378 Reacties
12 dagen geleden
Reactie op lovelife
Vanaf wanneer gaan ze echt in de nacht zelf weer in slaap vallen als ze wak ...
Ik denk dat het heel erg kindje afhankelijk is wanneer ze er zelf klaar voor zijn. Uiteindelijk is het een vraadigheid die ze gaandeweg leren. De ene is sneller als de andere. Volgens mij kun je zelf kiezen om te stoppen met de speen en je baby dus zonder te leren slapen. Dat kan nu ook al.
Geen flesje denk ik kan je niet aanwennen, wel evt wat minder geven in de nacht zodat ze leren dat je daar niet drinkt. Maar ook dat is wel heel normaal om tot 1 jaar voeding te krijgen. Mijn neefje is 5.5. maand ouder en heeft in sommige fase weer even een week een flesje en dan is het weer weg.
12 dagen geleden
Weigeren meer kindjes ineens de fles in sprong 5?
Ik geen volledige borstvoeding en hebben regelmatig met het flesje geoefend. Nu sinds 2 dagen wil ze ineens de fles niet meer en ik moet over 2 weken aan het werk😮
12 dagen geleden
Reactie op Loenie87
Neee, hier 4 dutjes vandaag variërend tussen de 10 en 15 minuten. Wat is di ...
Ja die overdag dutjes zijn hier ook echt slecht...vooral heel kort iedere keer.
12 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Ik denk dat het heel erg kindje afhankelijk is wanneer ze er zelf klaar voo ...
Klopt! Speentje afleren zit ik ook serieus aan te denken. Wordt niet goed van dat ding 😒 ze is vannacht maar 1 keer wakker geworden om 3.30 klein flesje gegeven van 30ml en toen geslapen tot 7 uur. Ze heeft om 22.30 een laatste flesje gehad. Dus dat was een hele fijne nacht!
Hoe snel geven jullie een flesje in de nacht ? Ik heb meerdere keren eerst een speentje geprobeerd, maar op een gegeven moment hielp dat niet meer genoeg. Ik denk niet dat ze perse honger heeft, maar dat het eerder geruststellend is.
12 dagen geleden
Reactie op lovelife
Klopt! Speentje afleren zit ik ook serieus aan te denken. Wordt niet goed v ...
Bij ons is het zo als ze in de nacht echt wakker is en de speen niet meer wilt dan is het vaak honger. Ik krijg haar dan ook niet in slaap ( gewiegd).
12 dagen geleden
Reactie op lovelife
Wat een super nacht ja, niks meer aan doen toch hahah
12 dagen geleden
Reactie op lovelife
Suuuuuuper fijn zo'n nacht! Ik heb eigenlijk altijd als eerst fles / borst aangeboden haha, maar ik heb 's nachts dan ook 0 puf om eerst iets anders te proberen. Als 't geen honger was dan werd de fles geweigerd en konden we naar iets anders kijken.
12 dagen geleden
Reactie op lovelife
Hoeveel dagen werken jullie ? Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren me ...
Ik werk 3 dagen, waarvan 1 op kantoor en 2 dagen thuis. Ik moet zeggen dat ik 't qua vermoeidheid wel te doen vind. Maar eigenlijhk voel ik me alle dagen enorm opgehaast vanwege 't moeten kolven en alles plannen. Dat is nu na 9 weken dat ik alweer werk niet beter geworden helaas. En dat je na een werkdag direct weer klaar staat voor die 2 kleintjes is soms best intensief haha.
12 dagen geleden
Reactie op lovelife
Hoeveel dagen werken jullie ? Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga ervaren me ...
Normaal 4 en nu . Straks bij 1 jaar weer 4
11 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Normaal 4 en nu . Straks bij 1 jaar weer 4
De . Moet een 3 zijn haha
Hoe gaat het bij de rest allemaal?
Volgens mij gaat het bij iedereen iets beter dan vorige week he?
11 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Volgens mij ...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik van sprong 5 weinig merk. Onze zoon is enorm vrolijk en doet het goed.
Zelf leg ik de lat hoog en dat probeer ik nu te minderen 😊.. Het is niet eerlijk tegenover hem dat ik telkens iets wil verbeteren, terwijl hij het zo zo goed doet 💙
11 dagen geleden
Reactie op saffiee
Ik werk 3 dagen, waarvan 1 op kantoor en 2 dagen thuis. Ik moet zeggen dat ...
Dat heb ik dus ook precies zo.. dat opgejaagde gevoel. Mijn man is weer in het buitenland .. morgen begin ik weer met werken na ruim 7 maanden verlof.. zit er tegenop. Moet overal aan denken en dat geeft een hoop onrust. Ik sta 2 uur van tevoren op zodat ik niet in de knoei kom met de tijd .. 🙈 dan kom je thuis en gaat alles nog steeds door , gewoon even dat momentje dat je nog even kan resetten voor het slapen gaan is er bijna niet, dus dat opgejaagde gevoel herken ik ook zeker! Vooral als je terug denkt aan de tijd dat je nog geen kinderen had 🤣 🌊 van tijd 🤣😂😂😂. En toen al het gevoel hebben van haast , nou dat was er niks bij hahahah
11 dagen geleden
Reactie op Maaike1810
Volgens mij ...
Nou hier niet. Ben er momenteel wel even klaar mee. De avonden zijn echt niet te doen en we zijn allemaal gefrustreerd. Zit as we speak met een wakkere baby beneden die stik en stik moe is maar na bijna 2 uur gekrijs aan te hebben gehoord heb ik het opgegeven. Nog geen minuut krijg ik momenteel voor mezelf om even bij te komen, kan wel janken.