad maar ze wordt er erg onrustig van, van de druk die het lakentje geeft. En ze kan niet makkelijk naar haar zij rollen wat toch haar voorkeurshouding is Ze wilde ook absoluut nooit ingebakerd worden 😋.

2 maanden geleden

Reactie op Debs14

Het helpt mij inderdaad om mezelf dat te blijven zeggen in de nacht 😋. Ove ...
Ja logisch. In de nachten zijn we moe dus gaat je brein emotioneler reageren. Dit komt omdat je door vermoeidheid niet meer in staat bent relationeel goed na te denken. Voelt ook allemaal zwaarder dan. Maarje doet het nog steeds goed, daar ligt het niet aan🤗🥰

2 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Ooh pittig hoor! Helpt het om haar in bad te doen (ontprikkelen), slaapzak ...
Ze vind badje wel lekker hoor, maar ik wil haar niet iedere dag in bad doen. En op zo'n moment als ik al bezig ben haar op bed te leggen vind ik het lastig om iets anders te gaan proberen. Ben dan bang dat ze echt weer wakker wakker wordt en de wakkertijd dan helemaal veel te ver gerekt wordt.

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Oh dat is echt pittig ja. Ik hoop dat je wat vrienden of fam hebt die je be ...
Ah dank je wel! Ik heb hulp hoor, mijn moeder komt wekelijks even poetsen, past regelmatig op de peuter, ik heb iemand in de buurt met kinderen van dezelfde leeftijd waar ik ook heerlijk (en eerlijk😉) mijn ei bij kwijt kan en ik heb vorige week het hardlopen weer opgepakt.

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ah dank je wel! Ik heb hulp hoor, mijn moeder komt wekelijks even poetsen, ...
Wat ontzettend goed. Heel veel respect dat je hardlopen hebt opgepakt. Ik kan nog geen sport zien hahahah...

2 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Wat ontzettend goed. Heel veel respect dat je hardlopen hebt opgepakt. Ik k ...
Ik zat er ook tegenaan te hikken hoor. Maar voordat ik zwanger werd van de tweede was ik daar een tijdje mee aan de gang en ik vond dat zoooo heerlijk. Even mijn kop leegmaken en nog sportief bezig zijn ook💪🏻 Dus vorige week mezelf een schop onder mijn kont gegeven en ik merkte gelijk weer hoe fijn het is. Dus dat is nu even mijn me-time, even weg van alles, blik op oneindig en gaan met die banaan (wel nog rustig aan natuurlijk, want tja, nog geen 4 maanden post partum🙈)

2 maanden geleden

Onze baby is 12+2 weken maar bijna 2 weken ‘te laat’ geboren. Dus denk ik ook sprong 4. Veeel huilen, heel aanhankelijk, vaker drinken, en ook de hele nacht is anders. Hij sliep vaak wel een blokje van 6 uur en daarna nog 3 ofzo. Nu eigenlijk elke 2/3 uur wakker. Is dit sprong 4?

2 maanden geleden

Reactie op Loenie87

Ik zat er ook tegenaan te hikken hoor. Maar voordat ik zwanger werd van de ...
Goed van je hoor! En knap dat je even afstand kan doen van je kinderen. Ik moet daar nog een stap in zetten haha. Ben bang dat ze niet op tijd naar bed gaat als ik er niet ben bijvoorbeeld🙊