Hallo allemaal,
Ik probeer onze dochter (nu 4 maanden) volledig borstvoeding te geven, helaas merk ik dat mijn productie achteruit gaat, ook vraag ik mij af of het ooit echt voldoende is geweest voor haar.
Ze gaat naar beneden op haar groeicurve (gewicht). Ook is ze vaak onrustig ook aan de borst. Nu kolf ik al een lange tijd extra af na de ochtend voeding om een voorraadje te krijgen voor als ik er niet ben, waar ik eerst ‘s morgens nog gemiddeld 70 ml kolfde is dat sinds vorige week gemiddeld 20 ml.
Ik ben toen een half uur na iedere voeding gaan kolven (opbrengst 10 -20 ml) en gaan opwerkingen ( opbrengst 40-60ml). Ik ben begonnen met supplementen van boezemvriendjes en de milkbars van yummy mummy. Ook heb ik oxytocine neusspray omdat mijn tsr opeens uit bleef. Nu heb ik sinds gisteren opnieuw (net als in de kraamweek) een ziekenhuiskolf gehuurd en kolf ik fulltime, volgens een schema die die de productie moet verhogen en krijgt onze dochter voeding via de fles. Mijn opbrengst ligt voor nu bijna 300ml onder wat ze gedronken heeft.
Heeft iemand nog ideeën of tips wat ik nog meer kan doen?
Ik wil haar zo graag moedermelk geven, zeker nadat de start met borstvoeding erg moeizaam is gegaan en ik het idee had dat ik nu eindelijk volledig voor haar voeding kon zorgen 😢.
Alvast bedankt!