364 Reacties
17 dagen geleden
Vannacht huilde onze dochter harder dan normaal 😅 maar met het speentje geven ging ze uiteindelijk slapen. Is dat iets wat jullie ook doen? Ik weet dat het ook een honger uitsteller kan zijn.. maar hoe erg is het als ze s nachts niet meer drinkt? Ik geef borstvoeding en ze komt overdag tussen de 6 en 8 keer
16 dagen geleden
Reactie op quin1997
Vannacht huilde onze dochter harder dan normaal 😅 maar met het speentje ge ...
Wij geven al heel lang geen nachtvoeding meer. Wij geven flesvoeding trouwens, dus dat is misschien wel anders!
16 dagen geleden
Hier een heel goede nacht gehad. Om 19.40 de fles gedaan en vanochtend om 06.50 pas wakker. Oh wauw wat is dit fijn!
Gisteren aan het stoeien geweest met het slapen..
Brengt wel weer onrust met zich mee in mijzelf voor vandaag. Hoop het vandaag weer zo te kunnen doen.. Ben benieuwd of dat effect heeft
16 dagen geleden
Hier zat ik er gisteravond echt ff doorheen. Ergens dacht ik “wellicht wordt hij zo vaak wakker in de nacht omdat hij overdag maar 2x slaapt en dan lang wakker is tot bedtijd”. Veel moeite om hem een derde dutje te laten doen in de draagzak. Het gevolg? Ging niet eerder dan 22 uur slapen en kwam alsnog om de 2 uur. Dat na een hele dag vol gedoe om hem te laten slapen was ik het echt ff zat… hij wilt ook alleen maar mij, geen fles of speen maar echt de borst. Zodra m’n man hem vastheeft dan gooit hij zichzelf met gestrekte armen naar mij toe. Ergens ook wel heel schattig maar mennnnnn mama is moe.
16 dagen geleden
Fijn om wat herkenning te lezen.. vannacht was een drama. Ties slaapt over het algemeen echt heel erg goed snachts, wel nog in de co sleeper naast ons. Gister avond geprobeerd op zijn eigen kamer, dat ging een uurtje goed tot dat hij begon te krijsen, zichzelf slaan, hoesten etc. Uit bed gehaald en proberen te troosten, hij wou niet in het donker maar trok continu naar het licht toe. Nog een half flesje gegeven en toen kalmeerde hij na ruim 2 uur rond lopen, heb hem in de co sleeper gelegd en dat ging gelukkig weer goed. En toen begon het om 4 uur weer, heb hem in bed mee genomen en na een uurtje kalmeerde hij weer.
Je voelt je zo machteloos, morgen krijgt hij voor de 2e keer zijn vaccinaties en ik heb het idee dat er een tandje door komt. Alle tips zijn welkom. ❤️
16 dagen geleden
Reactie op saffiee
Hier zat ik er gisteravond echt ff doorheen. Ergens dacht ik “wellicht word ...
Zooooo maar die rekt de wakkertijden dan ook tot het uiterste hè. Mijn oudste was ook zo, die kon echt uren wakker zijn. Dat is zwaar!
Dat alleen maar mama willen is herkenbaar, hier ging er vanmorgen ook een finaal uit haar stekker omdat ik durfde uit bed te stappen🙈 Man kreeg haar wel stil maar ze heeft alleen maar naar de deur zitten kijken. Volgens mij wel typisch iets wat bij sprong 5 hoort, ze krijgen door dat je niet echt weg bent ook al zien ze je niet meer, maar dat is natuurlijk ook hartstikke spannend voor ze.
16 dagen geleden
Reactie op Loenie87
Zooooo maar die rekt de wakkertijden dan ook tot het uiterste hè. Mijn ouds ...
