Onze dochter is 16 weken en was tot deze week een goede slaapster. Zowel overdag als ‘snachts sliep ze goed en ze kwam ook al lang niet meer voor een nachtvoeding, ze sliep vanaf 19.30, dan kreeg ze om 23.00 nog een droomvoeding en sliep ze door tot 6.00-6.30 uur.
De afgelopen nachten zijn echter ineens HEL. Overdag willen de slaapjes nog wel redelijk lukken in een donkere kamer in haar eigen bedje, maar ‘snachts is het hier vanaf een uur of 3.00 feest. Ze heeft leren omrollen van rug naar buik maar kan nog niet terugrollen. Daarnaast bemoeilijkt haar slaapzakje het rollen. Vanaf een uur of 3.00 begint ze te gillen (niet echt huilen) uit frustratie omdat: of het omrollen niet helemaal lukt door het slaapzakje en ze op haar zij blijft hangen, of dat het haar wel gelukt is om te rollen op buik maar ze niet meer terug kan. Daarnaast raakt ze door haar pogingen tot rollen steeds haar speentje kwijt. Als wij haar terugrollen op haar rug en even sussen slaapt ze weer binnen een minuut, vervolgens stappen we bed weer in en 10 min/kwartier later begint het weer vanaf voor af aan. Ik denk dat we er vannacht wel zo’n 10x uit zijn geweest om haar terug te rollen. Ook hebben we haar een extra voeding aangeboden, omdat het erop leek dat ze niet meer lekker in slaap kwam en daardoor steeds aan het rollen was.
Waar zij normaal geen grote drinker is en veelal flessen van 150+5 nog niet opkrijgt, slokt ze snachts nu ineens een hele fles van 180+6 in zo’n 10 minuten op.
We zijn na drie nachten best gesloopt en vragen ons af waar we nu goed aan doen, wel die nachtvoeding aanbieden? Elke keer als ze een gil geeft naar haar toe of haar even laten stuntelen om te kijken of ze zelf weer in slaap komt? Ik heb ook zitten denken aan de aanschaf van het F&K Nunki lakentje maar ik vraag me af of dit werkt en het rollen tegen houdt. Een normaal laken strak over haar slaapzak heen werkt in ieder geval niet, daar wurmt ze zich zo uit…