380 Reacties
9 dagen geleden
Reactie op Debs14
Ik heb nooit naar schema's gekeken.
Mijn dochter kon die wakkertijden nooit ...
Mooi advies🌻
ik probeer ook zoveel mogelijk mn kindje te lezen en ontdekken wat goed werkt voor haar. Zo bijzonder ook he dat kleine mensje steeds beter leren kennen🥰
9 dagen geleden
Reactie op Kimmyops
Drinkt jullie kindjes ook zo slecht? En veel jammeren 🫤
Ja het is hier ook weer sinds twee dagen aan. Slecht drinken en humeurig.in de avond duurt het ook wat langer voordat ze slaapt...
9 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Ja precies en probeer het ook wat los te laten. Het gaat verder nu heel goe ...
Ah fijn dat ze het verder zo goed goed! En die huilbuien zijn idd onderdeel van baby zijn haha. Het is ook gewoon veel voor ze soms.
Het enige wat ik merk aan dat slechte slapen overdag op de opvang is dat hij echt heel snel naar bed wil. Soms doet hij nog een tukje als wij gaan avondeten, maar op de nacht merk ik weinig verschil eigenlijk.
9 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Ik kan echt met verbazing jullie berichten allemaal lezen het lijkt wel of ...
Nee hoor, je bent echt niet de enige! Hier vanmorgen een kwartier in bed en daarna iets langer dan een half uur in de auto. En zo gaat het de hele dag door.
En dan maakt ze er hier 's avonds ook nog een potje van😭 Als het me een keer lukt om har in bed te krijgen duurt het nooit langer dan 3 kwartier en dan kan ik daarna continu gaan troosten totdat ik van pure ellende zelf maar naar bed ga en haar naast me neer leg. Ik raak er zelf helemaal overprikkeld van en zit er vaak helemaal doorheen.
9 dagen geleden
Reactie op Loenie87
Nee hoor, je bent echt niet de enige! Hier vanmorgen een kwartier in bed en ...
Ach nou wat kut zeg….
Overprikkeld klinkt ook herkenbaar onze kleine meid heeft de eerste maanden zo ontzettend veel gehuild dat ik bijna obsessief ben geworden voor ‘niet huilen’.
Jij hebt dan vast ook wel dat eind van de middag extra lastig word omdat ze dan eigenlijk gewoon te moe zijn ofzo he…
Sterkte🌻 you got this, wij mama’s zijn allemaal zo sterk.
9 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Ja precies en probeer het ook wat los te laten. Het gaat verder nu heel goe ...
Ja dat wegleggen merken wij nu ook watm is denk ik toch onderdeel van de sprong. Doe van oan heeft goede dagen en slechte dagen in de sprong...hoort ook gewoon lekker bij baby zijn denk ik maar.
9 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
Pff ik word er ook even knettergek van. Geen idee in welk topic het hoort.
...
Ik denk heel eerlijk dat het er allemaal bij hoort :) Babies zijn onvoorspelbaar, maken zó veel mee in de eerste jaren en slapen daardoor niet volgens een vast patroon. Eigenlijk hoe wij zelf ook slapen: want wij worden ook wakker, hebben soms een knuffel nodig van onze partner en kunnen ook nachtmerries hebben.
Mocht je wat meer willen weten over babyslaap, dan kan ik Zachte Nachten aanraden. Dat boek heeft mij erg geholpen te relativeren. Of het instagramaccount The Nurturing Kind (of haar Facebook-groep: Baby’s slaaptips & steun - biologische normale slaap & responsiviteit).
9 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
...
Ok ga ik even helemaal out of the box denken. Als het niet bij je past helemaal goed he....
Als we de boel eens omdraaien. Je baby slaapt niet goed, wat we normaliseren want het hoort er nou eenmaal bij. Je baby gaat goed zo en zal nog weken zo blijven.
Jij bent oververmoeid, wat super logisch is en je wilt graag doorslapen om op krachten te komen. Wat ook super logisch is...
Is het dan een optie om te relativeren dat je baby dus gewoon baby is en jij iets extra's nodig hebt om hetgeen wat je baby doet( normaal is) mee te leren omgaan. Dan bedoel ik dus wat heb jij nodig qua energie en slapen om dit vol te houden?
Liefs!
9 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Ok ga ik even helemaal out of the box denken. Als het niet bij je past hele ...
Ik ben pedagoog en probeerd de boel vaak om te draaien , te analyseren of anders aan te pakken. Ik ben iemand die vaak out of the box denkt. Maar hier gaat et zeker daardoor niet gesmeerd hoor hahahah. Probeer alleen even wat visies erin te gooien😊
9 dagen geleden
Reactie op saffiee
Jij bent echt de mama die iedereen op het forum nodig heeft, zo lief altijd ...
Ahhh dat is lief zeg! Fijn dat we elkaar wat kunnen ondersteunen toch..
9 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
...
Zijn je verwachtingen misschien niet gewoon te hoog…? Ik zou het gewoon echt allemaal even los laten, maar dat ben ik.. ik denk dat het dan ook veel minder energie van je vraagt. De slapeloze nachten herken ik heel erg het gevoel wat je daarvan krijgt. Ik was / ben helemaal opgebrand. Mijn dochter sliep vanaf 13 weken amper ‘s ze werd tot 1 week geleden wel 4 a 5 keer wakker en ik doe de nachten altijd alleen. Ik zat vannacht ook weer huilend op bed 🤓. Eerste werkweek, ben zelf overprikkeld en mijn dochter is van 2 dagen opvang gelijk ziek geworden, dus vannacht denk ik maar 2 uurtjes geslapen en om 7 uur begon mijn werk tot 17.00, heb de uren zitten aftellen 🫠.
Hoe denkt je partner erover wat betreft het slapen van jullie zoontje?
9 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
...
Hmm niet fijn en ook begrijpelijk hoor.. Het is ook zo onwijs pittig dat eerste jaar (qua slaap, onrust en zoektocht). Vond dit bij de komst van m’n eerste (nu 2,5 jaar geleden ook echt). Vond het zoveel pittiger dan van te voren verwacht. Heb ook zo in m’n maag gezeten met een vast ritme en structuur (wat ik zelfs oplegde bij het KDV), in de hoop dat de nachten beter zouden gaan.
Dat eerste jaar is echt met pieken en dalen. Zo te lezen doe je het ontzettend goed en laat je alleen maar zien dat je het graag goed wilt doen! Als het je helpt kun je uiteraard een slaapcoach inschakelen. Spreiding van dutjes is vaak ook wel uit die slaapgidsen en wakkertijden te halen. Maar kijk wat voor jou goed voelt!
Wat ik zelf in elk geval geleerd heb van m’n eerste is dat je er soms zo weinig invloed op hebt. Tuurlijk kunnen kleine aanpassingen een klein beetje helpen. Maar soms is het echt een kwestie van uitzitten! Dus houd vol 🫶
En vind het zo lief om te zien hoe iedereen hier reageert! 🥰
9 dagen geleden
Reactie op Anoniem19900991
Bij welke week begon sprong5 bij jullie kindje?
Week 22 wist ik het zeker haha