15 Reacties

3 maanden geleden

Ze is trouwens heel onrustig en heeft veel gehuild. Heeft soms pijn bij het drinken en boert heel veel. Ze krijgt 2x per dag AR van nutrilon.

3 maanden geleden

Niemand?

3 maanden geleden

Mijn zoontje had in week 1 al veel buikkrampjes en wat vaker spoortjes bloed in de ontlasting. De spoortjes bloed gingen weg maar de krampen bleven. Verder overstekken, winderig, verborgen reflux en zijn gewicht kwam na 9 weken niet meer bij. Toen ik zelf stopte met het innemen van koemelk omdat ik borstvoeding gaf werd het een tevreden mannetje en met het provoceren weer onrustig krampen, ovetstrekken etc.

3 maanden geleden

Heel veel bloed bij de ontlasting, helder rode luiers. Diarree, 8 poepluiers per dag minimaal. Eczeem. Reflux. Hoesten. Niezen. Oncomfortabel. Overstrekken…. Maar; geen huilbaby.

3 maanden geleden

Ik had het als baby en had eczeem. Vermoed het nu bij mijn kindje want heeft gekke luiers (slijm,.bloeddraadjes, groen of schuim, minstens 5 per dag), winderig,, overtrekken, soms wat reflux, niezen en soms beetje wheezy ademen. Geef bv dus nu maar even gestopt met melk, ei en soja en kijken of het beter wordt.

3 maanden geleden

Ben je er al mee naar de huisarts/cb geweest? Mijn oudste had KMA en ik ben toen op eigen initiatief pepti gaan geven. Dat hielp vrijwel direct. Dat besproken met de huisarts en toen de pepti vergoed gekregen. Het is duur, maar wel de moeite waard op te proberen. Wel heel vervelend dat je kleintje zoveel last heeft zeg ☹️ Zag ook je topic over een tip voor een osteopaat. Ik ben er zelf niet geweest en weet ook niet of je het te ver uit de richting vindt.. maar ik hoorde laatst dat "de zwangere zaak" uit Utrecht goed zou zijn (https://dezwangerezaak.nl/osteo-xx/). Succes meid 🍀

3 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Ben je er al mee naar de huisarts/cb geweest? Mijn oudste had KMA en ik ben ...
Thanks voor je lieve reactie. Ik ben bij CB en de huisarts geweest maar ik kom er niet verder mee. Ik vind het heftig op dit moment. We zijn al weken steeds 2 uur bezig met voeden omdat ze pijn heeft en wil blijven drinken van de honger. Ik kan het gehuil niet meer aanhoren. Slapen is daardoor ook een probleem. Ik ga morgen ook peptii kopen en mengen met johannesbroodpitmeel en hopen dat het helpt.

3 maanden geleden

Hoi! Wij zijn al weken bezig met onze zoon. We zijn geleidelijk overgestapt van borstvoeding naar kunstvoeding toen hij ineens na een week (zoiets?) bloed in de ontlasting had. Naar de huisartsenpost geweest en die vermoedde koemelkallergie dus volgende dag met pepti begonnen en verwijzing gevraagd voor de kinderarts. Dit ging 2 dagen goed toen weer klachten. Altijd onrustige baby geweest, heel veel last van krampjes en zo veel huilen dat we uiteindelijk nu zijn beland op de babypoli. Je kan hem een huilbaby noemen maar dat komt door die verschrikkelijke krampjes. We zitten nu op de neocate en we merken duidelijk verschil, alleen nog steeds pijnlijke stinkende windjes. Ik heb altijd gehamerd op de voeding en dat het weleens koemelkallergie zou kunnen zijn. Ook heeft hij last van obstipatie en diarree. Ik zou nogmaals contact zoeken met de cb/huisarts want zo blijf je bezig en het is niet vol te houden. Je mama instinct heeft meestal gelijk 💪🏼❤️ heel veel succes en hopelijk wordt het snel beter

3 maanden geleden

Ik heb een beetje hetzelfde. Baby is erg onrustig bij het drinken. Wil de fles maar toch ook weer niet veel huilen dan. Stink scheetjes, reflux, moeite met poepen, niest veel. Hoest ook. Maar slaapt wel goed, en heeft ook geen eczeem. Heb gedacht aan verborgen reflux maar hij kan dus prima op de rug liggen en slaapt ook goed..

3 maanden geleden

Reactie op nautic

Ik heb een beetje hetzelfde. Baby is erg onrustig bij het drinken. Wil de f ...
Heb je met CB of de huisarts gesproken? Hoe oud is je baby?

3 maanden geleden

Reactie op mandyxoxox

Hoi! Wij zijn al weken bezig met onze zoon. We zijn geleidelijk overgestapt ...
Dank voor je reactie. Gelukkig gaat het beter met je baby en hopelijk heeft hij binnenkort niet meer van die pijnlijke scheetjes. Ik ga nogmaals contact opnemen met CB en huisarts.

3 maanden geleden

Reactie op Saar1705

Heb je met CB of de huisarts gesproken? Hoe oud is je baby?
Nu 8,5 week. Aankomende week afspraak bij het cb waar ik het ga benoemen. Maar omdat ik zelf ook twijfel denk ik ook dat ze dat bij het cb doen. Zeker omdat hij bijvoorbeeld wel goed slaapt (ook overdag).

3 maanden geleden

Reactie op nautic

Nu 8,5 week. Aankomende week afspraak bij het cb waar ik het ga benoemen. M ...
Dat zegt helemaal niks. Mijn baby heeft extreme kma en sliep prima en was geen huilbaby dus laat je dat niet wijs maken of zelf door twijfelen.

3 maanden geleden

Reactie op Keeley

Dat zegt helemaal niks. Mijn baby heeft extreme kma en sliep prima en was g ...
Oke! Dank.

3 maanden geleden

Reactie op nautic

Ik heb een beetje hetzelfde. Baby is erg onrustig bij het drinken. Wil de f ...
Hi, wij hadden exact dit! Gestart met de verschillende soorten koemelkvrije voeding waaronder de “hoogste”, namelijk neocate. Dit hielp allemaal niet echt, nu hebben we via de kinderarts nexium gekregen voor de reflux en dit werkt echt veel beter!