24 Reacties

één maand geleden

Ik heb wel kleertjes van Shein en Temu. Was inderdaad alles van tevoren. Tot nu toe ben ik erg tevreden over alles

één maand geleden

Hier al redelijk wat kleertjes besteld bij shein. Gewoon eerst wassen :) Nog geen rood vlekje oid gezien! Enige nadelen vind ik; lange mouw (van pyamas of shirtjes) zijn erg nauw. En truitjes of shirtjes hebben geen drukknoopjes.

één maand geleden

Zelfs als het na het wassen niet meer schadelijk is, dan zitten die schadelijke stoffen natuurlijk in ons riool en vervuilt daarmee indirect weer de leefomgeving van je kindje. En dan heb ik het nog niet over de kindjes in China waar die kleding wordt geproduceerd, die hebben natuurlijk t meeste te lijden van de kledingindustrie (vervuilde rivieren, lucht die ze inademen etc). We weten daarnaast niet of het na het wassen niet schadelijk is voor ons. Van bepaalde wasmiddelen weten we dat het de huid aantast en daardoor er meer allergieën voorkomen. Dus ik zou never nooit iets kopen van shein en temu. Als je iets goedkopere kleding wil kan je altijd tweedehands kopen toch 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Oh Jaa hier ook gewoon van SHEIN gekocht en eerst gewassen. Doe ik met alles eigenlijk je weet nooit wat er aan zit of wie er aan gezeten heeft. Erg leuke dingen en dit zijn toch wel echt lievelings pakjes 😁 http://api-shein.shein.com/h5/sharejump/appjump?link=VypCgcbDbXN&localcountry=NL&url_from=GM7557940638655533056

één maand geleden

Ik doe het niet. Sommige schadelijke stoffen kun je er inderdaad met een paar wasbeurten aardig uit wassen, maar andere schadelijke stoffen niet. Temu/shein is niet veel goedkoper dan een zeeman oid, dus ik zou lekker daar kopen. Betere kwaliteit en die moeten voldoen aan de nederlandse wetgeving mbt wat er in babykleding mag zitten 🙂

één maand geleden

Hm ik heb 2 boxpakjes van Temu van bamboe stof, die dingen waren ook 11 euro dus niet goedkoop, wel leuke printjes en wel tevreden over. Heb ook polyester dingen daar ben ik niet zo blij mee. Voelt ook kriebelig. Ik geloof niet dat ze bewust iets slecht willen maken voor kinderen. Maar voor de volgende ronde wel een goede om op te letten 😉

één maand geleden

Zeker niet. Was laatst nog een onderzoek dat in een heel hoog percentage van die kleding allerlei giftige stoffen zitten die verboden zijn in de EU. En nee, dat was je er niet uit. En dan daarbovenop nog de slechte arbeidsomstandigheden en hoe slecht zulke wegwerpkleding met dergelijke materialen is voor het milieu. Ik koop liever tweedehands merkkleding voor dat geld.

één maand geleden

Wij doen dat niet, om de redenen die hier al genoemd zijn. Schadelijke stoffen, arbeidsomstandigheden, duurzaamheid/milieubewustzijn etc. Wij kopen veel 2e hands en verder bij Nederlandse bedrijven met Nederlandse wet en regelgeving.

één maand geleden

Vinted staat echt vol met de meest prachtige 2e hands (merk) kleding. Echt alles staat daar op voor ontzettend weinig geld. En aangezien baby's mega hard groeien en het hoogstens een paar keer aanhebben, ziet het meeste er als nieuw uit. Ik vind het ideaal.

één maand geleden

Reactie op Louu

Vinted staat echt vol met de meest prachtige 2e hands (merk) kleding. Echt ...
Dit geldt ook voor mij en is na de reden dat de arbeidsomstandigheden zo ongelooflijk slecht zijn (zou je er iets kopen als het jouw kind achter die naaimachine was?), de grootste reden om vooral niks nieuws te kopen.

één maand geleden

Nee zou daar echt nooit shoppen maar zeker niet voor een baby! Het is met een reden verboden in de EU, snap echt niet dat je dat niet boeit.

één maand geleden

Nee zou daar echt nooit shoppen maar zeker niet voor een baby! Het is met e ...
Bedankt voor jullie reacties! Voor mij is het nu duidelijk en ga zeker niets bestellen 😊

één maand geleden

Nee ik niet. Ook niet voor mezelf. Geen fijne arbeidsomstandigheden, enorme vervuiling en het gaat ook niet zo lang mee . Wat goed dat je je hier in verdiept! Op Vinted staat ook veel moois.

één maand geleden

Oh wat slecht zeg! Ik heb voor een fotoshoot wat pakjes besteld voor mijn dochtertje. Verder niets gelukkig. Alleen ik heb toevallig wel een speelkleed en wagenspanner besteld 😳😳 of geldt dit alleen op kleding ?

één maand geleden

Reactie op Milanani

Oh wat slecht zeg! Ik heb voor een fotoshoot wat pakjes besteld voor mijn d ...
Volgens mij geld het voor alles van deze websites ook speelgoed etc. buiten de evt giftige stoffen die daarin zitten gaan ze ook niet zo netjes om met jou persoons gegevens

één maand geleden

Reactie op Milanani

Oh wat slecht zeg! Ik heb voor een fotoshoot wat pakjes besteld voor mijn d ...
Het kan natuurlijk dat je toevallig een prima product hebt. Maar het kan ook echt heel schadelijk zijn: https://www.rtl.nl/lifestyle/wonen/artikel/5167107/waarschuwing-pas-op-met-goedkope-cadeautjes-van-chinese-webshops

één maand geleden

Ik had hier nog nooit over gehoord .. en wist dus echt niet over schadelijke stoffen in kleding… heb het voor de kids en voor mij zelf ook 😟😟😟 dus je wast het er ook niet uit?!

één maand geleden

Oh nee.. wat bijzonder. Maar hoe zit het dan met de spullen die hier zijn en gemaakt worden in die landen waar de spullen van Shein/temu worden gemaakt. Ik heb vaak gezien dat speeltjes of andere dingen waarop staat Made in China bijv… begrijp het nu niet helemaal 😉

één maand geleden

Reactie op Kimmyops

Oh nee.. wat bijzonder. Maar hoe zit het dan met de spullen die hier zijn e ...
Voor zover ik begrijp worden de producten die binnen de EU verkocht worden, streng gecontroleerd op schadelijke stoffen en veiligheid. En mogen ze pas binnen de EU verkocht worden wanneer ze door de strenge keuring heen komen. De producten via temu en dergelijke ondergaan die keuring niet/veel minder omdat het bijvoorbeeld volgens ee chinese wet en regelgeving gekeurd wordt. Dus het gaat niet perse om waar het geproduceerd wordt, maar vooral aan de eisen waaraan het moet voldoen. En die zijn veel strenger voor bedrijven binnen Europa. Ongeacht waar de producten gemaakt worden.

één maand geleden

Reactie op Lisa1320

Voor zover ik begrijp worden de producten die binnen de EU verkocht worden, ...
Ah zo. Duidelijk!