22 Reacties

één maand geleden

Ohnee🙈 sprong 6 begint toch pas met 7-8 maanden?

18 dagen geleden

Reactie op Saar1705

Ohnee🙈 sprong 6 begint toch pas met 7-8 maanden?
Ik denk dat wij er al inzitten ..

18 dagen geleden

Onze oei ik groei app zegt nog 15 dagen en dan begint sprong 6. Ons zoontje is van 8 mei..

18 dagen geleden

Reactie op Meissie1990

Onze oei ik groei app zegt nog 15 dagen en dan begint sprong 6. Ons zoontje ...
Fijn zo een app. Merk je al iets? Het kan namelijk eerder starten maar ook later. Maar ik merk echt een heel ander gedrag 😕

18 dagen geleden

Wij hebben ook al te maken met sprong 6. Onze zoon is van 1 mei en volgens de app moeten we nog 2 weken maar ik merk dat hij steeds eerder is met een sprong. Onze oudste had dat ook. Sinds deze week is het slapen drama. 45 min en dan weer wakker. Soms koppelt hij wel een slaapje. Ook de nachten zijn pittig. Iedere 45 min, we kunnen de klok erop zetten, keihard huilen. Als wij hem uiteindelijk oppakken en even op ons leggen dan valt hij zo weer in slaap en kan ik hem terug leggen. En dan 45 min later weer hetzelfde ritueel. Dit ken ik totaal niet van hem want hij sliep met 7 weken al van 21-7. Overdag is hij wat sneller aan het jammeren en kan hij “boos” worden als iets niet lukt. Sinds deze ochtend kan hij vooruit tijgeren dus dat is al een “strijd” minder. Ook de flessen gaan moeizaam. Eten gaat er gelukkig wel goed in. Ik hoop voor hem dat de sprong snel voorbij is

18 dagen geleden

Hier ook in sprong 6 beland denk ik? Overdag sneller huilen, vooral als je 2 stappen te ver weg loopt. Slapen? Poeh we leggen haar normaal zonder probleem slapend weg maar ze schiet snel wakker. Ook de nachten ineens onrustig, 2 tot 3 uur aan een stuk wakker en met geluk slaapt ze daarna nog even Aankleedkussen was al een drama in de avond, nu is het nog erger geworden. Ze tijgert al even en volgens mij is ze heel druk bezig naar kruipen toe te werken. Levert haar ook nog wel frustratie op.. Vind het pittig voor haar want ik zie de onrust in haar. Tegelijkertijd vind ik dit zelf nu al de pittigate sprong tot nu toe..

18 dagen geleden

Sprong 6 Slapen is een probleem moeilijk weg te leggen hij bevint te huilen als je hem weglegt Pittig!! Ben dat niet gewend van hem Hij gilt ook heel veel overdag ( echt loeihard haha) Verder wou hij vanacht ineens weer een fles…

18 dagen geleden

Geen idee of het een sprong is, maar onze dochter van 9 mei is sinds een paar dagen ook onrustig. Mag niet weglopen, zelfs niet in dezelfde ruimte, ze gilt heel veel, ook gewoon voor de lol. Ze drinkt veel meer kleine beetjes. Slapen is echt een groot drama. Wakker zodra we haar wegleggen en nog vaker wakker dan ze al was. Normaal kostte het me zo'n 20 minuten om haar te laten slapen voor een dutje. Nu ben ik al een uur bezig. Dus geen idee waardoor het komt, maar het is wel lastig.

18 dagen geleden

Reactie op Lisa1320

Geen idee of het een sprong is, maar onze dochter van 9 mei is sinds een pa ...
Precies dit met slapen! Jullie leggen ook slapend weg?

18 dagen geleden

Hier ook, als je wegloopt is het huilen tot je terug komt. Bij optillen niks aan de hand maar neerleggen en weggaan is gewoon een no go.. en merk dat ze erg humeurig is. Bij jullie ook? Herken dat niet van der. Normaal lekker vrolijk met enkel een keer een dag dat ze niet haar moment heeft maar nu..

