373 Reacties
15 dagen geleden
Reactie op Daniqueb3
Heeft iemand van jullie tips? Mijn meisje krijgt borstvoeding, maar is nu a ...
Ik heb dit ook gehad. Nu sinds een paar dagen iets anders aan het proberen. Namelijk als hij huilt oppakken in de nacht en proberen rustig te krijgen door te wiegen of rond te wandelen boven i.p.v. voeden. Ik heb namelijk gelezen dat een kindje van 5 maanden prima 4 uur zonder voeding zou moeten kunnen in de nacht, en als hij standaard op dezelfde tijdstippen wakker wordt voor voeding, dit gewenning is. Nu kijk ik dus of hij er rond de 3,5 a 4 uur minimaal tussen heeft zitten voordat hij weer mag drinken en dit werkt steeds beter.. hij heeft nu ineens zelfs blokjes van 4/5/6 uur slaap. Het blijft een beetje zoeken, maar waar het kan probeer ik dus eerst het voedingsmoment in de nacht te rekken. Dit kan dus wel betekenen dat hij, nadat je hem weer in slaap hebt gekregen, een uur later wel komt om te drinken, maar dan zit er bijv. Al ruim 3 a 3,5 uur tussen en dan mag het... ik had het probleem ook, en dacht ook dat het echt drinken was, maar hij wordt echt wel stil na 3 min rond wandelen en wiegen... daarna is hij gekalmeerd en kan hij weer verder proberen te slapen. Als het echt een strijd is dan doe ik de pick up put down methode toepassen... tot nu toe gaat het langzaam beter...
14 dagen geleden
Poeh wij ook in sprong 5. Kleine meid is me een partij chagrijnig al dagen en de dutjes overdag doet ze ook amper (nou deed ze al bij a niet slapen maar nu weer extra taai om haar in slaap te krijgen) hoeveel slapen jullie babies overdag? En iemand nog creatieve tips of trucjes om ze in slaap te krijgen? Wat nu als enige soms nog werkt is wandelen in de draagzak.
Lees veel berichten over dat ze nu weer om half6 wakker worden sochtends maar mijn kleintje is uberhaubt nog nooit later wakker geworden dan dat 😅
14 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Poeh wij ook in sprong 5. Kleine meid is me een partij chagrijnig al dagen ...
Die van mij vandaag totaal 2.5 uur 🙈 heb geen tips voor je momenteel hahah
14 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Haha dan heb jij een vroege vogel. Ik heb haar vandaag weer om 1830 in bed liggen in de hoop dat ze weer tot 0600 slaapt ipv 0515/0530
14 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Van mij doet 3 dutjes op de dag, om 9 uur tot 10 uur dan van 13.00 tot 14.30 en dan 16.15 +- tot 17.00
Dit probeer ik nu wel echt aan te houden. Moet zeggen dat het nu goed gaat. Houden nu 4 uur tussen de voedingen en ze krijg dan ook een beetje fruit en warm eten op de dag. Ik deed de pick up put down methode en dat werkte hier heel goed. Nu met de sprong vind ze het weer wat moeilijk zelf in slaap te komen. Een paar dagen terug heeft ze het wel weer een aantal dagen gedaan, maar nu wilt ze weer die nabijheid. Toch hou ik de methode aan, laat ik het haar eerst zelf proberen, pas als het echt niet lukt, houd ik haar even vast, maar ik wieg haar niet. Dat is voldoende en leg ik haar nog wakker in bed, zodra ze er in ligt valt ze gelijk in slaap in haar bed, dus niet in mijn armen.. het is lastig misschien vind ze de nabijheid zo fijn momenteel, maar ik zou het wel blijven oefenen. Ik blijf ook altijd even boven zitten op het bed, dan ben je nog wel dicht bij haar. Zee ligt nog bij ons op de kamer dus vandaar dat dit dan misschien wat makkelijker is, tenzij je een stoel in het kamertje hebt.🤗
14 dagen geleden
Reactie op lovelife
Van mij doet 3 dutjes op de dag, om 9 uur tot 10 uur dan van 13.00 tot 14.3 ...
Die van jou heeft zoals ik lees een wakkertijd van 3 uur? En in de middag een kortere wakkertijd. Hoelaat staat ze op?
14 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Die van jou heeft zoals ik lees een wakkertijd van 3 uur? En in de middag e ...
Sorry haha ja het ligt een beetje aan hoelaat we de dag starten. Soms slaapt ze in de ochtend ook wel eens 1.5 uur dan slaapt ze vaak pas weer rond 13.00 als ze om 10.30 wakker wordt.
Over het algemeen haalt ze nu wel 2 keer per dag 1.5 uur en einde van de dag een uurtje. Haar wakkertijd is 2 uur en soms lukt het nog een half uurtje te rekken. Maar als ze na 1.5 uur moe wordt , breng ik haar ook naar bed, ben wat dat betreft niet moeilijk, vooral nu met al die slechte nachten.
