378 Reacties
14 dagen geleden
Reactie op lovelife
Wauw! Wat een verschil. Gelukkig reageert ze heel goed op de nutrilon. Geen ...
Heb je de normale nutrilon?
14 dagen geleden
Reactie op saffiee
Nou wij hadden hier weer eens een dagje zoals 'vanouds'. Half 9 wakker gewo ...
Zo fijn he als het even goed gaat. Dan besef je je ook wery hoe hard je eigenlijk aan het werken bent. Topper!
14 dagen geleden
Mag ik even over mezelf klagen? Zoonlief doet het super goed! Is enorm vrolijk. In slaap vallen gaat goed, dutjes gaan qua lengte nog wisselend maar prima. Aantal weken (10!) gehad dat hij rond 03.00-05.00 brabbelend een uur wakker was.
Nu is dat over en slaapt hij na de fles van 19.30/19.45 dus tegen 20.00 tot 06.00-06.30.
Daar moet ik enorm blij mee zijn. Maar dan zie ik berichten dat mensen een slaapcoach ingeschakeld hebben en het vroege wakker worden van 06.00 hebben kunnen veranderen naar 07.00.
Nu ben ik daar in m’n hoofd ook al mee bezig. Elke keer als iets beter gaat bij mijn zoontje, bedenk ik iets anders wat beter moet. Ik baal daar van, want naar hem is dit zo niet eerlijk..
Hebben jullie tips voor mijn denken? 😅
En ik denk dat de spreiding van de dutjes misschien niet oké is. Ik probeer wakkertijd aan te houden ook tussen Namiddagdut en bedtijd. Iemand hier ervaring mee en misschien hiermee geholpen door een slaapcoach?
14 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
Mag ik even over mezelf klagen? Zoonlief doet het super goed! Is enorm vrol ...
Ik denk dat hij het hartstikke goed doet. Hij is nog maar zo klein. Dat uurtje langer, komt vanzelf wel. Er zijn ook kindjes die gewoon om die tijd wakker worden ook met hulp van een slaap coach. Dat langer slapen komt zeker wel goed als hij wat groter is. Ik zou niet teveel kijken naar hoe het gaat bij andere. Ook dat kan weer wisselen
14 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
Wat doet je zoontje het weer super goed! Wat fijn zeg! Ik denk ook dat je niet teveel moet vergelijken met anderen en vooral moet focussen op wat goed gaat hij je zoontje. Natuurlijk mag iets zwaar zijn en pittig voelen, want dat het is het ook zeker allemaal. Maar ik denk zelf dat je meer rust gaat vinden in het accepteren zoals het is, dan door vergelijking het gevoel van controle te willen hebben terwijl die baby's echt wel langer en beter gaan slapen als ze daar zelf aan toe zijn.
13 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
Laat je niet gek maken mama. Je baby hoeft niet door te slapen of langer te slapen volgens de standaard.
Leg de lat lager voor jezelf en je zoon en volg het biologische stukje. Misschien helpt dat om de dingen wat meer los te laten. De maatschappij wilt dat je aal van alles moet voldoen, maar dat is echt niet zo....
Die van ons is ook om 0600 wakkerm toevallig vandaag weer eens on 0640. Het ai super normaal dat een baby tussen 0600 en 0700 opstaat. De slaapcoachen werken alle maal met een schema van 0700. Dat is leuk maar heel veel babys beginnen daar niet. Dat is allemaal het ideaalbeeld wat men wilt hebben. Wat het meest handige en praktische is. Let us go en volg je hart en kindje 😘
13 dagen geleden
Jullie zijn lieverds. Dit had ik echt even nodig.
De lat niet zo hoog leggen voor mezelf. Dat is ook niet eerlijk tegenover m’n zoontje. Die doet het zo zo goed!
Ga m’n best doen 💙💙
13 dagen geleden
Ik ga me hier ook melden! Die van ons is nu bijna 20 weken (21 volgens de uitgerekende datum), en de sprongetjes komen altijd twee weken eerder bij mijn meisje. Vanaf gisteren aanhankelijker, als ik niet bij de box sta begint ze eerder te huilen dan normaal. Meestal was dit alleen met de fles of slaap hebben. Vandaag begon ze al drie kwartier wakkertijd en een half uur na de fles. Toen wist ik het zeker; daar is sprong 5 🙈. Oh en valse slaapsignalen geven. Gisterochtend na 1,5 uur wakkertijd in haar bedje gelegd, toen weer snel wakker terwijl ze de afgelopen week elke ochtend 2 uurtjes sliep.
