6 Reacties

4 maanden geleden

even de druk van te voren er af kolven/ masseren gewoon met je hand in een zoogcompres of flesje zodat de ergste druk er van is

4 maanden geleden

Heb ik ook. Kreeg de tip om als de melk stroomt (of spuit in mijn geval 🤭) baby af te koppelen en even het ergste weg te laten lopen in een bakje of een doekje. Daarna weer aanleggen.

4 maanden geleden

Achterover gaan liggen (niet plat) zodat de zwaartekracht meehelpt.

4 maanden geleden

Ben je bekend met de deurbel methode? Dan druk je je tepel even in als de melk er vanzelf uitloopt. Je zou ook een collector kunnen gebruiken om de ergste druk er vanaf te halen. Dan hoef je niet te kolven, maar gaat de melk toch niet verloren. Blokvoeden kan, maar zou ik wel altijd even overleggen met een lactatiekundige! Of als je dat te duur vindt/het niet vergoed wordt door je verzekering dan kan je het overleggen met het cb. Soms kan blokvoeden effecten geven die je liever niet wil, zoals afname van je productie of verstoring van de afstemming van vraag en aanbod. Vandaar!

4 maanden geleden

Hai, Hier ook, mijn dochter krijgt met regelmaat een paar sproeiende melk stralen in haar gezicht. 🥲 Achterover liggen zoals eerder genoemd is helpt hier goed. En ik leer ook weer wat de deurbel methode. Wist niet dat het zo heette maar dat werkt hier ook goed.

4 maanden geleden

Dit advies kreeg ik van de lactatiekundige ivm sterke TSR: Op het moment dat ze (bijna) verslikt, kan je haar van de borst halen. Rechtop zetten om op adem te komen en evt. een boer te laten. De lekkende melk opvangen in een doek of bekertje. Wacht met opnieuw aanleggen tot het druppelen gestopt is. Dan is de ergste druk eraf en kan ze rustiger verder drinken. Soms is het nodig om dit te herhalen bij een tweede tsr. Eén borst per keer is prima. Liever niet blokvoeden.