14 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op MamaJ2022
ik heb het na mijn bevalling gehad, veel pijn bij seks bijvoorbeeld en bij ...
Oow pff heftig! Wat voor tips kreeg je mee? Ik loop ook al bij de fysio maar een strakke bekkenbodem is nog niet ter sprake gekomen, zag het toevallig op internet en mijn klachten komen er precies mee overeen. Ga het volgende week ook direct bespreken :) Heb je het tijdens je bevalling ook gemerkt of echt pas erna?
2 jaar geleden
nee echt pas erna, ik dacht eerst dat t gewoon bij genezen hoorde of dat mijn hechtingen iets te strak hadden gezeten. maar na 3 maanden kon ik nog steeds geen seks hebben en toen heb ik toch maar aan de bel getrokken. Je krijgt vooral ontspanningsoefeningen eigenlijk. Maar die helpen wel
2 jaar geleden
Bij mij is het vastgesteld door de gynaecoloog omdat ik echt hele erge klachten heb. Oorzaak is omdat ik tijdens mijn bevalling van de vorige een trauma heb opgelopen en daar door onbewust die spieren aanspan… heb last van drukkend gevoel als ik moet plassen en te lang lopen doet zeer alsof ik een mega blauwe plek heb down under.
Fysio kan me nu niet echt helpen ontspanningsoefeningen that’s it :(
2 jaar geleden
Reactie op Vls
Ik heb wel tijdens/na mijn eerste bevalling gehoord dat ik een hele strakke ...
Dit stelt mij gerust 😂 Ik heb ook een strakke bekkenbodem en bij inwendig onderzoek na de bevalling zei de bekkenfysio dat ze niet verbaast was dat het lang (27u 🫠) had geduurd.
Ik heb zelf wat bekkenklachten. Eerst in m'n stuitje, nu regelmatig een algeheel zwaar gevoel. En helaas ook wat urineverlies bij hoesten/niezen. Ik was daar wel verbaast over, want je zou denken dat het dan te slap zou zijn. Maar kan dus juist een teken zijn van te stevige bekkenbodemspieren.
2 jaar geleden
Ik had/heb dit en m’n eerste bevalling heeft 24u geduurd, persen duurde anderhalf uur omdat m’n spieren de baby ‘niet doorlieten’ 🥲 heb altijd veel gesport…nu hoop ik dat ze wat beter meewerken omdat het de 2e is. Je kan bij fysio oefeningen doen om ze actief te leren ontspannen
2 jaar geleden
Ik heb vaginisme en veel zeggen dat het tussen de oren zit, maar er zijn ook mensen die wel zeggen dit is echt.
Ze kunnen hier helaas niet veel aan doen, wel is mij geleerd als je uitademt ook “naar beneden drukken” zodat je de bekkenbodem spieren traint om te duwen en te ontspannend
Te strak betekent te veel spanning , hoe dan ook 9/10 seks of tampon zelfs is pijnlijk!
Ik zit behoorlijk tegen de bevalling op, jij niet ?