27 Reacties
2 maanden geleden
Wij hebben op advies van de huisarts johannesbrood pitmeel gebruikt en daardoor lijken de klachten wel echt een stuk minder dan voorheen. We zijn echter ook bij de osteopaat tegelijkertijd bezig geweest dus het is de vraag wat precies gewerkt heeft. Ik durf ook niet te stoppen met het jbpm 🥲
2 maanden geleden
Wat vervelend! Sinds wij jbpm gebruiken gaat het veel beter. Ik merk ook dat elke keer als ze een sprongetje heeft, ze weer meer last heeft. We hebben ook een houten balk onder de bovenkant van haar ledikantje gezet. Dan ligt ze een beetje schuin omhoog, helpt om de melk beter binnen te houden. Hopelijk heb je er iets aan.
2 maanden geleden
Reactie op 18mei2024
Wat vervelend! Sinds wij jbpm gebruiken gaat het veel beter. Ik merk ook da ...
Welke jbpm gebruiken jullie?
2 maanden geleden
Reactie op Sneeuwklok
Wij hebben op advies van de huisarts johannesbrood pitmeel gebruikt en daar ...
Welke jhbpm gebruiken jullie?
2 maanden geleden
Reactie op Liefmeisje24
Welke jhbpm gebruiken jullie?
Wij gebruiken die van de kruidvat, vond ik makkelijk omdat daar ook een maatschepje bij zat en niet direct in behangerslijm veranderd als je ietsje langer over een fles doet 😬
2 maanden geleden
Wij verdikken met gelilact omdat ons mannetje verstopping kreeg van jbpm. Het is nu redelijk onder controle maar hij blijft wel ongemak ervaren en ik heb het idee dat het sinds deze week erger is (10 weken oud). Ik vind het vooral lastig dat we niet vaak een blije baby hebben. De hele dag lopen we met hem rond.
2 maanden geleden
Hier ook een reflux baby die ook veel last heeft/had van verborgen reflux. 1x is de osteopaat langs geweest maar ik vond nou niet dat dat heel veel bijzonders deed. Wel gaf ze me de tip om koemelk producten te beperken (tot iig 14 weken) en dit maakte bij mij super veel verschil uit. Ik kon de klok erop gelijk zetten; als ik weer iets van melk of kaas oid nam was hij gelijk een paar uur later of de volgende ochtend meteen aan het spugen. Ik besloot dus om ons beiden een plezier te doen en het echt te vermijden. Nu is hij 14 weken en ga ik aankijken wat het doet als ik het weer langzaam begin op te bouwen, maar ik ben bang dat hij er nog steeds last van heeft.
Wat mij ook hielp:
- alles wat in refluxstand kon in de refluxstand zetten
- Speentje
- pauze tussen de borsten
- liever iets minder lang voeden en wat vaker. Dus niet teveel laten drinken
Succes mama!
2 maanden geleden
Geef je borst of flesvoeding? Onze dochter had ook erge reflux. Wilde uiteindelijk niet meer drinken en huilde de hele dag door. Toen op eigen houtje overgestapt op Nutrilon AR en een hele andere baby. Ze is nu super vrolijk en onwijs gezellig aanwezig elke dag!
2 maanden geleden
Hier ook een ventje met reflux en verborgen. Wij geven nog steeds 6 a 7 keer flesjes van 120. Veel in de draagzak en nexium (maagxuurremmer)
2 maanden geleden
Reactie op Nass95
Hier ook een reflux baby die ook veel last heeft/had van verborgen reflux. ...
Ik doe nu hetzelfde als jij, ik probeer koemelkproducten, ei en soja te vermijden sinds 1.5 week omdat mn dochter pijn had bij het drinken. Nu waren we sinds 1.5 week ook begonnen met omeprazol (maagzuurremmers) en merk wel verbetering (ongeveer 70%) maar nog niet helemaal. Nu vraag ik me dus echt af of de omeprazol of mn dieet heeft geholpen haha.
Ben benieuwd wat het effect is als je weer gaat beginnen met koemelkproducten. Zou je dan een update kunnen geven?
2 maanden geleden
Hier ook een reflux kindje. Wat bij ons geholpen heeft is: Nexium, nutrilon pepti, bedje schuin zetten, weinig plat op de rug leggen, elke 3 uur 120cc voeden en de tijd, heel veel geduld hebben. Onze dochter is nu 12 weken en sinds 1 week merk ik echt duidelijk een grote verbetering. Zo goed dat ik zelfs de medicatie durf gaan af te bouwen. (In overleg met de kinderarts)
2 maanden geleden
Reactie op Nathaliee95
Geef je borst of flesvoeding? Onze dochter had ook erge reflux. Wilde uitei ...
Na hoe lang ar gebruiken merkte jullie verschil?