9 Reacties
3 maanden geleden
Ik denk dat je door elke ochtend nog na te kolven overproductie hebt gekregen. Je productie stemt zich af op de vraag. Door elke keer na te blijven kolven, denkt je lichaam dat het heel veel melk moet blijven maken. Pas als borsten niet meer leeg gemaakt worden, zal je lichaam signaal krijgen dat het minder melk moet aanmaken. Ik zou dus de kolfsessie van 's avonds wel behouden, maar die van de ochtend afbouwen. Zolang jij blijft afkolven wat hij niet op krijgt, blijft jouw lichaam evenveel melk aanmaken.
3 maanden geleden
Reactie op MomOfTwo94
Ik denk dat je door elke ochtend nog na te kolven overproductie hebt gekreg ...
Oké, dank voor je reactie. Is het dan gewoon even doorzetten zeg maar de komende ochtenden zonder kolven en wordt het dan vanzelf minder? Ik ben dan altijd bang dat ik een ontsteking krijg ofzo.
3 maanden geleden
Reactie op Rieknola
Oké, dank voor je reactie. Is het dan gewoon even doorzetten zeg maar de ko ...
Ik zou het afbouwen. Zoals MMEB zegt, telkens iets korter kolven. Dan heb je normaal gezien minder last van stuwing. 😊
3 maanden geleden
Reactie op Rieknola
Oké, dank voor je reactie. Is het dan gewoon even doorzetten zeg maar de ko ...
Ik heb als het echt pijn deed of ik er wakker van werk 3-5 min afgekolfd. Dat is geen sessie maar puur de druk eraf
3 maanden geleden
Ik zou misg evt het flesje veranderen. Wij deden eerst oook de laatste voeding verwisselen met afgekolfde melk en dan deed ik even kolven maar daardoor waren mijn borsten ook veel heftiger sochtends. Nu doe ik de laatste voeding gewoon en doet hij een flesje daarvoor geven dat werkt veel beter!
3 maanden geleden
Reactie op Kimberley287
Ik zou misg evt het flesje veranderen. Wij deden eerst oook de laatste voed ...
Overigens doe ik ‘s ochtends ook kolven, ene borst drinkt die en de andere kolf ik af want heb wel overproductie maar ik gooi me vriezer ermee vol voor later en die dag zelf als we de deur uitgaan zodat we flesje op kamer temperatuur hebben, dat is wat makkelijker mee te nemen