Zijn er hier meer ouders die merken dat hun kind momenteel bezig is met het ontdekken van hun stem en het ontzettend leuk vindt om te schreeuwen? 馃槄馃槄 Mijn zoontje van 5,5 maand zit nu volop in deze fase. Thuis vind ik het erg grappig, maar zodra we buiten zijn, weet ik soms niet goed wat ik moet doen. Hij schreeuwt namelijk onafgebroken en behoorlijk luid, alsof hij alle noten van DoReMiFaSoLaSiDo wil uitproberen! Mijn vriend en ik noemen hem dan ook Andrea Bocelli 馃槀馃槀
(Beetje g锚nant om dit te schrijven, want ik ben nogal socially awkward, maar voel me erg ongemakkelijk als mensen blijven kijken. Maar ja, dat hoort er natuurlijk bij met een kind.) Ik las online dat dit een belangrijke ontwikkelingsfase is. Het is goed om er af en toe om te lachen, maar er wordt ook geadviseerd om af en toe grenzen te stellen, bijvoorbeeld door het gedrag soms te negeren. Anders kunnen ze het alleen maar vaker gaan doen.
Ik vind dit echt lastig! Hoe gaan jullie hiermee om? Laten jullie ze gewoon hun gang gaan, of beginnen jullie nu al met grenzen stellen?