68 Reacties
één maand geleden
Reactie op Charlie321
Ah wat super goed!! Hoe gaat het nu? Spannend is het hè😱
Ik had niet meer ...
Alle slaapjes zijn goed gegaan. Vanavond huilde ze 5 minuutjes. Ik wilde er alweer naar toe gaan maar m’n man zei dat ik maar even naar buiten moest en ze sliep..
één maand geleden
Reactie op Wilmaxx
Gaat het nog steeds goed? Ik ga dinsdag ook beginnen denk ik maar vind het ...
Hoe oud is jouw kindje? Ik wil ook stoppen maar zie er ook tegenop...
één maand geleden
Reactie op Wilmaxx
Gaat het nog steeds goed? Ik ga dinsdag ook beginnen denk ik maar vind het ...
Ze is 16 weken. Gisteravond ging het moeizaam, de borst gegeven en ze viel in slaap. Vanmorgen helaas weer niet dus een rondje met de wagen gelopen. Maar de nachten gaan veel beter. Ze komt 1x rond half 4 voor een voeding en verder slaapt ze dan door tot half 7. Het geeft zoveel meer rust. Dan moeten we de slaapjes die af en toe niet lukken maar voor lief nemen.
één maand geleden
Reactie op Wilmaxx
19 weken... elk half uur wordt ie wakker voor de speen. Waardeloos!
Oef, ja dat is slopend! Hier moeten we er ook heel vaak uit in de nacht (en overcag) om de speen terug te geven. Waardeloos. Hij is alleen pas 14 weken, dus denk dat het nu nog net iets te vroeg is. En wil voorkomen dat we er een nieuwe slaapassociatie voor terug krijgen, zoals wiegen...
één maand geleden
Reactie op Marriebaby
Oef, ja dat is slopend! Hier moeten we er ook heel vaak uit in de nacht (en ...
vandaag gaat hier ook moeizaam maar heb ze toch echt even een poosje laten huilen.. ze viel toch in slaap. Wiegen helpt hier ook niet 😅
één maand geleden
Ik zit hier nu op dag vier zonder speen. Troosten is echt nog lastig, maar vannacht leek het 4s-ritueel te werken https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/het-4-s-ritueel/
Ik vind het heel lastig met de dutjes overdag. Eerst deed ik altijd een officieel dutje tussen 14 en 17 en dat was genoeg omdat er door de dag heen hazenslaapjes waren. Die bestaan nu niet meer doordat de speen er niet meer is. Hoe gaan jullie om met die hazenslaapjes? Gebruiken jullie daar ook weer een heel ritueel voor? Vind dat eerlijk gezegd super vermoeiend 😓
één maand geleden
Reactie op annelandman96
Ik zit hier nu op dag vier zonder speen. Troosten is echt nog lastig, maar ...
Hier is het gelukkig nog niet nodig om een ritueel oid te zoeken. Ik laat ze soms gewoon even huilen, zolang het geen krijsen is zie ik er geen kwaad in. Het wordt steeds iets korter en uiteindelijk slaapt ze in. Ben er zo blij mee. Hier af en toe een kort slaapje en die zijn lastig. Ik probeer of een rondje met de wagen te doen en anders eruit en volgende slaapje weer opnieuw proberen.
één maand geleden
Reactie op hellobaby2021
Hier is het gelukkig nog niet nodig om een ritueel oid te zoeken. Ik laat z ...
Ik had vanochtend tegen de gastouder gezegd dat we morgen met de speen zouden gaan stoppen omdat ik dan 3 dagen vrij ben. Krijg ik net een appje; hij slaapt zonder speen! Hij had maar een paar minuutjes gehuild... ze had het gewoon even geprobeerd en hij viel gewoon in slaap!
oooohhh nu moet ik wel! Spannend! Hahaha 😉
één maand geleden
Reactie op Wilmaxx
Ik had vanochtend tegen de gastouder gezegd dat we morgen met de speen zoud ...
Wat goed! Hier lukte het vandaag dus niet.. vanmorgen toch maar de speen gegeven na 1,5 uur proberen. Ik zie er dan het voordeel ook niet van in als de slaapjes moeizaam gaan. Ik probeer het ieder slaapje opnieuw. Ik haal de speen er wel uit zodra ze slaapt. Ze heeft hiermee wel gewoon 2,5 uur geslapen.
één maand geleden
Reactie op Rbmg
Hier vandaag begonnen nadat ik gisteravond weer 1,5 bezig was met de speen ...
Ja of je er dan echt wat mee op schiet weet ik niet. Dan heb je er misschien meer last van, dan gemak van. Hier ging ze vandaag voor het eerst naar de gastouder en daar sliep ze alles zonder speen maar thuis niet. Ik doe de speen er in en haal hem er uit als ze slaapt.
één maand geleden
Reactie op hellobaby2021
Ja of je er dan echt wat mee op schiet weet ik niet. Dan heb je er misschie ...
Ik heb het ook opgegeven, ik werd er doodongelukkig van . Liever stop ik dat ding er wat vaker in dan zulke huilbuien want dit was traumatisch voor beiden. Ze is er gewoon nog niet klaar voor en dat is helemaal oké ❤️
één maand geleden
Een maand geleden heb ik ook een poging gestaakt omdat onze zoon er nog niet klaar voor was (het huilen zorgde voor meer frustratie en verdriet dan de speen).
Tijdens de regressie werd het speengebruik weer overmatig vervelend, gezien onze zoon zich erg verzette tegen het inslapen en hierdoor steeds zijn speen uithuilde. Om hem toch in slaap te krijgen, weer aan de slag gegaan met de pick up put down methode, waarbij ik dus de speen niet gaf omdat hij deze door het huilen niet in kon houden. Uiteindelijk slaapt hij nu 3 dagen zonder speen en ben ik steeds minder tijd kwijt aan pick up/put down. De nachten zijn nu ook rustiger.
11 dagen geleden
Wij zijn zaterdagavond vrij rigoureus gestopt met de speen, onze dochter slaapt nu in haar eigen kamer en moest we moesten op sommige nachten meerdere keren per uur de speen in doen en ze trok altijd de speen uit met haar handen waardoor we onwijs lang naast haar moesten zitten om steeds de speen terug te doen. Het is nu dag 2,5 en het valt me erg mee, natuurlijk zijn er wel tranen gevallen en is ze nog niet helemaal gewend maar het is nu al een verademing. Ze wordt alleen in de ochtend wakker rond 5 uur en mist dan erg haar speen, alleen vanmorgen weer in slaap gevallen tot 8 uur😱 Met speen werd ze altijd tussen half 7 en 7 wakker, benieuwd hoe het de rest van de week gaat🙏
10 dagen geleden
Reactie op svv89
Wij zijn zaterdagavond vrij rigoureus gestopt met de speen, onze dochter sl ...
Wat goed! Hoelang moet je ze laten huilen voor ze in slaap valt?
10 dagen geleden
Reactie op hellobaby2021
Wat goed! Hoelang moet je ze laten huilen voor ze in slaap valt?
De eerste avond in totaal nog geen kwartier, tweede avond zo’n 7 minuten en net sliep ze binnen een paar minuten (hield wel even hand op d’r buikje en een beetje schommelen met mijn hand als het ware). Binnen 5 minuten was ik weer beneden in plaats van ruim een half uur steeds de speen terug doen en zij slaapt zoveel rustiger. Veel eerder moeten doen🤷♀️