21 Reacties

16 dagen geleden

Herken dit! Eigenlijk kolf ik altijd minder dan ze drinkt. Lastig. Het heeft mij wel geholpen om kokoswater te drinken, dit heeft het wel verhoogd. En ik merk echt; tijd en rust er voor nemen.

16 dagen geleden

Hier ben ik ook bang voor als ik weer ga werken.. kan je misschien een extra keer kolven op werk? En boezemvriendjes?

16 dagen geleden

Ik heb dit helaas ook. Heel vervelend en best stressvol. Ik kreeg nu met een kolfsessie geen voeding meer bij elkaar. Zelfs met 3 kolfsessies nu nog niet genoeg voor 2 voedingen. Helemaal op de opvang willen ze ook steeds meer geven dan dat zn vader geeft thuis. Ben dus bang dat ik moet gaan bijvoeden ook, maar weet ook nog niet hoe ik dit moet aanpakken. Hoeveel drinkt jouw kleintje?

16 dagen geleden

Ja hier ook, maar het lukt mij om sochtends na haar voeding extra te Kolven. Heb dan wat reserves. Is misschien geen manier voor op de lange termijn maar voor de 2 hele dagen dat ik werk, werkt het wel.

16 dagen geleden

Google eens op clusterkolven of powerkolven (zelfde). Misschien kun je hier wat mee. Ik doe het in de avond zo nu en dan.

15 dagen geleden

Ik kolf sinds een tijdje ook minder dan dat mijn zoontje drinkt. Vaker kolven op mijn werk lukt helaas niet. Ik had nog een klein voorraadje, maar dat is inmiddels zo ver geslonken dat het moment in zicht komt dat ik er kunstvoeding bij ga geven. Hoe ik het aan ga pakken: ik ga gewoon door zoals ik altijd al deed en ik geef op de opvangdagen kunstvoeding mee voor 1 flesje. De overige flesjes blijven gekolfde melk. En op de dagen dat mijn zoontje bij mij is krijgt hij volledige borstvoeding.

14 dagen geleden

Ik kolf ook standaard te weinig. Ik had gelukkig nog een hele voorraad. Hoop dat ik het vol houd. Mocht die op zijn ga ik proberen extra te kolven op niet werk dagen.

14 dagen geleden

Ik kolf na de ochtendvoeding altijd nog extra na en kan daar eventuele te korten op werk mee aanvullen.

13 dagen geleden

Reactie op mamajese

Herken dit! Eigenlijk kolf ik altijd minder dan ze drinkt. Lastig. Het heef ...
Super tip. Ik ga dit proberen. Ik kolf minder nu ik werk en naar kantoor ga. Ik heb besloten meer thuis te werken en halve dagen naar kantoor te gaan zodat ik thuis kan blijven doorkoken. Ik wil onze baby tot en met 6 maanden (liefst langer) moedermelk te drinken geven.

13 dagen geleden

Reactie op Eevee_

Ik kolf sinds een tijdje ook minder dan dat mijn zoontje drinkt. Vaker kolv ...
Houd je voor het flesje kv hetzelfde aan als voor bv?

12 dagen geleden

Hier het zelfde, ik kolf eigenlijk altijd te weinig.. ik heb het geluk dat ik maar 2 dagen werk, dus ik probeer op dagen dat ik niet werk na de ochtendvoeding extra te kolven. & ik probeer ook een beetje een voorraad op te bouwen, dit heb ik ook gedaan toen de BV goed op gang was. Dat geeft ook meer rust, omdat je weet dat er altijd nog extra in de vriezer ligt.

10 dagen geleden

Reactie op Patricia_md

Houd je voor het flesje kv hetzelfde aan als voor bv?
Vaak maak ik het flesje iets groter (normaal geef ik 170cc borstvoeding en bij kunstvoeding wordt dat door afronden dan 180cc), maar ik geef het op verzoek. Als het flesje kunstvoeding niet op gaat dan vind ik het niet zo erg om een restje weg te gooien! Bij borstvoeding is dat wel anders 😅

10 dagen geleden

Hoeveel cc kolven jullie dan?? Ik kolf beide borsten ongeveer 10 min en heb dan 120/140 cc Maar mijn dochter drinkt niet heel veel.. ik kolf overdag 1 flesje voor savonds bij elkaar met wat er overblijft van wat ze niet opdrinkt.

10 dagen geleden

Reactie op MijnDraakjes

Hoeveel cc kolven jullie dan?? Ik kolf beide borsten ongeveer 10 min en he ...
Ik kolf in een half uur tussen de 100-130 ml. Ik ben helaas niet zo geschikt voor het kolven.

10 dagen geleden

Ik kolf niet veel (80-100), maar mijn dochter drinkt nog minder. Dus we komen nog uit.

10 dagen geleden

Reactie op MijnDraakjes

Hoeveel cc kolven jullie dan?? Ik kolf beide borsten ongeveer 10 min en he ...
Als het niet zo goed gaat meestal 100, anders 150 en dat drinkt ze.

10 dagen geleden

Hier ook altijd te weinig met kolven. Ze drinkt 210ml en ik kolf 140/150. Ik kolf voor ik ga slapen een keertje extra en dan red ik het precies. Maar heb ook gewoon geaccepteerd dat als dat niet genoeg is, ze gewoon een beetje kunstvoeding bij krijgt

8 dagen geleden

Ik kolf nu ook wat minder, kan ook door hormonen/stress komen. Kan ook zijn dat er iets mis is met je kolf, als het echt weinig is!! Maar probeer maar te vertrouwen op je kindje en je lichaam. Live voeden is altijd efficiënter en als je kindje te weinig krijgt krikt ze dat zelf wel op door vaker om voeding te vragen. Kolven kun je niet vergelijken met live voeden, dus maak je over je productie geen zorgen zolang je kindje tevreden is en groeit!!

8 dagen geleden

Reactie op Zon456

Hier ook altijd te weinig met kolven. Ze drinkt 210ml en ik kolf 140/150. I ...
Dit hoeft in principe niet hè. Met kunstvoeding zorg je alleen maar dat je bv achteruit gaat. Als je kindje niet genoeg heeft dan gaat ze vanzelf wel om Extra melk vragen!! 210 is ook heeeeel veel voor een bv baby…100-150 per voeding is normaler voor een bv baby.

8 dagen geleden

Verzadiging treedt pas op na 15 minuten. Dus therapeutisch voeden is een tip. Mijn zoontje was niet tevreden na 130 cc met dr browns nr 1 en is dat nu wel met de prematuur speen, maakt een groot verschil. Vanuit de borst stroomt de melk nl. ook niet zo snel.