364 Reacties

één maand geleden

Hier ook al 2 weken elke keer 4u wakker. Is dat sprong 5 dan?

één maand geleden

Reactie op shannn2505

Hier ook al 2 weken elke keer 4u wakker. Is dat sprong 5 dan?
kan ook de 4 maanden slaapregressie zijn

één maand geleden

Reactie op Arianaxx

kan ook de 4 maanden slaapregressie zijn
Ja sprong 5 is wel vroeg dan. Ons zoontje is vrijdag pas 18 week.. mag hopen dat het sprong 5 al is. Hebben we die straks ook weer gehad 😂

één maand geleden

Reactie op shannn2505

Ja sprong 5 is wel vroeg dan. Ons zoontje is vrijdag pas 18 week.. mag hope ...
Dat kan haha. Mijn zoontje is nu ruim 20 weken oud en volgens het boekje zou hij pas over een week aan sprong 5 moeten beginnen. Toch merkte ik tijdens sprong 4 al enkele vaardigheden die bij sprong 5 horen, en hij slaapt al ruim een maand slecht. Of het nu door de sprongen komt of door slaapregressie, ik heb geen idee. Het is zoals het is. Ik probeer het nu wat meer los te laten, want ik was er eerder erg mee bezig. Uiteindelijk zijn het baby’s: ze huilen, slapen slecht, dan gaat het weer beter, en vervolgens weer slechter. Dat hoort er nu eenmaal bij! 😂

één maand geleden

Ja vind het soms wel lastig hoor die sprongen en dingen te herkennen. Ik denk dat we erin zitten door het plotselinge huilen (krijsen) bij aankleden en op bepaalde momenten van de dag. Waar ze normaal amper huilt 😅

één maand geleden

Reactie op Arianaxx

Dat kan haha. Mijn zoontje is nu ruim 20 weken oud en volgens het boekje z ...
Ja dat is het ook hoor. Je kunt er toch niets aan veranderen haha. Ieder kind is natuurlijk ook anders dus zeker weten doe je het nooit of ze nou een sprong hebben of een regressie of weet ik veel wat. Nog even volhouden naar weer de doorslaapnachten🤩

één maand geleden

Reactie op Debs14

Ja vind het soms wel lastig hoor die sprongen en dingen te herkennen. Ik de ...
Jaa vind ik ook hoor.. Of tandjes die doorkomen zeg t maar 🤷‍♀️😂 we klooien nog maar wat aan haha

één maand geleden

Haha, ja echt hè! Er is altijd wel wat aan de hand! Eerst was ik constant de dagen aan het aftellen tot een sprong voorbij zou zijn, en dan was het eindelijk zover… maar sliep hij nog steeds slecht en bleef hij onrustig. Ik werd er gek van, want ik dacht: ‘Hoe kan dat nou? De sprong is toch voorbij?’ 😂 Maar goed, ik gebruik de Oei, ik groei! app nog steeds. Ik vind het leuk om de ontwikkelingen bij te houden, vooral het stukje over de nieuwe vaardigheden en de spelletjes die je kunt doen om die vaardigheden te stimuleren. 🥰

één maand geleden

Reactie op Debs14

Ja vind het soms wel lastig hoor die sprongen en dingen te herkennen. Ik de ...
Jammert ze ook veel meer dan normaal? Dat heb ik namelijk hier wel. Ik dacht niet aan sprong 5 omdat we nog in 4 zouden moeten zitten maar als ik dit zo lees weet ik het niet hoor

één maand geleden

Hebben jullie ook dat als je je kindje neerlegd in de box, kleedje of wipstoeltje en je wegloopt ze beginnen met huilen? Ik las dat het pas met 29/30 weken kan komen dus na sprong 5 in principe maar als ik zo kijk heeft mijn kindje dat al veel en veel eerder 😶

