68 Reacties
2 maanden geleden
Ik vraag me ook nog het volgende af als je al zo vroeg stopt.. Door welke slaapassociatie vervang je het speentje? Ik wieg mijn meisje totdat ze bijna in slaap valt en dus ook de speen. Maar merk inderdaad dat ze de speen steeds vaker nodig heeft om weer in slaap te komen. Als ik nu de speen zou wegnemen, zou alleen het wiegen overblijven. Heb je dan niet dat je constant moet gaan wiegen in de nacht?
2 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Ik vraag me ook nog het volgende af als je al zo vroeg stopt.. Door welke s ...
Onze slaapassociatie is het aandoen van haar slaapzakje, kamer donker maken en een zoentje op het voorhoofd met een duidelijke slaapwel. Net voor ze de nacr ingaat hoort hier ook nog een kort stukje voorlezen uit een boekje bij om zo een onderdcheid mee te geven tussen dutjes en slapen.
2 maanden geleden
Reactie op Yref
Onze slaapassociatie is het aandoen van haar slaapzakje, kamer donker maken ...
Ja slaapzakje en donkere kamer hebben wij ook. Ik doe ook altijd nog een liedje zingen.
2 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Ik vraag me ook nog het volgende af als je al zo vroeg stopt.. Door welke s ...
Je zou een knuffeldoekje kunnen geven ipv de speen. (Bv katoen of hydrofiele stof)
Werkt bij ons, hij ‘knuffelt’ er mee en het belandt niet op zijn hoofd als hij slaapt oid.
2 maanden geleden
Reactie op Liinseey
Na weer een gevecht met de speen tijdens het inslapen vandaag (haalt heel d ...
Vandaag dan toch echt begonnen. Over het algemeen is het best oké gegaan. Op de dag drie hazenslaapjes en een langer dutje zonder speen en in de avond binnen een half uurtje ingeslapen. Ik gebruik de pick up put down methode met nog wat extra shhh in bed als ik hem neerleg. Het huilen is me tot nu toe erg meegevallen, slechts veel gejammer.
Ben nu wel erg benieuwd hoe de nacht gaat… en hoe snel hij te troosten is indien wakker en nog geen tijd voor voeding. Merk aan mezelf dat ik ‘s nachts wakker zijn niet zo goed trek en ben daarom bang dat ik sneller zwicht om zo weer sneller terug naar bed te kunnen… daarnaast klinkt gehuil/gejammer in de nacht toch net wat intenser voor mijn gevoel…
2 maanden geleden
Reactie op hellobaby2021
Ik blijf het proberen maar als ze overstuur blijven ondanks dat je ze pakt ...
Nee dat ben ik helemaal met je eens. Mijn zoontje ging toen wel krijsen, maar die was al 1 jaar en kon wel met zekerheid zeggen dat het gewoonte was. En daar moet je dan toch even doorheen. Maar jouw kindje is nog veel jonger, dus is waarschijnlijk gewoon zuigbehoefte. Dan zou ik niet laten krijsen om het af te leren nee.
Je kan proberen om de speen er uit te halen als ze slaapt (misschien eerst alleen bij dutjes overdag) Dan heeft ze hem niet in wanneer ze halfwakker wordt en kan ze bij elke slaapcyclus even oefenen om zonder speentje door te slapen. Proberen is leren. 🙂
2 maanden geleden
Reactie op Liinseey
Vandaag dan toch echt begonnen. Over het algemeen is het best oké gegaan. O ...
Ben heel erg benieuwd hoe het je af gaat! Ik heb hier gisteren mijn meisje per ongeluk zonder speen in slaap laten vallen. Ik was boos, want ze begon weer te huilen, wilde niet slapen, had zeker geen honger en had een schone luier. Ik zat op de bank en de speen lag ergens anders. Tot mijn verbazing ging het huilen binnen een minuut over ik jammeren en viel ze zo in m’n armen in slaap. Heeft zo ruim een uur geslapen. Mega verkeerd tijdstip van de dag (rond 17:00), waardoor het gisteravond en vannacht weer feest was.
2 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Ben heel erg benieuwd hoe het je af gaat! Ik heb hier gisteren mijn meisje ...
De nacht is erg goed gegaan. Hij heeft zich enkel gemeld voor zijn voeding en liet zich daarna zonder speen prima wegleggen. Vanochtend was hij wel al om 6 uur wakker, normaliter geef ik hem dan de speen en slaapt hij verder tot 7 uur, maar nu dus niet.
