10 Reacties

3 maanden geleden

Ik spoel altijd af met koud water, dan afwassen met zo warm mogelijk water als ik kan hebben en extra sterke Dreft (niet te veel) en dan nog weer afspoelen met koud water. Op die manier altijd goed schoon eigenlijk

3 maanden geleden

Reactie op Nathaliiieee

Ik spoel altijd af met koud water, dan afwassen met zo warm mogelijk water ...
Ja, dit leerden wij ook zo van de kraamzorg! Hebben dit in het begin ook zo gedaan, doen nu de flessen in de vaatwasser. Kraamzorg zei dat ze wel op 55 graden of meer gewassen moeten worden. Die van ons wast op 60 graden en de flesjes komen er smetteloos uit.

3 maanden geleden

Ik spoel ze altijd gelijk af onder de Cooker en afen toe een rondje in de vaatwasser op 60 graden dat helpt wel

3 maanden geleden

Reactie op aardbeitje4

Ja, dit leerden wij ook zo van de kraamzorg! Hebben dit in het begin ook zo ...
Wij doen het nu ook in de vaatwasser ja, op 70 graden. Maar toen met mn eerste nog kolfde en flesje gaf hadden wij geen hele goede vaatwasser dus meer dan een jaar zo met de hand afgewassen. Ben heel blij met vaatwasser die we nu hebben dat het niet meer met de hand hoeft 😂

3 maanden geleden

Toen ik kolfde op het werk met de oudste deed ik het op het werk goed afspoelen met koud water. Als er tijd voor was op de groep (kinderopvang) daarna ook nog even door een sopje, maar meestal werd het gewoon afspoelen. 's avonds thuis goed afwassen met zo heet mogelijk water en wat extra goed schrobben. Nu doe ik ook op het werk ook alleen afspoelen met koud water en 's avonds gaat alles de vaatwasser in.

3 maanden geleden

Doen we hier idd ook, Helaas geen vaatwasser tot beschikking anders was dat een goede uitkomst geweest idd

3 maanden geleden

Ik gebruik het babyafwasmiddel van de Nuk en gewoon goed warm water. Die is speciaal voor die vettige laagjes wat achterblijven in de fles. In de vaatwasser doe ik de flesjes nooit. Bij ons heeft de kraamzorg dit afgeraden. Zij gaf aan: ‘je wilt toch niet de rode saus van je spaghetti door je babyfles heen…’ en in die opmerkingen kan ik me heel goed vinden.

3 maanden geleden

Ik gebruik ook het speciale afwasmiddel van difrax met goed heet water. Vettige laagje verdwijnt als sneeuw voor de zon!

3 maanden geleden

Koud-warm-koud en gewoon dreft afwasmiddel.

3 maanden geleden

Reactie op kgul

Ik gebruik het babyafwasmiddel van de Nuk en gewoon goed warm water. Die is ...
Wij zijn hier van de vaat eerst afspoelen voordat het de vaatwasser in gaat🙈 (is eigenlijk ook niet goed, maar vind ik een fijner idee). Normaal gesproken gewoon wat vluchtig afspoelen, maar als ik spullen voor het kolven er bij in heb spoel ik de rest extra goed af, dus hier geen rode saus of andere dingen die in de spullen komen😊