14 Reacties
6 dagen geleden
Ik doe het wel na de laatste fles al zodra ik het eerste witte randje zag maar dat is ook omdat wij haar sowieso in slaap moeten wiegen in de avond en na de avond fles valt ze niet echt in slaap ofzo
6 dagen geleden
Ik deed het wel vanaf dat het eerste tandje doorkwam, hij heeft er nu vier. Ik poets niet na de laatste voeding, want dan slaapt hij bijna en dat vind ik zonde. Wij doen vitamine druppels geven > tandjes poetsen > douchen of wassen en pyjama + slaapzak aan > voeden > naar bedje. 🫣
3 dagen geleden
Beetje gek vraag maar slikken ze de melk niet gelijk in? Of komt het ook langs de tandjes? Mijn kindje heeft 4 voortandjes en ik poets voor het slapen gaan, maar geef na het poetsen nog wel borstvoeding. Maar dacht zelf dat het niet zoveel kwaad kon, ging er beetje van uit dat drinken uit een fles/borst werkt als drinken uit een rietje. Maar misschien verkeerd ingeschat. Ochtend poetsen vind ik een goeie tip trouwens!
3 dagen geleden
Reactie op Sallyyy
Beetje gek vraag maar slikken ze de melk niet gelijk in? Of komt het ook la ...
Over het algemeen mengt het volgens mij veel in de mond. Ik zie bij mijn zoontje bv nog enige tijd wit speeksel in zijn mond na een fles. En de suikers etc die in de melk zitten komen dan dus ook bij de tandjes
2 dagen geleden
Hoi,
Ik werk als mondhygieniste bij de Jeugdtandzorg.
Helaas komt de melk wel echt bij de tandjes (ook bij volwassenen helpt een rietje niet)
Als het nu nog niet lukt om na de laatste fles te poetsen, dan kun je evt met een gaasje de melk wat van de tandjes vegen. En dan uiteraard wel op een ander tijdstip poetsen.
Vanaf 1 jaar zou ik wel echt proberen om er een gewoonte van te maken na de laatste fles te poetsen.
We zien heel veel kindjes met gaatjes in de bovenvoortanden door nachtelijke voeding. (Vooral borstvoeding bevat heel veel suikers)
Eigenlijk nooit bij de ondertanden.
Makkelijk is het niet hoor, ik ben zelf nog even blij dat onze pittige dochter nog geen tandjes heeft…
één dag geleden
Hier zijn er 2 tandjes doorgebroken en ik probeer er nu een routine van te maken dat hij z’n tandjes poetst voordat hij gaat slapen.
Ik vind het alleen heel vreemd dat de tandpasta een enorme zoete geur heeft. Ik wil zo min mogelijk zoete dingen geven in zijn eerste 2 jaar maar dit helpt niet mee…