Vanochtend weer een hazenslaapje en daardoor erg moe. Heb hem net weer naar bed gebracht en dat was drama (huilen). Weet niet of dat komt door de speen of door de vermoeidheid (zal wel een combinatie zijn), maar heb hem uiteindelijk in slaap moeten ssh en lopen. Dat soort momenten zijn wel even pittig. Even aankijken hoe de rest van de dag en avond verloopt!
één maand geleden
Wij zijn drie dagen geleden er cold turkey mee gestopt (4 maanden) en het gaat super goed. Ik zag er heel erg tegenop en dacht dat mijn zoontje hem echt nodig had bij inslapen omdat hij altijd zo overstuur werd als de speen uitviel. Nu blijkt dat die speen hem juist onrustig maakte. Hij heeft nu iets langer nodig bij het in bed leggen maar hij slaapt veeeel langer en minder onrustig nu. Ik ben super blij met de keuze en zo fijn dat hij nu altijd zijn knuffeldoekje kan pakken en niet op ons hoeft te wachten!
één maand geleden
Reactie op Charlie321
Wij zijn drie dagen geleden er cold turkey mee gestopt (4 maanden) en het g ...
Wij willen ook gaan stoppen met de speen zodra hij 4 maanden is, maar hoe heb je je kindje dan getroost of in slaap laten vallen?
één maand geleden
Reactie op Charlie321
Wij zijn drie dagen geleden er cold turkey mee gestopt (4 maanden) en het g ...
Wat fijn! Ik zit hier ook heel erg over na te denken, vaak wordt m’n dochter na 45 minuten wakker en lijkt het alsof ze de speen mist en als ik de speen weer in doe ze soms weer verder slaapt en dus afhankelijk ervan is geworden. Hoe hebben jullie dit aangepakt als de mini na een korter slaapje weer wakker werd en de speen nodig had om verder te kunnen slapen?
één maand geleden
Reactie op hellobaby2021
Nee snap ik maar ze moeten soms toch even in slaap komen. Maar de speen val ...
Misschien moet je je baby gewoon in slaap helpen. Ipv een kurkje erin. Dat ze niet huilt wil niet zeggen dat ze zich niet eenzaam of verdrietig voelt.
In slaap vallen is heel erg moeilijk. Maar weinig baby’s/mensen vallen “vanzelf😂” in slaap.
één maand geleden
Wat bij ons kindje goed werkt:
- slaapzak aan en knuffeldoekje geven
- 5 a 10 min rondlopen en zingen (hij jammert hierbij dus iets meer dan met speen)
- beetje slaperig in bed leggen
- als hij in bed gaat huilen eerst sushen en tikken, als dat niet werkt uit bed pakken en weer even knuffelen (deze stap doen we ook als hij wakker wordt na te kort dutje overdag)
Wij troosten dus heeeel veel! Wat ons betreft komt zelfstandig in slaap vallen straks wel:) Tips voor ‘s nachts heb ik helaas niet want hij heeft ons niet wakker gemaakt (voorheen wel meerdere keren per nacht).
Denk maar zo: als je na 2 a 3 dagen merkt dat het toch niet werkt voor je kindje kun je altijd terug!
één maand geleden
Reactie op Charlie321
Wat bij ons kindje goed werkt:
- slaapzak aan en knuffeldoekje geven
- 5 a ...
Hoe gaat het nu? Ik heb het net weer geprobeerd maar dat is gewoon geen succes. Ze heeft echt veel zuigbehoefte.
één maand geleden
Reactie op Marriebaby
Wij willen ook gaan stoppen met de speen zodra hij 4 maanden is, maar hoe h ...
Hier ben ik ook benieuwd naar 😊
één maand geleden
Ik was vanmorgen weg en m’n man appt, ze slaapt zonder speen. Ze huilde maar een kwartiertje en niet heel erg. Ik kan het zelf nog geen 5 minuten aanhoren dus daarom altijd snel weer de speen erin. Nu het volgende slaapje geen speen gegeven en de sliep gelijk. Ik hoop zo dat we dit voort kunnen zetten en niet puur toeval is 😊
één maand geleden
Reactie op hellobaby2021
Ik was vanmorgen weg en m’n man appt, ze slaapt zonder speen. Ze huilde maa ...
Ah wat super goed!! Hoe gaat het nu? Spannend is het hè😱
Ik had niet meer gereageerd zie ik nu maar wij troosten door te knuffelen, zingen en lopen! We laten hem nooit huilen en hij huilt eigenlijk amper tijdens het inslapen nu.