Ja hij is soms rustig 7 uur wakker, maar wel gewoon nog heel erg vrolijk en gezellig. Nu denk ik dat hij gewoon minder slaap nodig heeft overdag en dat is prima. Ik wilde het even 1 dag uitproberen, wat strakker op de wakkertijden en dutjes doen maar het gevolg was niet slapen en veel frustratie. Vandaag weer go with the flow.
Ja hoe durffffffff je mama?! Bizar hoe dat werkt voor die kleintjes he? Ik herinner me dit gedrag niet zo heel erg van m'n dochter, maar het verschil was dan ook dat ik 24/7 met haar was. Ik werkte niet en zij ging niet naar de opvang, en er was geen grote broer of zus die ook aandacht wilde.
16 dagen geleden
Reactie op Keeley
Nog meer babies die hun fles niet leegdrinken tijdens sprong 5? Dit is echt ...
Ja hier ook
16 dagen geleden
Reactie op quin1997
Vannacht huilde onze dochter harder dan normaal 😅 maar met het speentje ge ...
Als ik dat doe(wel flesvoeding) dan is hij met een uur weer wakker. En als ik dan weer speen in doe na dat uur zet hij het op een brullen.
Dus ik geef vaak nog wel 1x droomvoeding een 1x nachtvoeding.
Moet ook zeggen dat hij echt geen grote drinker is en als ik hem wel met fles geef komt dat er met een grote vaart weer uitzetten.
Wel grappig dat mensen zeiden eerst oh geef je borstvoeding ja dan komen de nog vaak hé, bij flesvoeding slapen de vaak snel door. Nou die van mij heeft tot week 12 bv gehad en weigerde daarna, hierna gekolfde en bv gecombineerd gegeven en uiteindelijk volledig over op fv maar nee hoor meneer heeft tot nu toe nog nooit een nacht doorgeslapen.
16 dagen geleden
Onze jongen wil niet meer achterover liggen... herkenbaar? In de maxi cosi en in de babyset van de tripp trapp spant hij zijn buikspieren zo aan dat hij naar voren komt en zijn hoofd in de lucht houdt! Heel grappig gezich maar hij wordt dus ook woest als hij daarin moet....
16 dagen geleden
Nou hier zijn we ook heerlijk bezig hoor.. ochtend slaapje gaat goed, maar vooral die namiddag dut lukt haar gewoon echt niet meer !! Maar aangezien mevrouw s’middags max een uurtje slaapt, zou ze van 14;30 tot 19:00 wakker moeten blijven 😵💫 dan is ze niet meer te genieten!
Meer die dit hebben ?
16 dagen geleden
Reactie op Milanani
Nou hier zijn we ook heerlijk bezig hoor.. ochtend slaapje gaat goed, maar ...
Ja hier ook tot ongeveer 1830
16 dagen geleden
Ja heel herkenbaar, doet onze dochter ook, ze willen vooral zitten allemaal 😆
16 dagen geleden
Reactie op Keeley
Nog meer babies die hun fles niet leegdrinken tijdens sprong 5? Dit is echt ...
Ja bij mij drinkt ze ook haar flessen heel slecht en ook heel onrustig .. hebben meerdere dat met hun kleintje ? Ze zet het nu ook meer op een brullen als ze wakker wordt in de nacht 🥴🫠 wat komt er na sprong 5 ?? Dan bereid ik me mentaal vast voor 😄. Want heb het idee dat je van het een in het ander valt 😵💫
16 dagen geleden
Reactie op Milanani
Nou hier zijn we ook heerlijk bezig hoor.. ochtend slaapje gaat goed, maar ...
Ja is hier hetzelfde, hij blijft dan super lang wakker. Enige verschil is dat hij wel gezellig blijft, gewoon lachen en spelen alsof er niks aan de hand is. De ochtenddut gaat zonder probleem en die duurt ook het langst, zo’n 2 uur. Met de dut erna ben ik vaak een halfuur bezig voor hij slaapt en die duurt 45 min en daarna is het wel klaar met slapen tot hij de nacht ingaat.