380 Reacties

11 dagen geleden

Sprong 4 niet zo intens ervaren maar zitten net in sprong 5 en jeetje zeg! Ze is echt ieder uur wakker s’ nachts en moeten haar dan ook echt weer terug in slaap wiegen. Voorheen viel ze dan ook zo in slaap tijdens het wiegen maar nu is ze naar 15 minuten nog steeds aan het jammeren 🥲

11 dagen geleden

Reactie op lovelife

Oh dit vind ik zo knap! 4 dagen vind ik echt veel! Ik heb al moeite met 3 � ...
Ja ben ook benieuwd hoe dat straks gaat als de 1 is en of ik het uberhaubt wil hoor. Nu is drie dagen helemaal goed voor dit moment.

11 dagen geleden

Reactie op Meissie1990

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van sprong 5 weinig merk. Onze zoon is enorm ...
Ja bij ons valt sprong 5 ook wel mee. Denk dat wij de sprong 4 en slaapregressie al genoeg hebben gekregen....... Of we zijn heel veel gewend nu 🤣

11 dagen geleden

Reactie op Loenie87

Nou hier niet. Ben er momenteel wel even klaar mee. De avonden zijn echt ni ...
Oh mama toch, jeetje wat heftig....en ook gewoon even klote zeg! Is het de avond of ook overdag en de nacht? Pff hoop echt dat je snel rust krijgt....

11 dagen geleden

Reactie op MeiMama2024

Sprong 4 niet zo intens ervaren maar zitten net in sprong 5 en jeetje zeg! ...
Herkenbaar!!

11 dagen geleden

Reactie op quin1997

Vannacht kwam onze dochter elke 3 uur.. en vandaag moeten we ook nog eens d ...
Ja hoor is herkenbaarm gelukkig jad onze dodhter dit keer weinig tot geen last van de prikjes. Sprong 5 is hier wel aanwezig maar minder heftig dan wat we de aflopen 8 weken hebben gehad.

11 dagen geleden

Reactie op Maaike1810

Ja hoor is herkenbaarm gelukkig jad onze dodhter dit keer weinig tot geen l ...
Oh dat stelt me wel gerust! Ik vind trouwens sprong 5 ook minder heftig dan sprong 4. Overdag is ze behoorlijk vrolijk! Bij sprong 4 was het echt drama overdag. Alleen het slapen gaat wat minder. De eerste vaccinaties kreeg ze wel wat koorts van..met veel huilen tot gevolg, dus ik hoop dat het nu meevalt

11 dagen geleden

Reactie op quin1997

Oh dat stelt me wel gerust! Ik vind trouwens sprong 5 ook minder heftig dan ...
Ja was bij ons idem dito, was heel blij dat ze alleen vrijdag wat moe was en knuffelig na de prikjes... En voor de nacht een zetpil gegeven omdat ze pijn aan de beentjes had van de spuitjes. Voor de rest geen gekeken dingen. Slapen overdag is hier ook slecht, maar ze is nog vrolijk. Wel wordt ze steeds sneller moe dan....dus het is wat druk met haar overdag..einde van de dag wat changrijnig maargoed dat is ook niet iets geks voor babys Ook in de nacht is het geen 10 want we moeten voor de speen er nog wel 5 keer uit, maar is zo anders dan 20 keer in die regressie... Dus voor nu zijn wij even erg content....met hoe ze het doet....

11 dagen geleden

Oh goed om te horen!! Bij ons sliep ze met 2 maanden door, totdat de slaapregressie begon.. nu hoop ik dat dat snel weer terugkomt 😅 was dat bij jullie ook?

11 dagen geleden

Reactie op Maaike1810

Oh mama toch, jeetje wat heftig....en ook gewoon even klote zeg! Is het de ...
Overdag nog vooral hazenslaapjes en 's nachts kan ik haar niet wegleggen. En hoewel het echt tegen mijn gevoel indruist zit ik echt over slaaptraining na te denken want ik weet niet hoe lang ik dit nog trek

11 dagen geleden

Hi! Herkent iemand het wakker worden rond 02.00/03.00 en dan intens hard huilen krijsen? Dat geen elke houding goed is, behalve uiteindelijk rechtop tegen je aan? Onze dochter van 3 mei heeft nu een paar dagen deze fase.