18 dagen geleden

Reactie op Debs14

Precies dit met slapen! Jullie leggen ook slapend weg?
Ja meestal wel. Ik weet dat veel mensen daar wel een mening over hebben, maar voor ons werkt het meestal prima. Ze kan ook best doorslapen, dat heeft ze wel vaker gedaan. Maar bij vlagen slaapt ze echt ontzettend slecht en lukt het wegleggen dus niet/moeilijk. Dutje in bed is overigens helemaal niet meer gelukt vanmiddag. Zusje en haar vriend kwamen, dus zijn maar gaan wandelen met de kinderen. Ze heeft toen gelukkig nog wel een half uurtje in de kinderwagen geslapen.

18 dagen geleden

Reactie op Lisa1320

Ja meestal wel. Ik weet dat veel mensen daar wel een mening over hebben, m ...
Zelfde hier inderdaad. Veel mensen hebben er een mening over maar wij vinden het geen moeite om het op deze manier te doen :) Als ze slecht weg te leggen is dan laat ik haar in m'n armen slapen. Wederom iets waar mensen een mening over hebben maar op de momenten waarop ze moeilijk weg te leggen is zal ze de nabijheid waarschijnlijk wat meer nodig hebben. Fijn dat ze in de kinderwagen slaapt! Hopen dat het vannacht een beetje gaat

18 dagen geleden

Reactie op Debs14

Zelfde hier inderdaad. Veel mensen hebben er een mening over maar wij vinde ...
Oh ja ze slaapt bij ons ook regelmatig boven op ons. Als ze een onrustige dag heeft gehad mag ze meestal eerst een half uur/uur op mij slapen en leg ik haar daarna weg. Heb het idee dat ze daar rustig van wordt en uiteindelijk ook beter slaapt. Ben heel blij dat er meer mensen zijn die dat ook doen. Voelt soms zo "fout" ofzo omdat het volgens veel mensen niet zo hoort😅

18 dagen geleden

Reactie op Lisa1320

Oh ja ze slaapt bij ons ook regelmatig boven op ons. Als ze een onrustige d ...
Precies dat! Nu ze bijna 7 maanden is heb ik het idee dat mensen het nu wel tijd vinden dat ze wakker weggelegd wordt om te gaan slapen. Werd er in het begin onzeker van, nu niet meer zo. Maar inderdaad fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die dit doen 🤗

15 dagen geleden

Zijn jullie kindjes ook super veel aan het huilen? Haar gedrag is zo anders. Ik herken der gewoon niet. Kan echt huilen hierom. Deze dagen zijn wel echt het toppunt. Ze lijkt zo in de waar, snel gefrustreerd en huilen heel veel huilen 😭 normaal huilt ze als ze honger heeft of naar bed wilt maar dit.. net of ik wat verkeerd heb gedaan 😖

15 dagen geleden

Reactie op Kimmyops

Zijn jullie kindjes ook super veel aan het huilen? Haar gedrag is zo anders ...
Ja onze baby huilt ook meer dan normaal vooral snel zeurderig Ben al 2 keer bij huisarts geweest was bang dat hij pijn of ongemak had…

15 dagen geleden

Reactie op carmenflower

Ja onze baby huilt ook meer dan normaal vooral snel zeurderig Ben al 2 keer ...
Ik wilde ook langs de huisarts om te kijken of er iets was. Maar er is herkenning gelukkig. Ik dacht oprecht dat ze pijn had of dat ik iets fouts deed haha 🥲

15 dagen geleden

Het was al drama op het aankleedkussen in de avond, maar nu sinds een week is het wel heel erg. Echt meeega huilen en niks helpt behalve de fles die ze dan krijgt na het omkleden. Herkennen meer dit?

14 dagen geleden

Reactie op Debs14

Het was al drama op het aankleedkussen in de avond, maar nu sinds een week ...
Ik heb het ook. Constant willen draaien en alles willen grijpen. Draai je der druk gaat ze huilen en weer draaien. Verschonen lijkt hier soms een strijdt.

14 dagen geleden

Reactie op Kimmyops

Ik wilde ook langs de huisarts om te kijken of er iets was. Maar er is herk ...
Haha hier haal ik ook alles in me hoofd maar zodra je aandacht geeft aan onze man is alles weer goed Hij is gewoon mega ontevreden als hij zichzelf even moet vermaken, of naja wel vaak! Ik vind het best lastig dat het huilen is toegenomen, want hij huilde eigenlijk amper tot niet. Hopenlijk is dit snel voorbij!!