16 Reacties

één maand geleden

Wij zijn na de eerste vaccinaties gestopt. We hebben onze dochter altijd ingebakerd ivm heel erg veel bewegen. We zijn overgestapt naar de love to dream slaapzak waar je de mouwen vanaf kan halen en eigenlijk is het vanaf de dag dat we cold turkey zijn overgestapt goed gegaan.

één maand geleden

Wij zijn sinds gisteren gestopt. Onze dochter sliep in de puckababy. Maar ze sabbelt graag op der handjes (tandjes?). Ze slaapt nu in de Fedde en Kees slaapzak die had ik nog van onze zoon. De armpjes voor de helft vast geritst aan het lijfje. Iets meer moeite met in slaap vallen en overdag iets kortere slaapjes. Dus eigenlijk van de 1 op andere dag maar wel met tussenstap de fedde en Kees slaapzak

één maand geleden

Hier cold turkey gestopt met de love to dream. Eerst alleen overdag en dat ging eigenlijk meteen goed. Toen ‘s nachts een toen hebben we echt wel even strijd gehad een paar nachten. Daarna ging het goed. Nu met sprong 4 hebben we af en toe ervoor gekozen om de swaddle up weer even een nacht aan te doen omdat hij meeeeega onrustig kan zijn in z’n slaap. Nu gaat het weer beter en is hij weer uit. Hier was het dus een kwestie van even 3 nachten doorbijten. Bewust niet gekozen voor andere inbaker slaapzakken/lakentjes maar direct voor een gewone slaapzak.

één maand geleden

Onze dochter lag in de pacco inbakerdoek. We zijn cold turkey moeten stoppen omdat ze ineens op haar buik in bed lag. We zagen hier erg tegen op maar het gaat tot nu toe prima. Wij gebruiken nu een dunne slaapzak met mouwen zodat ze nog wel iets van weerstand voelt bij haar armen.

één maand geleden

Onze zoon lag ook in de Pacco. Eerst, rond 14 weken, overdag gestopt met inbakeren. Daarna geprobeerd savonds ook in een slaapzak te leggen. We merkten dat dat niet ging. Hj was te veel bezig met z’n handjes. Nu sinds een week, met 16 weken, gaat het opeens wel. Hij ligt in een slaapzak (van de Hema) zonder mouwen.

één maand geleden

Wij zijn van een strakke inbakerzak van meyco eerst overgegaan op lakentje en slaapzak van fedde en kees. Maar daarna snel overgegaan op een normaal slaapzakje. Hij begon ineens met draaien. Heeft wel wat tranen gekost maar hij slaapt nu heerlijk in zijn slaapzakje!

één maand geleden

Hebben jullie allemaal geen fopspeen? Als ik stop met inbakeren pakt ze steeds d’r speen. Kan vervolgens heel wat keren naar boven lopen.. ze kan wel zonder inbakeren maar ik wacht eigenlijk nog vanwege die speen.

één maand geleden

Wij gebruikte de Puckababy piep. Hierna zijn we overgegaan op de puckababy mini omdat ons kindje ook te groot werd voor de piep. Vervolgens hebben we tijdens de middag slaapjes 1 armpje er uit gehaald en hierin haar knuffeldoek gegeven. Toen dat goed ging hebben we dat ‘s nachts ook gedaan. Toen na een tijdje overdag de 2e arm er uit gehaald. En ook toen dat een week goed ging hebben we dit ‘s nachts ook gedaan. Het ‘gevaar’ is dat ze nu alles kan pakken, dus ook haar tut en haar numsy en haar licht otter. Maar deze leggen we nu zo weg dat ze er nog niet bij kan zo lang ze nog niet door haar hele bed kan!

één maand geleden

Reactie op hellobaby2021

Hebben jullie allemaal geen fopspeen? Als ik stop met inbakeren pakt ze ste ...
Dit deden wij ook iedere keer maar nu laten we het. Ons dochtertje heeft ongeveer 15-30 minuten nodig om in slaap te komen, hiervoor kletst ze altijd met haar knuffel in bed. Wanneer ze gaat ‘huilen’ (wat al nooit echt huilen is, meer beetje miepen) dan pas gaan wij nu terug voor haar speen. De ene keer tuft ze hem uit namelijk en de andere keer heeft ze hem in haar hand. Ze ‘probeert’ hem wel al terug te stoppen zelf. Wanneer dit niet lukt dan pakt ze haar duim en duimt ze zichzelf in slaap 🥲

één maand geleden

Reactie op KleineFreek24

Dit deden wij ook iedere keer maar nu laten we het. Ons dochtertje heeft on ...
Hier is het echt krijsen dus blijft zo lastig.. haat liefde verhouding met speen zullen we maar zeggen. Ze slaapt overdag heel goed mede door de speen omdat je op die manier de slaapjes aan elkaar kan koppelen.

één maand geleden

Reactie op hellobaby2021

Hier is het echt krijsen dus blijft zo lastig.. haat liefde verhouding met ...
Klopt, is bij ons ook! Overdag gebruikt ze heel graag de speen en slaapt ze inderdaad een aantal uur achter elkaar. ‘s nachts wil ze hem op de een of andere manier niet en tuft ze hem uit / doet ze hem uit met haar hand en pakt ze haar duim..

één maand geleden

Reactie op hellobaby2021

Precies hetzelfde probleem, nog geen oplossing helaas...

één maand geleden

Hier hebben wij de love to dream fase 2 ingezet na de eerste vaccinatie. Nu slaapt ze overdag 1/2 slaapjes zonder mouwen en willen we dit steeds vaker doen. Oftewel wij doen de softetosti approach😋

één maand geleden

Hier zijn we gewoon ineens gestopt met inbakeren en overgegaan op slaapzak. We bakerde haar in met de pacco. Ze moest de eerste dagen een beetje wennen en het in slaap vallen ging wat moeilijker. Maar na een aantal dagen werd dat beter en ze slaapt nu goed zonder!

één maand geleden

Reactie op hellobaby2021

Bij mij slaapt ze door als de speen eruit valt gelukkig

één maand geleden

Ik ben ineens gestopt met inbakeren toen met de hitte. Ik heb daarna wel een nunki lakentje gebruikt. Nu nog steeds. Ze sliep wel echt 2 weken heel Slecht na het stoppen maar daar moet je even doorheen