6 Reacties
vor 4 Monaten
De afgekolfde melk (als alles even koud is) bij elkaar in gooien. & inderdaad de bakjes van difrax die stapelbaar zijn.
vor 4 Monaten
Wat betreft de melk in de koelkast kan je de pitcher methode proberen. Heb hier een linkje die uitlegt hoe dat werkt
https://www.facebook.com/story.php?id=100063979333275&story_fbid=4844439945637418
Wat betreft de melk in de vriezer, ik deed dat altijd in melkzakjes en die vroor ik altijd plat in, dan nemen ze minder ruimte in beslag. Deze bewaarde ik dan vervolgens per 10 in grote ziplock zakken met daarop een sticker (foto) hoeveelste zak het is met hoeveel zakjes en hoeveel er in die zakjes zit en de datum. Misschien een beetje overdreven maar zo hield ik het overzicht wat ik had en wat het oudste was.
Ik heb nooit full time gekolfd maar met mijn eerste had ik een flinke overproductie dus moest nog steeds redelijk wat melk handelen (wel stuk minder natuurlijk). Heb in een jaar tijd 56L gedoneerd uiteindelijk.
vor 4 Monaten
Reactie op Nathaliiieee
Wat betreft de melk in de koelkast kan je de pitcher methode proberen. Heb ...
Klopt het dat je melk van 12 dagen bij elkaar in doet? Is dit altijd goed gegaan? Ik lees op internet overal dat dit alleen met melk van dezelfde dag kan
vor 4 Monaten
Reactie op Stephaniegrootelaar
Klopt het dat je melk van 12 dagen bij elkaar in doet? Is dit altijd goed g ...
Nee, dit is dus zo'n ziplock waar 10 zakjes in zitten. De datums zijn van het oudste zakje en de nieuwste, maar ze hebben allemaal een datum. Deed telkens de oudste 200ml bij elkaar in en noteerde die datum. Ik heb zelf de pitcher methode nooit gebruikt, maar ik wist er wel van door van alles te "onderzoeken" toen over kolven en borstvoeding :)
vor 4 Monaten
Reactie op Nathaliiieee
Nee, dit is dus zo'n ziplock waar 10 zakjes in zitten. De datums zijn van h ...
Allemaal een andere datum*