22 Reacties

11 dagen geleden

Ik heb vorige keer zeer strakke BH gedragen. Zowel dag als nacht en onder de douche. Verder Appelstroop in boterhammenzakjes invriezen en in je BH leggen bij ongemak. Paracetamol innemen en een beetje afwachten tot het overgaat.

11 dagen geleden

Heel veel ice packs en super strakke bh/tops bij m'n vorige zwangerschappen

11 dagen geleden

Wat je kunt doen om de stuwing te verlichten: Een strakke bh dragen en je kunt Een boterhammen zakje pakken daar wat nat gemaakte maandverbandjes in. Deze stop je weer in je vriezer. Na een tijdje zijn deze bevroren en heb je cold packs.

11 dagen geleden

Ik heb bij de eerste wel gekolft Max 1-2 weken. Puur om de spanning eraf te halen. En na 3/4 weken geen druppel melk meer gelekt

11 dagen geleden

Ik geef kunstvoeding en vorige week dag 4/5 na de geboorte last gehad maar nu is het alweer weg. Paracetamol om de 6 uur 2 nemen, strakke BH en witte koolbladeren helpt.

11 dagen geleden

Reactie op BabyboefXX

Ik heb bij de eerste wel gekolft Max 1-2 weken. Puur om de spanning eraf te ...
Ik heb nu ook maar 10min gekolft puur voor verlichting en meteen koude kompres erop. Morgen even koolhalen .. zit namellijk al op dag 3 .. hoop dat het snel stopt

11 dagen geleden

Ik zit op dag 7 en nog steeds wel wat stuwing Iom kraamzorg eenmalig leeggekolfd omdst nog steeds gestuwt was En dat was echt hard nodig. Nu weer koelen en met kool en strakke top verder, gaat nu wel beter

10 dagen geleden

Iom vk leeggekolfd omdat me borsten zo groot als een meloen zijn geworden. Niet te houden rn passen niet meer in me bh.. vind dit echt bsel heftig. Weet ook niet of dit nu gaat helpen. Leegkolven en dan blijven koelen ...

10 dagen geleden

Koude kool in je bh werkt tegen stuwing!

10 dagen geleden

Reactie op Naerr

Iom vk leeggekolfd omdat me borsten zo groot als een meloen zijn geworden. ...
Bij mij hielp t wel! Nu weer zachte borsten.. moest echt druk van de ketel af

10 dagen geleden

Niet kolven behalve handmatig een klein beetje de druk er af en de blokkades in je borsten wegmasseren, en bevroren zakjes appelstroop hielp bij mij bij m'n 1e fantastisch toen ik stopte met bv

10 dagen geleden

Salie thee kreeg ik bij de vorige als advies en dag en nacht met een strakke sport bh slapen/rondlopen! Bij mij hield de stuwing toen na ongeveer een weekje op!

10 dagen geleden

Wanneer begon bij jullie de stuwing? Ik ben zondag middag bevallen en heb daarna een fluxus van 3 liter gehad daarom besloten geen BV te geven ivm herstel. Nu dus dag 4 maar nog niks, ben ik de dans ontsprongen of juich ik te vroeg? Draag wek strakke bh, gelukkig had ik die nog want had dit niet 'voorbereid' 馃槄. En sterkte hoor dat het heel pijnlijk kan zijn.

10 dagen geleden

Kool bladeren uit de koelkast in een sport bh, als je gaat douche probeer niet de warme douche op je borsten te krijgen. Bij mij hielp dat toen

10 dagen geleden

Reactie op Kaas123

Wanneer begon bij jullie de stuwing? Ik ben zondag middag bevallen en heb d ...
Ik ben bang dat je te vroeg juicht. Bij mij begon het ook iets later

10 dagen geleden

Kraamhulp heeft hier zoogcompressen nat gemaakt en in een zakje in de diepvries gedaan. Dat werkt alleen als je niet gigantische borsten hebt. Heb echt zitten huilen van de pijn. Gelukkig nam de pijn na 1 dag weer wat af. Sterkte!

10 dagen geleden

Reactie op Michelleee28

Kraamhulp heeft hier zoogcompressen nat gemaakt en in een zakje in de diepv ...
Ja had ik ook, en ook kool geprobeerd.ik liep vanmiddag met 2 galiameloenen rond .. k kon echt niet meer. Hoop dat het morgen niet wer zo is ....

9 dagen geleden

Ik heb veel salie thee gedronken en gekoeld! Bij mijn 1e wel BV gegeven en toen wist ik echt niet waar ik het moest zoeken van de pijn tijdens de stuwing. Nu een nacht een piek gehad en daarna heel goed te doen. Wel 2 meloenen inderdaad 馃ぃ

9 dagen geleden

Reactie op Kaas123

Wanneer begon bij jullie de stuwing? Ik ben zondag middag bevallen en heb d ...
Ik ben vorige week vrijdag bevallen en ook wegens herstel direct aan de kv gegaan. Woensdagavond (dus dag 6) begon de stuwing, gisteren dag 7 was hij op z鈥檔 hevigst en nu voel ik mijn borsten weer soepeler worden. Ik had op dag 5 en de ochtend van dag 6 goede hoop de dans te ontspringen maar helaas! Wel relatief licht last gehad (even afkloppen) en gisteren de baby door partner en oma laten voeden dus dat hoop ik vandaag weer op te gaan pakken na nog een ochtendje koelen.

9 dagen geleden

Reactie op carmenflower

Ik zit op dag 7 en nog steeds wel wat stuwing Iom kraamzorg eenmalig leegge ...
Mag ik je een prive bericht sturen?