één maand geleden

Reactie op Kimmyops

Hebben jullie ook dat als je je kindje neerlegd in de box, kleedje of wipst ...
Ja dit hebben we ook sinds 1,5 week. Soms is het zo heftig dat ik hem even voor BabyTV zet, omdat ik anders thuis niks gedaan krijg. Dan voel ik me echt even zo’n loedermoeder-moment hebben 🙈

één maand geleden

Reactie op Arianaxx

Ja dit hebben we ook sinds 1,5 week. Soms is het zo heftig dat ik hem even ...
Hier ook. Ik hoef maar uit beeld te lopen en het begint al een stuk sneller dan normaal 😅. Nijntje op netflix is dan even de reddende engel hoor 😋 Ik ben gestopt zo strak naar die sprongen te kijken, maar ik merkte ineens veranderingen op die er tot voor deze week nog niet waren en toen ik de Oei ik groei app opende zag ik dat de sprong eraan zit te komen. In de andere sprongen zat ze ook wat eerder dus hier zijn we dan :p

één maand geleden

Reactie op Arianaxx

Ja dit hebben we ook sinds 1,5 week. Soms is het zo heftig dat ik hem even ...
Oh jeetje. Bij mij helpt niks tenzij je terug komt ahaha

één maand geleden

Reactie op Kimmyops

Hebben jullie ook dat als je je kindje neerlegd in de box, kleedje of wipst ...
Schijnt trouwens ook wel vaker voor te konen rond deze leeftijd. Wist ik ook niet 😅

19 dagen geleden

Zoooo ik meld me ook aan voor sprong 5. Hier wat signalen van jammeren ala je wegloopt, hazenslaapjes overdag en veel nabijheid willen. En de nachten blijven natuurlijk wisselend...ik lees gezellig mee vanaf nu🤗

19 dagen geleden

Ik meld mij ook😂 Alle symptomen die ze in de sprongetjes laat zien zijn er weer😅

19 dagen geleden

Ik meld me hier ook. Volgens de app zitten we er al een week in, maar nog altijd ons vrolijke mannetje in huis. ‘s nachts is het nog steeds (al sinds week 13) dat meneer brabbelend wakker wordt en vervolgens na 45-60 min dat zat is en begint te huilen.. Dat vind ik wel even pittig. Wat merken jullie van sprong 5?

19 dagen geleden

Ik weet niet of we al begonnen zijn aan sprong 5 of dat we nog in de slaapregressie zitten (onze dochter is van 6 mei, uitgerekende datum 11 mei). De nachten lijken (na een extreem slechte nacht afgelopen woensdag) weer beter te gaan. Alleen die slaapjes overdag zijn zoooo vermoeiend. Duren maximaal 45 minuten, waardoor ze eigenlijk de hele dag chagrijnig is. Het in slaap vallen gaat ook moeizaam. Hebben jullie ook last van die korte dutjes overdag? Begin me bijna zorgen te maken of die langere slaapjes overdag nog gaan komen 😬

19 dagen geleden

Reactie op Meissie1990

Ik meld me hier ook. Volgens de app zitten we er al een week in, maar nog a ...
Wij hebben dit exact ook een week ongeveer gehad! Dit is nu sinds een paar dagen weer over. Hopelijk duurt het bij jullie ook niet lang meer! Je weet dat het een fase is, maar zeeeeker pittig als je er in zit!

19 dagen geleden

Reactie op Marlou132

Ik weet niet of we al begonnen zijn aan sprong 5 of dat we nog in de slaapr ...
Onze zoon is van 8 mei (uitgerekend 2 mei) en wij zitten volgens Oei ik Groei nu één week in sprong 5. Dan zit jij er nog net niet in @Marlou132. Bij ons gaan de dutjes overdag wel weer goed. Ochtend vaak 30-60 minuten / middag 1,5 - 2,5 uur / namiddag 30 min. Moet zeggen dat onze zoon dit nu al tijdje doet en dat is heeeel fijn! Nu de nacht nog haha. Zo ieder z’n ding hè 😆