11 dagen geleden

Reactie op Loenie87

Overdag nog vooral hazenslaapjes en 's nachts kan ik haar niet wegleggen. E ...
Ja snap ik echt helemaal.... Doe gewoon wat goed voelt voor je. Hey kan nooit kwaam om even iets onder de loep te nemen toch....❤️ Je doet het goed mama

11 dagen geleden

Reactie op Loenie87

Overdag nog vooral hazenslaapjes en 's nachts kan ik haar niet wegleggen. E ...
Ik snap het helemaal. Ik las ook je berichtje hieronder. Slaaptraining is echt geen slecht idee, het kan toch geen kwaad! Misschien geeft dat wat rust. Ken meerdere mensen die er veel aan hebben gehad🙏

11 dagen geleden

Herkent iemand het spugen en niet willen drinken in sprong 5? Ze wil overdag niet drinken maar snachts wel. Heb het idee dat dat met het spugen te maken heeft. Gaan we weer...😵‍💫

11 dagen geleden

Reactie op ElmH

Hi! Herkent iemand het wakker worden rond 02.00/03.00 en dan intens hard hu ...
Ja, ik herken dat. Was hier bij sprong 4 heel erg. Niks was goed (wiegen, drinken, speen), maar zodra ik haar rechtop hield was ze stil. Nu in sprong 5 is het niet ze extreem als tijdens sprong 4, maar op momenten heeft ze dat nu wel

11 dagen geleden

Reactie op frummeltje1

Ja, ik herken dat. Was hier bij sprong 4 heel erg. Niks was goed (wiegen, d ...
Fijn om te horen dat je het herkent! Hoe lang heeft het ongeveer bij jullie geduurd?

11 dagen geleden

Reactie op lovelife

Dat heb ik dus ook precies zo.. dat opgejaagde gevoel. Mijn man is weer in ...
Hahaha dat is het echt he? Dan denk ik waar was ik dan zo druk mee en moe van? Dat opgejaagde gevoel vind ik echt heel vervelend, ik hoop dat het straks beter wordt als ik minder of niet hoef te kolven tijdens het werk. Maar vandaag dus je eerste werkdag? Heeeeel veel succes! Ik hoop dat je een goede dag hebt vandaag.

11 dagen geleden

Reactie op Loenie87

Nou hier niet. Ben er momenteel wel even klaar mee. De avonden zijn echt ni ...
Dit is ook gewoon ruk, vermoeiend en zo pittig. Geen moment voor jezelf is om gek van te worden. Ik hoop en duim echt op betere avonden voor je zodat je weer een beetje kan opladen.

11 dagen geleden

Reactie op quin1997

Oh goed om te horen!! Bij ons sliep ze met 2 maanden door, totdat de slaap ...
Hier sliep meneer ook van 23 tot 6, dan even drinken en verder slapen tot 8. Dat was met 13 weken wel voorbij, toe werden het ineens 3 nachtvoedingen, en ging van kwaad tot erger naar om de 1,5-2 uur wakker worden, in de avond weer clusteren waardoor ik zo 2-3 uur bezig was met 'm en de ochtend ineens mega vroeg beginnen (5:30 bijvoorbeeld). Nu sinds een week gaat het beter, in de avonden hoef ik er niet of 1x heen en de nachtvoedingen staan op 2-3. Vanmorgen werden we pas om 8:30 wakker. Het is nog niet slapen zoals hij deed met zo'n lange ruk maar ik ben allang al super blij met hoe het nu gaat!

11 dagen geleden

Reactie op saffiee

Hier sliep meneer ook van 23 tot 6, dan even drinken en verder slapen tot 8 ...
En in aanvulling hierop: meneer besloot dat hij vanaf gister gewoon soepel van buik naar rug en andersom kan rollen, hij kan zich opdrukken, om z'n as draaien en bewegen en als klapper maakt hij ook de zeehondbewegingen ter voorbereiding op tijgeren, hij wilt ineens heeeeel graag naar voren bewegen en beweegt zichzelf daarmee (onbewust) naar achter. Zoooooveel ontwikkeligen ineens!