17 Reacties
4 maanden geleden
Wij hebben hem gewoon in zn bed gelegd
Met eerst weinig succes momenten en veel geduld
en door oefening ging het beter en soms zijn we nog steeds 20 minuten bezig met hem in slaap sussen in zn bedje maar valt uiteindelijk wel in slaap
4 maanden geleden
Hier gaat het soms goed en soms niet😅. Ik let nu op de wakkertijd en leg haar, als ze zelf nog geen signalen heeft gegeven, aan het einde van de wakkertijd in bed. Ze ligt dan in de co sleeper op haar eigen kamertje. Zo oefenen we alvast voor als ze straks ook d'r nachten op haar eigen kamer slaapt. Gordijnen dicht, slaapzakje aan en een muziekdoosje aan. Ze ligt dan soms nog best een poos wakker (zie ik op de camera). Af en toe speen weer erin als ze begint te piepen. Op die momenten zeg ik verder niets. Alleen speen er in en weer weg.
Hier dus niet altijd succes formule op deze manier, maar laatste twee dagen werkt dit wel goed.
4 maanden geleden
Wij hebben onze meid ook vanaf begin af aan consequent in eigen bedje gelegd. Vergt geduld (inderdaad in begin van terug voor speentje), maar gaat steeds beter
4 maanden geleden
Reactie op Rosamm
Hier gaat het soms goed en soms niet😅. Ik let nu op de wakkertijd en leg h ...
Zo doen wij het dus ook
4 maanden geleden
Wij doen knuffelen, slaapzak aan, knuffelen, gordijnen dicht, kusje geven, muziek aan en wegwezen, bij onrust weer uit bed halen en troosten/wiegen totdat ogen dichtvallen, dan voorzichtig neerleggen en muisstil de kamer uitrennen. Bij onrust willen we ook nog wel eens white noise aanzetten.
En wij leggen hem op bed als wij zien dat z’n ogen bij ons beginnen dicht te vallen, bij de eerste gaap of als z’n wakkertijd er ongeveer op zit.
4 maanden geleden
White noise is bij ons echt een redding voor slapen in eigen bed
En ook inbakeren. Wij doen luier verschonen, gordijntjes dicht, white noise aan, kusje en speentje geven en dan weglopen
Soms nog keer terug voor speen en uiteindelijk valt tie in slaap.
4 maanden geleden
Hier gaat het redelijk, sinds 2 weken slaapt hij in z’n eigen wiegje, ook overdag. Sinds afgelopen maandag slaapt hij in z’n wiegje op z’n eigen kamer.
Overdag - luier verschonen, inbakeren, gordijnen dicht, lamp uit, kusje en aai over bol, liedje zingen (mogelijk een speen), nog een aai over de bol en de kamer uit. Mocht hij nog wat slaaphuiltjes doen, dan leggen we hand op z’n buikje totdat hij rustig wordt.
Waar wij mee zitten is dat hij soms slecht doorslaapt. Hij wordt wel met allerlei gerommel wakker en begint een beetje te huilen. Zo lastig om te zien of hij langer wilt slapen of misschien alweer honger heeft 😅 Meer mensen hier last van? Waar letten jullie op en hoe help je je kleine?
4 maanden geleden
Reactie op RianneWendy
Hier gaat het redelijk, sinds 2 weken slaapt hij in z’n eigen wiegje, ook o ...
Die korte slaapjes herken ik. Hier altijd de speen er weer in en dan slaapt ze weer verder maar als je geen speen heb is het lastig. Ik merk als ik ze er uit haal na een kort slaapje dat ze nog moe is.
4 maanden geleden
Waar kan ik deze informatie vinden zodat het ook goed leesbaar is? 😅. Overigens vind ik de kamer uitlopen ook als m’n kind nog huilt best een dingetje haha..
4 maanden geleden
En er staat vanaf jonge leeftijd, maar vanaf hoeveel weken zou je dit kunnen doen?
4 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Waar kan ik deze informatie vinden zodat het ook goed leesbaar is? 😅. Over ...
Ik blijf er ook wel bij, maar niet zodat ze mij ziet. Ik ben nu net een week begonnen met het in bed proberen te laten slapen. Gaat nu steeds beter. Ons kindje is nu 13 weken. Het is wel even lastig maar het werkt echt goed, als je goed op de slaapsignalen let. Ik heb het document zelf niet dus ik weet niet waar je het kan vinden..
4 maanden geleden
Reactie op Oktobermeisje
Waar kan ik deze informatie vinden zodat het ook goed leesbaar is? 😅. Over ...
Het hoeft niet op die manier hoor. Voor mij voelen de kamer uit lopen als ze huilen en zo weinig mogelijk oogcontact maken niet goed.
Onze oudste wilde de eerste 4 maanden enkel op ons slapen. Wij zijn elke dag 1 dutje in bed blijven oefenen. Wij bleven er bij tot hij sliep en als hij huilde pakten we hem wel gewoon om te troosten, wij gaven ons zoontje altijd waar hij om vroeg/wat hij op die moment nodig had. En als het na een halfuur niet lukte, dan was het genoeg voor die dag en sliep hij bij ons. Van de ene op de andere dag kon hij het en nu is hij een super goede slaper. Bij onze dochter doen we het nu op dezelfde manier en zij doet nu met twee maanden al regelmatig een dutje in bed.
Als deze manier wel bij jullie past, kan je het zo doen hoor. Ik wil maar even laten horen dat het op een andere manier met nabijheid en contact ook kan. Ik werd namelijk zelf heel onzeker van dit soort slaaptrainingen en dacht dat ik iets verkeerd deed door ons kindje te geven wat hij op die moment nodig had. Terwijl dat dus echt niet zo is. 😊
4 maanden geleden
Ligt er ook wel aan wat voor een soort huil. Beetje jengelen vind ik iets anders dan echt huilen. Hand op het hoofdje/lichaampje en zachtjes praten zorgt er ook voor dat ze weten dat je in de buurt bent😊. Bij echt huilen pak ik haar ook wel op en uiteindelijk geeft ze dan toe en valt ze in slaap.