380 Reacties
10 dagen geleden
Nee herken het niet van eerdere sprongetjes! Wel meer spugen maar dit was zo'n enorme hoeveelheid.
Kreeg lager ook verhoging én diarree, dus denk dat hij hier een buikgriep te pakken heeft. Volgens huisarts goed plasluiers in de gaten houden, extra drinken en alertheid in de gaten houden. Arm jochie!
9 dagen geleden
Ze lijkt wel steeds een uur eerder wakker te worden.. het begon om 02:00 vorige week toen 01:00 en vanafht 00:00. Pffff hopelijk is het een fase... hoe slapen jullie kindjes overdag dan? Ik ga ga gelijk denken misschien slaapt ze te lang overdag maar denk het niet. Aangezien dit in 1x omgeslagen is. Ze sliep hiervoor door! Ze is vandaag 24 weken
9 dagen geleden
Pff ik word er ook even knettergek van. Geen idee in welk topic het hoort.
Onze zoon wordt nu meerdere keren per nacht huilend wakker, maar slaapt dan wel. Even hand op z’n hoofd helpt, maar de gebroken nachten breken me op 🫨.
Net zoals@qqww twijfel ik ook aan alles. Slaapt hij overdag te lang? Is de spreiding van de dutjes wel oké..
Heb een kennismakingsgesprek met een slaapcoach gehad en zei vertelde dat het heel goed met spreiding van de dutjes overdag te maken kan hebben.
Maar ik denk dan: als mijn kind niet slaapt volgens de tijd van het schema, hoe dan?!
Ben nu zo ver dat ik eigenlijk wel een slaapcoach wil inschakelen, maar iedereen in mn omgeving vindt het onzin en zegt dat het echt wel goed komt..
Ik baal nu gewoon even. Ik wil ook weer even een keer doorslapen 😓
9 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
...
zei = zij natuurlijk!
9 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
...
Zo herkenbaar! Vind het ook heel frustrerend, je kan er weinig tegen doen... op de een of andere manier merk ik dat als zijn dutjes goed verspreid zijn, hij 's nachts rustiger lijkt te slapen. Als hij wakker wordt, wil hij graag een knuffeldoekje of zijn speen. Dat knuffeldoekje is er hier van het een op het andere moment ingeslopen.
Maar ook hier is er overdag niet echt een schema qua slapen, behalve dat ie standaard 3 dutjes doet... hoeveel doet hij er bij jou?
9 dagen geleden
Ik vind ‘dutjes schema’s’ echt heel moeilijk. Mijn kindje is echt niet op commando in slaap te krijgen en doet heel weinig dutjes maar.. zeker nu sinds de sprong zijn haar slaapjes echt max een halfuurtje. Ik denk dat ze gemiddeld overdag maar een uurtje slaap pakt. (De nachten daarintegen gaan wel bijna altijd goed)
Hoe is dat bij jullie kindjes dan overdag?
9 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Ik vind ‘dutjes schema’s’ echt heel moeilijk. Mijn kindje is echt niet op c ...
Wij hebben tot nu toe geluk met de dutjes overdag. Ik denk dat ie zo'n 4 uur slaapt, met als laatste dutje het kortst (meestal 3 kwartier tot een uur). Wat wij doen is echt goed naar slaapsignalen kijken. Dan doen we bij het eerste gaapje het slaapzakje aan en houden we echt een ritueel aan, maar leggen hem wel wakker weg.
Is zo verschillend per kind natuurlijk, maar de sprong gooit alles in de war 😅
9 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Ik heb nooit naar schema's gekeken.
Mijn dochter kon die wakkertijden nooit volhouden en is niet elke dag dezelfde tijd wakker dus ik kijk gewoon naar haar behoefte. De ene keer is ze na een uur al moe, de andere keer is ze na 2 uur nog heel rustig aan het spelen. Ook de tijden van de dutjes verschillen behoorlijk. Ik volg haar dus. Ze slaapt s nachts prima dus dit werkt voor haar goed
9 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Ik heb ook niks met schema's, als m'n zoontje nog niet moe is dan kan ik hoog of laag springen maar er wordt precies niet geslapen. Dan is het echt een enorm gedoe om hem uiteindelijk in slaap te krijgen. Als ik gewoon wacht tot hij zelf moe is dan gaat hij binnen 10 minuten slapen. Soms lijkt het alsof hij moe is, maar als hij dan blijft brabbelen, gaat hij gewoon weer mee naar beneden en proberen we het later nog een keer. Soms is dat na 30 min al, soms na 1,5 uur. Gemiddeld slaapt hij in de ochtend 2-2,5 uur en in de middag 45 min - 1,5 uur. En voor de nacht maakt het echt niks uit wat hij er overdag van bakt haha.
9 dagen geleden
Reactie op saffiee
Ik heb ook niks met schema's, als m'n zoontje nog niet moe is dan kan ik ho ...
Ik kan echt met verbazing jullie berichten allemaal lezen het lijkt wel of mijn kindje de enige is die dus niet slaapt overdag… ben op dit moment ook weer met der bezig maar nog zonder succes. 😅
9 dagen geleden
Reactie op LindyDr
Ja echt enorm slecht! Onrustig, mondjes geven, veel laten staan...
Pfoe, ik dacht ik zit nog niet in de sprong maar dit is nu al bijna 2 weken zo.. ze dronk eindelijk weer haar flesjes leeg voor korte duur 😢 en inderdaad heel onrustig met drinken. Alle kanten opgaan
9 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Ik kan echt met verbazing jullie berichten allemaal lezen het lijkt wel of ...
Die van mij slaapt amper op de opvang, hij is daar 3 dagen. Lijkt dus een beetje in te halen op andere dagen. Wat rot dat je dochtertje zo weinig wil slapen. Misschien ook later opnieuw proberen? Dat werkt hier vaak wel goed!
9 dagen geleden
Reactie op saffiee
Die van mij slaapt amper op de opvang, hij is daar 3 dagen. Lijkt dus een b ...
Ja precies en probeer het ook wat los te laten. Het gaat verder nu heel goed met haar, ze groeit lekker, is eindelijk zo goed als pijn vrij en in de nachten slaap ze gelukkig dan wel goed.
Soms hebben we savonds wat van die oververmoeidheids huilbuien’ en die zijn dan nu in de sprong nu meer aanwezig maakt wegleggen wat lastiger maargoed hoort erbij.
Lijkt me best lastig als je dan weet dat op de opvang het minder is voor der met slapen, merken jullie dat dan ook in de avond op die dagen?