Maar wil graag een ritme creëeren zodat ze straks ook in het ritme mee kan van de opvang. Door haar vaste tijden naar bed te brengen, zie ik ook dat haar slaapjes dus verbeteren en langer worden. Hierdoor houdt ze het ook weer langer vol om wakker te blijven.
Maar hey, zal ik wat verklappen…. volgende week zitten we weer met de klok die een uurtje terug gaat 😂😂!!! Zal mij benieuwen hoe het dan gaat 🙃
14 dagen geleden
Reactie op lovelife
Sorry haha ja het ligt een beetje aan hoelaat we de dag starten. Soms slaap ...
Oh wel goed om te zien dat het ritme wat je aanbiedt wel werkt voor haar. Ik zal dat eens meenemen om te kijken of het lukt om haar op wat meer vaste momenten naar bed te doen... Ik doe nu alles op haar signalen.
Ja die klok hou op...die van ons is al een vroege dus houd mijn hart vast... Meer heey morgen eerst de prikjes 🤣 en dan daarna de klok weer.....lekkaaahhhhhh
14 dagen geleden
Reactie op lovelife
Vaak beginnen we de dag om 7.00
Oh ja die van mij om 0600 dus daar ga ik al hahha
14 dagen geleden
Nou wij hadden hier weer eens een dagje zoals 'vanouds'. Half 9 wakker geworden (weliswaar met nachtvoedingen en op mij geslapen maar tenminste niet zo vroeg). Eerste dutje was 2,5 uur, zelf in slaap gekomen. Tweede dutje ging ook zonder slag of stoot, was 45 min. Vanavond na voeden wilde hij niet knuffelen, wurmt hij zich zo los, wakker weggelegd en zelf in slaap gevallen. Geen idee wat de nacht en de komende dagen brengt maar na alle chaos ben ik blij met een dag zoals vandaag.
14 dagen geleden
Pffff ik vind die korte dutjes overdag toch wel echt vermoeiend (die al sinds sprong 4 aan de gang zijn). Daardoor de hele dag een chagrijnige baby, die niet meer wilt slapen, maar eigenlijk ook niet wakker wilt zijn 😅
Doen jullie bewust iets om overdag de dutjes te verlengen/ slaapjes te helpen koppelen?
De nachten gaan gek genoeg (nog) wel oké!
14 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Oh wel goed om te zien dat het ritme wat je aanbiedt wel werkt voor haar. I ...
Aaaah! Bij mij heeft ze vandaag de prikjes gehad 🙈. Succes morgen ❤️ en, ja ik deed het eerst ook op haar verzoek naar bed brengen, maar daardoor bleef het toch steeds rommelig 🙈 je kunt het altijd proberen of het voor jullie en haar werkt!
14 dagen geleden
Reactie op Marlou132
Pffff ik vind die korte dutjes overdag toch wel echt vermoeiend (die al sin ...
Hier ook overdag heel slecht, in de nachten momenteel weer beter. Zelfs uurtjes zonder speen dat ze weer slaapt.
14 dagen geleden
Reactie op Marlou132
Pffff ik vind die korte dutjes overdag toch wel echt vermoeiend (die al sin ...
Bij ons is het andersom, maar ik leg hem eigenlijk standaard na een slaapje aan (BV). Heel af en toe tukt hij verder maar vaker niet dan wel. Verder niet heel bewust bezig met dutjes verlengen, ik ben meer voorstander van dan een keertje extra dutten.
14 dagen geleden
Reactie op saffiee
Nou wij hadden hier weer eens een dagje zoals 'vanouds'. Half 9 wakker gewo ...
Zo goed als dat de nacht ging, zo rommelig was het eerste gedeelte van de nacht. In de avond 4x aan de borst en daarna om 't uur wakker, zelfs 1x na 30 min. En toen vanaf 4 tot 8:15 geslapen, ik snap soms niks meer van deze man. 😂
14 dagen geleden
Wauw! Wat een verschil. Gelukkig reageert ze heel goed op de nutrilon. Geen krampjes! En.. gisteren om 22.00 laatste flesje aangeboden. 180 en liet ze 90 van staan. Daarna werd ze om 23.30 wakker, toen 60ml aangeboden. Ze werd om 3.45 even wakker, maar niet huilen. Paar keer speentje gegeven, maar deze liet ze na het in slaap vallen uitvallen, waardoor ze weer wakker schrok. Even 5 minuten vastgehouden en ze lag zo weer te slapen! Toen werd ze 7.15 wakker! Gewoon voor t eerst geen nachtvoeding meer gegeven vanaf dat ze 13 weken is. Yes 🥳😂. Ik voel mij ook een stuk beter na zo een nacht. Hopelijk gaan we weer een beetje de goeie kant op vanaf nu 🙈