7 Reacties
één maand geleden
Ik werk zelf ook op de opvang. Het is soms voor die kleintjes echt even wennen al die prikkels. Ook slapen ze op sommige kinderdagverblijven met alle kindjes op 1 kamertje. Dat is natuurlijk ook even wennen voor een baby. En soms ligt het aan het kinderdagverblijf🙈 wij krijgen soms ook kindjes van een ander kinderdagverblijf waar het dan niet goed gaat en bij ons gaat het dan wel goed of andersom. Ook hebben we wel is kindjes waarvan wij denken dat ze het fijner hebben bij een gastouder omdat het daar wat rustiger is, minder kindjes en dus ook minder prikkels. Maar het is lastig om te zoeken waar het precies aan ligt natuurlijk
één maand geleden
Ik wil je niet bang maken maar als moeder tot moeder tot kan ik je aanraden om het boek:" Wat doen we met de baby?" te lezen.
één maand geleden
Hier kwam het in het begin ook een overprikkeld kindje terug . Het is ook een groot verschil met thuis, zoveel kindjes bij elkaar natuurlijk. We merken nu dat ze het juist heel leuk vindt al die kindjes. Ze is zelf de jongste, maar kijkt naar alle spelende kinderen en lijkt daar echt van te genieten! Ik vroeg me eerst ook echt af of we wel goed deden aan de kinderopvang voor haar, maar nu ben ik daar veel geruster op. Ieder kind is anders natuurlijk, maar misschien fijn om een verhaal te horen waarbij het kindje eerst ook echt overprikkeld was , en het nu juist heel goed gaat.
één maand geleden
Misschien past het gewoon niet bij je kindje, dat kan ook he. Mijn eerste kind kon ook echt niks met prikkels en drukte, alle kindjes zijn anders.
één maand geleden
Ik werk zelf in de kinderopvang en het is best heftig voor die kleintjes al die prikkels. Mijn oudste zoontje ging er goed op, maar mijn dochtertje van 2 jaar had ook wisselende momenten. Ik heb de stap gemaakt naar gastouder en ben daar erg blij om. Mijn 3 kinderen gaan daar samen heen en het is een stuk rustiger. Sommige kinderen (zoals ik bij m'n dochter heb ervaren) zijn gewoon veel gevoeliger en dan is kinderopvang geen fijne plek om te zijn.