4 Reacties

3 maanden geleden

Je doet dan steeds 1 kolf sessie laten vallen. Bijvoorbeeld 1 middag sessie vervallen dan na een aantal dagen/week kun je de volgende laten vallen. Je borsten moeten hier ook aan Wennen

3 maanden geleden

Ik doe het in overleg met de lactatiekundige als volgt: telkens 1 sessie met 5 minuten verkorten. Wanneer die ene sessie naar 0 minuten is beginnen met de volgende. Ik zit nu op 2,5 kolfmoment en gaat tot nu toe best goed!

3 maanden geleden

Met de eerste heb ik fulltime gekolft, eerst ben ik in sessies gaan minderen, tot 4x per dag, dat voelde voor mij als max, toen in aantal minuten. Toen ik na een periode geen druk meer voelde aan mijn borsten, overgestapt op 3x kolven. Toen overgegaan op enkel de ergste druk eraf kolven en enkel goed kolven als ik pijnlijke/harde plekken had. Toen ging het ineens snel. Maar mogelijk kan het bij jou sneller, ik heb 9 maanden gekolft toen

3 maanden geleden

Ik heb fulltime gekolfd en op advies van de lactatiekundige had ik per week (kan ook na een aantal dagen) een uur langer tussen de kolfsessies gehouden. Op een gegeven moment zat er 12 uur tussen en was het nog kolven in de ochtend en in de avond. En daarna nog een aantal keren alleen in de ochtend. Uiteindelijk gestopt toen ik er klaar voor was!