17 Reacties
4 maanden geleden
Hier hetzelfde, komt denk ik echt door de warmte. Heb verder ook geen tips
4 maanden geleden
Hetzelfde bij ons, ‘‘s nachts slaapt hij heel goed in zijn bed. Overdag vind hij het lastig om in slaap te komen en vaak ook snel wakker. Ben ook benieuwd hoe anderen dat doen.
4 maanden geleden
Zelfde hier.. ik denk deels warmte, deels sprongetje
Overdag leg ik haar steeds vaker boven neer omdat ze beneden snel wakker wordt van geluiden en dan weer slecht in slaap valt.
Boven duurt het ook even eer ze slaapt, hier wil white noise nog goed helpen (stofzuiger playlist op Spotify staat hier regelmatig aan😅)
4 maanden geleden
Bij mijn eerste heb ik me er heel erg druk over gemaakt dat ie overdag niet goed wilden slapen, echt (veel te hard) geoefend met in bed slapen, slaapcyclus koppelen, etc.
Nu slaapt baby twee overdag ook vooral bij ons. Ik maak me er niet druk om en weet dat het vanzelf goed gaat komen. Bij mn eerste was dat biij 4 a 5 maanden. Ik probeer er nu maar gewoon van te genieten dat ze bij me slaapt, in de draagzak of tijdens een wandeling in de kinderwagen (naja, vooral in maxicosi op onderstel). Alles is tijdelijk denk ik maar.
4 maanden geleden
Reactie op Rissje89
Bij mijn eerste heb ik me er heel erg druk over gemaakt dat ie overdag niet ...
Ja dat is zeker waar. Ik ben nu wel gerustgesteld. Ik denk altijd aan de hersenontwikkeling dat ze dan veel moeten slapen maarja het is toch wat het is. En vandaag gaan de slaapjes wel weer goed. 👍🏻 ik ben perfectionistisch dus ook hier weer in merk ik 🙈 dus het is super fijn dat mensen zoals jij mij weer even op weg helpen. 🙏🏻
4 maanden geleden
Reactie op Rissje89
Bij mijn eerste heb ik me er heel erg druk over gemaakt dat ie overdag niet ...
Exact dit! Bij onze eerste ook zo veel stress over gehad. Het proberen forceren voordat je kindje er klaar voor is, daar wordt echt niemand gelukkig van. Nu weet ik dat het vanzelf wel goed komt en kan ik er ook veel meer van genieten als ze voor de zoveelste keer vandaag in men armen ligt te slapen.
Extra tip: het boek 'Zachte nachten' geeft hele goede, onderbouwde informatie over de natuurlijke slaapontwikkeling van baby's en peuters.
4 maanden geleden
Loslaten inderdaad maar Ooooh wat ben ik hier slecht in 🫣. Met onze dochter van inmiddels net 4 jaar is het hele slapen zo moeizaam gegaan. Ik ben nu continu eigenlijk gestresst over hoe het slapen van onze zoon zich gaat ontwikkelen. De nachten gaan best relaxed gelukkig..dat is al heel veel winst!! Nu sinds afgelopen ma begonnen om Cas, onze zoon, na een wakkertijd van 90 min. in zijn eigen bedje te leggen. Wisselend succes. Meestal leg ik hem uiteindelijk dan pas slapend in zijn bed en kost het me heel veel tijd. Vanmorgen brak het me even helemaal op omdat het niet lukte..toen samen in ons bed beland en zelf even mee geslapen en bij getankt. Wat zal ik blij zijn als dit straks allemaal beter mag gaan.
4 maanden geleden
Mijn dochtertje valt soms na de fles op ons in slaap. Soms leggen wij haar dan over in de box of slapen lekker mee met haar op ons.
Verder als ze niet slaapt na de fles leg ik haar in de box om even te spelen en rond te kijken. Dan als ze na 3 kwartier begint te jammeren pak ik haar met haar hoofd in mijn arm met speen en haar lijfje schuin naar beneden en loop dan door de kamer terwijl ik ‘sssh’ zeg steeds. Wanneer ze dan slaapt leg ik haar op haar buikje in de box en dan slaapt ze tot de volgende fles.
Als dat niet werkt en ze wil niks omdat ze echt moe is doe ik de draagzak om en loop dan met haar door de kamer. Dan ga ik zitten, maak de draagzak los en slaapt ze vaak gewoon verder. Soms ook niet, dan loop je uren rondjes 😂
‘s nachts slaapt ons kindje de nachten door.
Mijn kindje is 7 weken sinds gisteren.
4 maanden geleden
Reactie op KleineFreek24
Mijn dochtertje valt soms na de fles op ons in slaap. Soms leggen wij haar ...
Ons dochtertje slaapt dus nog niet in haar bed overdag. Dit wil ze niet en ik vind overdag de box prima nog
4 maanden geleden
Lees graag mee. Onze zoon is nu 7 weken en ik herken dit enorm. Hij heeft afgelopen dinsdag de vaccinatie tegen rota gehad en sindsdien slaapt hij overdag superslecht. Ook in combinatie met huilen en niet lekker zijn. Vandaag huilt hij al minder, maar slapen ho maar.
Nachten gaan hier ook goed, maar ben er moedeloos van. Hoor heel graag tips!
4 maanden geleden
Hier ook het geval. Mijn dame slaapt savonds super. Komt nog 1 keer in de nacht. Overdag vecht ze enorm tegen haar slaap. Ze wordt dan boos en huilt veel. Ik ben wakkertijden gaan bijhouden en houdt haar signalen in de gaten/. Toch lukt het enkel haar sochtends in bedje te laten slapen (met bakerzak, whitenoise) dan kan ze soms 1,5 uur slapen. Behalve afgelopen dagen (denk warmte en sprong). Ik probeer me niet te veel te frustreren, als de poging niet lukt doe ik haar wel in de draagdoek of zak zodat ze niet nog meer oververmoeid raakt. En met een peuter moet ik wel. Maar toch ben je er onbewust mee bezig, waarom lukt dat mijn baby niet?
4 maanden geleden
Hier met onze eerste enorm veel slaapproblemen gehad overdag. Hij bleek na een zware bevalling last te hebben van z’n lichaam en een sterke eigen wil om de omgeving in zich op te nemen en daarom snel overprikkeld. Op de buik slapen bleek een korte termijn oplossing. Hierdoor sliep hij soms wel eventjes in een bedje (camera op z’n snufferd gezet om in de gaten te houden). Een kinderfysio hielp ons van zijn lichamelijke klachten af waardoor hij uiteindelijk na 2 maanden weer op z’n rug in slaap kon komen. Maar zeker het eerste half jaar vele uren naast het bed doorgebracht omdat meneer een zeer moeilijke slaper was. Daarna ging het allemaal ineens vanzelf en werd hij een zeer makkelijk ventje.🥰