14 Reacties

5 maanden geleden

Tepelcreme van Kruidvat! Dat is gewoon lanoline, dus natuurlijk en niet duur Medela kan je ook kiezen, maar daar betaal je dan ook naar en het is praktisch gezien hetzelfde :)

5 maanden geleden

Ik vind de Multi-mam kompressen heel fijn. Helpen bij mij beter dan de tepelcremes. Ook zilverkapjes helpen hier goed.

5 maanden geleden

Tepelcreme van Weleda is echt top

5 maanden geleden

Reactie op LLL15

Ik vind de Multi-mam kompressen heel fijn. Helpen bij mij beter dan de tepe ...
Helemaal mee eens! Zilverkapjes en multi-mam kompressen zijn het enige wat ik gebruik. Extra tips: bewaar de kompressen in de koelkast, dan zijn ze extra verkoelend en knip ze in twee, dan zijn ze nog groot genoeg 😉

5 maanden geleden

Ik gebruik ook kruidvat tepelcreme. Ze zijn erg goed hersteld en nu bijna pijnloos. Mijn kindje is precies 14 dagen oud nu.

5 maanden geleden

Vandaag lactatie kundige thuis gehad. Ze adviseerde om de tepels vooral nat te houden. Ik smeer eerst wat moedermelk erop en daarna mocht ik wel een dikke laag creme smeren. Ik gebruik die van de kruidvat. Daarna doe ik medela hydrogel erop. Die zijn wel prijzig, maar ik heb 1 zo een pad in 4 geknipt. En ik moet zeggen, het helpt wel! Verder kolf ik af en toe om mijn borsten en mijzelf ook wat rust te geven.

5 maanden geleden

Zilverkapjes, pure kokosolie en pure shea butter.. en ik heb de eerste 3 weken elke dag gesmeerd en gedaan al vanaf dag 1! Nu zijn mijn tepels de borstvoeding al helemaal gewend en heb nooit kloofjes of last gehad, terwijl ik ingetrokken tepels.

5 maanden geleden

Ik heb geen kloven maar ze zijn vooral schraal. Ik heb van alles geprobeerd en vandaag zilverkapjes besteld als uiterst redmiddel. Lilypadz met (kruidvat) tepelcreme werkt ook wel aardig maar ik heb het idee dat ik door het platdrukken na een aantal dagen daar weer last van krijg. Wat mij verder helpt is in de ochtend één of twee voedingen liggend geven. De eerstvolgende voeding die ik dan 'normaal' geef doet dan minder pijn en tijdens liggend voeden ook minder pijn.

5 maanden geleden

Reactie op greenriri

Zilverkapjes, pure kokosolie en pure shea butter.. en ik heb de eerste 3 we ...
Deed jij die pure kokosolie en pure sheabutter onder het zilverkapje? Want had begrepen dat je die zilverkapjes alleen icm een drupje moedermelk mag gebruiken?🤔

5 maanden geleden

Lanoline olie, dit is een soort wolvet. Had kloven op beide tepels en na elke voeding dit gesmeerd. Na 2 dagen waren ze weg. Ik droeg trouwens geen bh want dat schuurde. Zoveel mogelijk ontbloot geweest.

5 maanden geleden

Ik heb gekolfd tot dat het genezen was, nu lukt het weer om normaal borstvoeding te geven.

5 maanden geleden

Ik heb geen tepelkloven of pijn bij tijdens maar wel extreem gevoelige tepels na het voeden… iemand daar tips voor? Ik gebruik ook weleda tepelcreme en heb nu sinds gister maar even een normale bh aan omdat die dikker zijn.

4 maanden geleden

Reactie op Medska

Vandaag lactatie kundige thuis gehad. Ze adviseerde om de tepels vooral nat ...
Ik heb nu ook kloven en ik wilde gaan kolven nu komt er wondvocht uit als ik ga kolven had jij dat ook?

4 maanden geleden

Reactie op um033

Ik heb nu ook kloven en ik wilde gaan kolven nu komt er wondvocht uit als i ...
Hmm daar had ik niet op gelet. Is het niet gewoon je melk? Bij mij lijkt het soms eerst ook op water..