7 Reacties

2 maanden geleden

Zit ze toevallig in een sprongetje? Ik merkte dat zodra mijn dochtertje in een sprong zat, haar slaapjes heel anders waren. Over het algemeen slaapt mijn dochter door sinds ze 6 weken oud was, maar iedere keer met een sprong komt ze de nachten. Na de sprong slaapt ze weer door. Wat wij vaak deden was met haar laatste avond fles meer geven dan dat ze overdag kreeg, als tip van het CB. Ze dronk bijv overdag 150 cc en dan met haar laatste avond fles 180 cc. Sliep dan zo weer door. Maar goed, hoeft natuurlijk niet voor iedere baby te werken.. ieder kleintje is weer anders en denk dat wij gewoon enorm boffen met de nachten al vanaf ze geboren is.. maar kan natuurlijk nog enorm omslaan. Ze is bijna 4 maanden (over 1 week), dus ben ook een beetje bang voor de slaapregressie omdat wij eigenlijk geen ‘slechte’ nachten kennen. Vanaf geboorte kwam ze al maar 2 x per nacht en sinds 6 weken dus doorslapen. Nu is dat met bv sowieso wel anders hoorde ik.. dus daar kan ik je sowieso geen tips in geven helaas. Maar kan inderdaad gewoon zuigbehoeften zijn om in slaap te komen hoor! Of gewoon inderdaad nog honger en beter slapen op een volle buik. Ik merk dat bij mijn dochtertje wel. ☺️

2 maanden geleden

Ja ze zit wel in een sprongetje maar komt sinds de geboorte wel 2x per nacht, heel soms 1x. Ze slaapt altijd goed, ook ‘s avonds maar laatste 2 weken kost het meer moeite en vanavond bedacht ik ineens om iets meer te geven.

2 maanden geleden

Hoe gaat het nu?

2 maanden geleden

Overdag drinkt die van ons 125 ml tot 150 ml per keer maar in de nacht tussen 3:00 en 4:00 kan hij 180 ml tot 200 ml drinken. Hij slaapt dan goed door.

2 maanden geleden

Reactie op Annie1979

Overdag drinkt die van ons 125 ml tot 150 ml per keer maar in de nacht tuss ...
In de nacht krijgt onze kleine man Nutrilon Duo balans. Valt zwaarder dan moedermelk. En soms ook overdag als ik even minder productie heb.

2 maanden geleden

Reactie op KleineFreek24

Hoe gaat het nu?
Nou vannacht wel 5x moeten voeden en ik weet dat ik genoeg heb. Het is de vraag of ze ook genoeg drinkt uit de borst want dat weet je niet.

2 maanden geleden

Reactie op hellobaby2021

Nou vannacht wel 5x moeten voeden en ik weet dat ik genoeg heb. Het is de v ...
Ja kan echt dor de sprong komen.. baby’s gaan vaak rond bepaalde weken clusteren geloof ik. Weet er zelf niets van want ik zelf geef geen borstvoeding, maar heb ik wel eens van gehoord..