364 Reacties
19 dagen geleden
Reactie op Marlou132
Ik weet niet of we al begonnen zijn aan sprong 5 of dat we nog in de slaapr ...
Ja sinds paar dagen echt super slechte dutjes overdag. 40 min ong. Vandaag er 5 gehad en ook moeilijk weg te leggen in bed overdag opeens.. veel nabijheid wilt onze dochter op dit moment.
19 dagen geleden
Moet zeggen dat die signalen van sprong 5 wel handig zijn, die van ons tikt er wel een aantal af die echt opvallen, zoals bijvoorbeeld weer duimzuigen. Meer fysiek contact ( nabijheid) op het verschoonkussen is het ook wel eens jammeren. Vandaag voor het eerst gehuild bij opa en oma bezoek. Had even 10 min tijd nodig
18 dagen geleden
Reactie op saffiee
Sprong 4, slaapregressie, sprong 5 - geen idee wat het is meer maar vannach ...
Hey jij ook hier hahah
18 dagen geleden
Reactie op Kimmyops
Ik weet niet wat de signalen zijn van sprong 5 precies maar vannacht elk uu ...
Je kan even in de Oei ik groei app kijken
18 dagen geleden
Reactie op saffiee
Ja joh ik verhuis wel gezellig mee met iedereen haha
Gezellig hahahah! Hier was het vannacht ook weer feest. Gelukkig was het “maar” een uurtje en is hij uiteindelijk zelf in slaap gevallen.
Toen lag ik na te denken en te woelen, bah. Heb toen voor dinsdagochtend een gratis gesprek met een slaapcoach aangevraagd. Ben dr klaar mee. Baat het niet, schaadt het niet denk ik maar.. Twijfel er nu wel aan, maar ga het gewoon doen
18 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
Gezellig hahahah! Hier was het vannacht ook weer feest. Gelukkig was het “m ...
Hahaha, ja het voelt ook wel fijn om met elkaar te kunnen klagen en kletsen. Pfff een uur is ook gewoon lang.
Ah ja een gesprek kan altijd toch! Als je je er daarna goed bij voelt of niet, kan je altijd nog beslissen wat te doen
18 dagen geleden
Hier vandaag echt een off-Day. Hij moet veel huilen en vanmiddag slecht geslapen. Zal wel met sprong 5 te maken hebben.
Maar dit soort dagen vind ik zo moeilijk. Zit te huilen op de bank 😔
18 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
Hier vandaag echt een off-Day. Hij moet veel huilen en vanmiddag slecht ges ...
Hou vol mama! Ik snap je gevoel helemaal, het lijkt allemaal maar niet op te houden met al die sprongen, regressies, tandjes, vaccinaties en ziek zijn! Ik kan er zeker af en toe ook goed om huilen en boos op mezelf worden dat ik soms zo moe ben dat ik geen geduld meer heb! Maar we moeten tegen onszelf blijven zeggen dat we het goed doen en dat het allemaal over gaat 🥰
18 dagen geleden
Reactie op ElmH
Oe herkenbaar! Huilt jouw kindje ook in de nacht in slaap? Hier is het stee ...
Ja in slaap huilen. Maar niet willen drinken terwijl hij normaal alleen huilt snachts voor voeding. Dacht te warm ? Te koud? Maar het is weer een sprong. Duurt 4 weken las ik pfoe en ik ben al zo moe!!
18 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
Hier vandaag echt een off-Day. Hij moet veel huilen en vanmiddag slecht ges ...
Ah meissie1990 wat vervelend zeg. Ik had ook even een slechte dag zaterdag. Erg geprikkeld, voelde me snel aangevallen daardoor dacht ik dat ik het als mama verkeerd deed. Gelukkig was husband to the rescue en kon me troosten. Dat slaapgebrek is zo killing voor je mentale staat he. Probeer ergens wat rust te pakken als het kan of ontspanning in welke vorm dan ook ..🙏hou vol lieverd! Je doet het echt goed!
17 dagen geleden
Ik zit er ook helemaal doorheen. Al vanaf 13 weken slapeloze nachten. Ze heeft sindsdien geen een nacht met doorgeslapen. Ze wordt nu steeds wakker rond 00.30 en dan geef ik haar 60ml voeding, daar is ze tevreden mee en wordt dan om 3 uur gewoon wéér wakker. Als ik haar vasthoud om in slaap te krijge gaat ze tegen stribbelen, alsof ze weer last heeft van haar buik. De nachten geven me echt veel stress en dan te bedenken dat ik volgende week weer aan de bak moet 3 dagen achter elkaar maakt het helemaal niet beter. Het voelt echt alsof ik op instorten sta. En overdag denk ik dan, het gaat wel weer. Ik probeer nu al steeds 4 uur tussen de flessen te houden, geef zelfs weer een late avondfles , maar het lijkt niet echt te werke. Gisteren 2 keer 1.5 u geslapen overdag en later nog 3 kwartier. Waar het aan kan liggen ? Ik zou het niet meer weten. Ze valt overdag wel goed zelf in slaap nog steeds.
17 dagen geleden
Reactie op lovelife
Ik zit er ook helemaal doorheen. Al vanaf 13 weken slapeloze nachten. Ze he ...
Wat ontzettend lastig. Is ze al gestart met de opvang? Het kan ook huidhonger zijn. Dat ze je mist. Verder is het - helaas - wel normaal dat kindjes in het eerste jaar erg afwisselend slapen en nog regelmatig wakker worden. Heb je mensen om je heen die je kunnen helpen?
17 dagen geleden
Reactie op ElmH
Wat ontzettend lastig. Is ze al gestart met de opvang? Het kan ook huidhong ...
Ze gaat met mij mee naar de opvang, dat is mijn werk! Ze sliep vanaf het begin af aan echt heen snel al door, maar na de eerste prikjes is dat helemaal veranderd. Mijn zoontje sliep met 4 maanden al goed door. Mijn man is veel weg van huis en ik merk dat wanneer hij weer terug is , ik dan doodop ben. Ik heb mensen om me heen maar die werken natuurlijk ook gewoon.. dus doordeweeks sta ik er dan wel alleen voor, in t weekend heb ik dan wel mijn ouders/ schoonouders…
Mijn man zei dat we dit ook met ons zoontje hadden, ik kan het me echt niet meer herinneren. De eerste 3.5 maand waren vooral zwaar omdat hij KMA had.
Ben soms blij als het eerste jaar er op zit en aan de andere kant ook weer zo moeilijk dat ze zo snel groot worden. Heel dubbel.
Het vraagt momenteel gewoon veel allemaal. Ik ben het hart van het huis, ik zorg dat alles draaiende blijft, maar daardoor cijfer ik mijzelf ook continu maar weg.