13 dagen geleden
Reactie op Meissie1990
Jullie zijn lieverds. Dit had ik echt even nodig.
De lat niet zo hoog legg ...
We zitten allemaal in het zelfde schuitje! We worden gewoon snel onzeker , doen we het allemaal wel goed? Ben ik lief genoeg? Doe ik mijn baby niet tekort. We leggen de lat vaak te hoog voor onszelf. Maar hij doet het super goed dus lekker daar van genieten en de rest een beetje los laten. Alles komt met de tijd❤️.
13 dagen geleden
Drinkt jullie kindje ook zo bar slecht tijdens sprongetjes? Ons meisje dronk de afgelopen weken ongeveer 3 x 180 +6 en 2 x 150 (soms wel 30/ 40 over). Maar nu sinds 2 dagen drinkt ze echt maar 90/100 per voeding (om de 4 uur) en ‘s nachts drinkt ze hem wel weer leeg🤷🏽♀️. Ik herken het wel van de afgelopen sprongetjes, maar maak me dan toch druk dat ze niet genoeg drinkt. Ze is wel erg duidelijk, slaat de fles zowat uit me handen en gaat miepen, dus ze zit echt vol 😅
13 dagen geleden
Reactie op lovelife
Well grappig, we komen elkaar wel allemaal steeds tegen in de zelfde topics ...
Ja klopt! Vind het ook een heel fijn groepje. Ben ook wel benieuwd hoe het met de rest is eigenlijk
12 dagen geleden
Reactie op sammi796
Drinkt jullie kindje ook zo bar slecht tijdens sprongetjes? Ons meisje dron ...
Hier ook zo! Ik dacht al dat we in het sprongetje zaten door haar gedrag en de slechte nachten, maar nu ze haar flessen ook weer voor een groot deel laat staan weet ik het zeker haha. Drinkt nu ook maar soms 90 per fles
12 dagen geleden
Reactie op lovelife
Well grappig, we komen elkaar wel allemaal steeds tegen in de zelfde topics ...
Het voelt zo toch minder alleen ook haha. Hier ging de nacht goed - maar 1x troosten met bedtijd en toen 2x een blokje van 4 uur. Ik was helemaal blij tot hij bedacht dat 5:15 wel een mooie tijd was om de dag te starten haha. Verder merk ik niet zoveel aan 'm, hij is super vrolijk, drinkt heel goed en is helemaal fan van z'n eerste hapjes.
12 dagen geleden
Reactie op MadiR
Wij zijn inmiddels over de helft met sprong 5 en ik vind het nu wel echt be ...
Hier ook stuk beter. Alleen overdag wat weinig maar ze is vrolijk.
Zelfs het schreeuwen wat ze opeens deed in de nacht is weer weg. Hier kan ik ook zeggen gaat het best prima. Ze zit nog wel in de sprong maar lijkt wat rustiger te worden
12 dagen geleden
Reactie op saffiee
Het voelt zo toch minder alleen ook haha. Hier ging de nacht goed - maar 1x ...
Jaaa! Hier gaat het ook echt een stuk beter weer in de nachten , eindelijk pffff! Zo naar uit gekeken. Door de Hipp voeding was ze gewoon niet voldoende verzadigd. Nu met de nutrilon echt duidelijk verschil! Ze slaapt ook heel goed overdag. Vanochtend een uur en 15 minuten , in de middag in wagen, want ik was even de stad in. Merkte daarna wel dat ze haar laatste slaapje heel moeilijk kon vatten. Verder is ze echt vrolijk, speelt lekker, ligt veel op haar buik en draait om haar as ( ze rolt nog niet terug van buik naar rug , ben benieuwd wanneer dat komt ) en ze heeft haar stem ontdekt, hele praatjes en wat gilletjes tussendoor 😂!! Hapjes is ze bij mij ook echt dol op. Ik heb alleen zoveel moeite met het wakker blijven voor die laatste fles. Ik val al bijna in slaap momenteel 😂. Maandag weer beginnen met werken, ene kant voelt het goed, andere kant ook echt geen zin in. 😵💫🫠