12 Reacties

2 maanden geleden

Ohja en mijn baby rolt op zijn buik dus ik kan hem niet meer inbakeren.

2 maanden geleden

Ik lees even mee.. ons twaalf weken zoontje is precies hetzelfde maar ipv kinderwagen is het dan draagzak of met hem lopen over je schouder, wat voor mij eigenlijk nog steeds te vermoeiend is. Speentje pakt hij niet, zo’n knuffeldoekje niet, wiegen vindt hij niks, sushen en patten niet en white noise maakt ook geen verschil.

2 maanden geleden

Volg

2 maanden geleden

Misschien al vaker voorbij zien komen, maar osteopaat? Ik heb tot de 8 weken best een pittig kindje gehad. Ik kon overdag echt niets. Pas als mijn vriend ‘s avonds thuis was kon ik even mijn tanden poetsen en wat eten.. mijn baby huilde veel en sliep alleen maar op mij/ons overdag. ‘s nachts ging het wel goed, ze kwam vaak maar 1 of 2 x in de nacht sinds de geboorte en vanaf 6 weken is ze de nachten door gaan slapen. Ik ben met 6 en 8 weken naar de osteopaat geweest en sinds ze 8 a 9 weken was is het een totaal ander kind. Ze viel ineens zelf in slaap in de box zonder te wiegen en kunnen haar nu zelfs overdag op bed leggen. Vaak doet ze dan dutjes van 3 uur achter elkaar tussen de middag. De rest van de dutjes doet ze in de box en ‘s nachts dus in haar eigen bedje in haar eigen kamer. Afgelopen nacht was ze toevallig 5 x wakker (echt nog nooit voortgekomen, maar zit in sprong 4 nu..). Maar we hoefde de tut terug te geven, lichtje van haar otter aan en ze viel na 3 minuutjes kletsen weer in slaap. Osteopaat heeft voor ons dus wonderen gedaan..!

2 maanden geleden

Wat doet zo’n osteopaat dan? Ik ben altijd een beetje skeptisch omdat het naar alternatieve geneeskunde neigt.

2 maanden geleden

Volg :)

2 maanden geleden

Reactie op Leledb

Wat doet zo’n osteopaat dan? Ik ben altijd een beetje skeptisch omdat het n ...
Wat een osteopaat doet is ‘toveren’. Haha nee geen idee, die voelt en die druk wat. Maar het helpt wel! Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat de osteopaat niet geholpen heeft

2 maanden geleden

Hoi! Mijn dochter rolt ook van haar rug naar der buik. Ik heb een iets te grote slaapzak die ik wat om het einde van het bedje strak zet. En dan een lakentje strak erover heen. Vaak blijft mijn dochter daar wel goed onder liggen. (Overdag dan, want snachts slaapt ze nog bij mij in de co sleeper waar ze dat niet in doet) kindjes mogen zeker wel 20 minuutjes de tijd hebben om zelfstandig in slaap te vallen mits ze niet heel hard huilen. Mijn dochter valt overdag ieder slaapje met best een beetje protesteren heerlijk in slaap. In het begin vond ik dat erg lastig om haar dan te laten liggen en ging ik er heen. Nu weet ik dat het gewoon een beetje bij haar hoort. Haar kamer is ook niet volledig donker dus dat was even wennen voor haar maar ook dat komt. En wat ik echt een musthave vind is deze knuffel. Ik gebruik deze vanaf dat ze 3 weken oud is en ze valt hier heerlijk mee in slaap. Vooral met de ruis aan. Ze slaapt ook al sinds dat ze 3,5 week is door iedere nacht. Dus ik vind m geweldig.

2 maanden geleden

https://www.babypark.nl/flow-amsterdam-liva-hartslagknuffel.html

2 maanden geleden

Mijn dochter is 15 weken.

2 maanden geleden

Reactie op Leledb

Wat doet zo’n osteopaat dan? Ik ben altijd een beetje skeptisch omdat het n ...
Een Osteopaat zoekt naar bedoelde spanning in o.a. bindweefsel en spieren. Bij babys voeren ze dan zachte druk uit om die spanning te verlichten zodat het lichaam weer kan functioneren en bewegen zoals bedoelt. Bij mijn zoontje hebben ze de spanning in zijn nekje verlicht waardoor de voorkeurshouding fysiek niet meer nodig was. Bij reflux bijvoorbeeld werkt het omdat ze dan spanning in of rondom de maag kunnen oplossen of een zenuw die vanuit de hersenen komt richting de darmen wat meer vrijelijk kunnen laten bewegen en die dan weer beter zijn signalen kan doorgeven. Lijkt hocus pocus maar er zit echte fysiologische kennis achter 😉

2 maanden geleden

Bij ons lukt het deze week ineens om onze dochter van 12 weken wakker in bed te leggen, sinds we zijn gestart met een knuffeltje in haar handjes meegeven en een muziekje (slaap instrumentaal geluid) op de babyfoon aan. Ze jammert dan nog wat maar valt met ongeveer 10 minuutjes in slaap. Per ongeluk achter gekomen want inbakeren/white noise werkte voor haar totaal niet. Overigens ligt ze wel op haar buik.