Hoi allemaal,
Mijn dochter is 4 maanden en krijgt volledig borstvoeding. Ze zit nu op zo’n 5/6 voedingen per dag, waarvan 2 in de nacht (soms 1). Als ik het afgekolfd geef, bijvoorbeeld op de opvang, dan krijgt ze 180cc. Aan de borst heeft ze eigenlijk altijd al snel gedronken; ze is meestal na 5 min klaar met 1 borst, dan geef ik d’r even een pauze (wat ze niet leuk vindt 😂) en dan nog zo’n 5 minuten. Daarna spuugt ze altijd best veel.
Wat ik nu lastig vind, is dat ze maar door lijkt te drinken tot het er gewoon letterlijk uit loopt. Ik merk nu op gegeven moment dat ze steeds loslaat en dan weer aanhapt, dat is dan voor mij het teken dat ze genoeg heeft gehad of pauze moet/boertje laten. Maar ze stopt dus niet uit zichzelf. Ik heb ook niet het idee dat ze zuigbehoefte heeft, want speentje wil ze dan vaak ook niet. Als ik haar op dat moment van de borst haal, is het even een minuutje zeuren en dan is het ook wel weer goed.
Iemand hier ervaring mee? Haal ik haar te snel van de borst? Of drinkt ze echt teveel zodat ze gewoon letterlijk ‘overloopt’?
Hier een beetje hetzelfde, maar ik merk vooral dat ie onrustig word aan de eerste borst (steeds loslaten en weer aanhappen) als de borst ‘leeg’ is. Als ik hem dan de tweede borst geef, drinkt hij weer heel rustig en kalm aan een stuk door.