24 Reacties

2 maanden geleden

De hapjes kan je in Turkije ook kopen dat zou geen probleem zijn genoeg winkels waar ze het verkopen.. 1 pak zou wel voldoende zijn.

2 maanden geleden

Ik zou wachten met de hapjes tot na de vakantie. Advies is 6 maanden, dus prima om nog even geduld te hebben. Daarbij gebruiken ze veel oliën en kruiden, dus als je wel voor de vakantie zou willen beginnen, kun je het tijdens de vakantie eigenlijk niet goed doorzetten zoals thuis. In alle all-inn hotels waar ik ben geweest in Turkije waren magnetrons in het restaurant. Dit zou ik even via jullie aanbieder checken. Wij hebben een UV schaduw tentje. Echt een handig ding. Wij hadden een familiekamer met 2 slaapkamers. Tijdens het dutje lagen wij ook lekker op de kamer te chillen. Balkon aan de zonzijde, dus ik kon dan heerlijk zonnen. Verder UV kleding, zonnebrilletje, hoedje en veel zonnebrand. Met zwemmen zou ik ook voorzichtig zijn. De baden zijn soms echt wel koud.

2 maanden geleden

Ik zou wachten met hapjes tot 6 maanden. Het spijsverteringsstelsel is met 4 maanden nog niet rijp.

2 maanden geleden

Reactie op Marly95

Ik zou wachten met de hapjes tot na de vakantie. Advies is 6 maanden, dus p ...
Ik neem de wagen met bak mee, hoopte dat ze hier gewoon de middag dutjes in zou doen bij t strand of zwembad of idd in zon tent.. of is dat niet slim? Dacht met 4 maanden kan dat nog wel

2 maanden geleden

Nee hoor, je hebt helemaal gelijk. Onze dochter is zo lang dat ze niet meer in de kinderwagenbak past. Voor ons dus geen optie meer, vandaar dat ik er niet aan dacht. Let dan wel goed op oververhitting. Eigenlijk moet je op warme plekken de kap naar beneden doen om de lucht goed te kunnen laten circuleren.

2 maanden geleden

Ik ben pas terug met een baby van 2,5 maand, in het begin vond ik het super spannend! Maar het ging tot mijn verbazing heel goed! Flesjes heb ik met kant en klare water gemaakt die je overal kan kopen en met de izzy baby opgewarmd super handig zo een ding! Zolang jij kan genieten gaat zij dat ook doen:)

2 maanden geleden

Reactie op BerinaBaydar

Ik ben pas terug met een baby van 2,5 maand, in het begin vond ik het super ...
Wat fijn! En hoeveel voeding nam je mee en voor hoelang was je daar? En kocht je ook daar de luiers?

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Wat fijn! En hoeveel voeding nam je mee en voor hoelang was je daar? En koc ...
Het hangt een beetje van af hoeveel je dochter drinkt. Ik was 2 weken weg en had 1 volle pak nutrilon en een halve zak meegenomen was net voldoende, omdat ik combineer met borstvoeding. Mijn dochter dronk wat meer dan normaal i.v.m de warmte hou daar rekening mee. Luiers heb ik van hier meegenomen en ook daar gekocht 😂 denk dat niet veel uit maakt tenzij ze gevoelige huid heeft :) haha succes.

2 maanden geleden

Wij zijn nu in Griekenland en onze meid is 12 weken oud. Hoe wij het doen en wat echt musthaves voor ons zijn: - we hebben een Luvion verwarmbare thermosfles zodat we overal water kunnen warmen tot 50 graden - een Deryan reisbedje. Die zetten we overal (bij het zwembad/strand) in de schaduw met een UV werende parasol erboven. Weegt niks en makkelijk mee te nemen en zeker iedere dag gebruikt! - een ventilator met van die flexibele pootjes die je ergens omheen kan klemmen (gewoon via Temu). Die gebruiken we echt ‘s avonds en overdag, ideaal! - zou zeker een extra speen en minstens 2 flesjes meenemen - we hebben 30 luiers meegenomen en de rest hier gekocht. Scheelt super veel ruimte en kost bijna niets extra’s - een koeldoek (als je googled op koel doek krijg je ze) om de kleine op hele warme dagen koel te houden of tussen mij en haar in te houden als ik haar voed (lichaam op lichaam gaat flink plakken) - wij hebben een stuk of 5 hydrofiele doeken mee en allemaal gebruikt! - spul om een handwasje te maken zodat doeken etc gewoon gewassen kunnen worden. - ik zou ook een flessenborstel meenemen om de flessen goed schoon te kunnen maken, die zijn wij vergeten Verder hebben wij voor 12 dagen 2 potten voeding meegenomen

2 maanden geleden

Wij zijn met onze oudste zoon op vakantie geweest naar Turkije toen hij net 3 maanden oud was. Wij hadden een UV-tentje mee van Deryan en hij sliep er heerlijk in op een ligbedje aan het zwembad. Verder hadden wij meer dan genoeg potten Nutrilon mee (we hadden er ook voor de zekerheid mee in de handbagage, je weet het maar nooit). Ook hadden wij een (goedkope) waterkoker meegenomen om fleswater in het hotel in te koken om flesjes te maken. Wellicht overdreven, maar je hoort wel eens spookverhalen over wat mensen doen met een waterkoker/magnetron in hotels.. Wij hebben een prima vakantie gehad! Ik wens jullie ook een fijne vakantie ☀️

2 maanden geleden

Hey dames! Mag ik vragen wat jullie qua beddengoed kregen in het hotel bij het baby bedje?

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Hey dames! Mag ik vragen wat jullie qua beddengoed kregen in het hotel bij ...
Wij hebben zelf lakentjes mee genomen van thuis. Dan wist ik tenminste dat het goed schoon was en met welk wasmiddel het is gewassen.

2 maanden geleden

In Turkije heb je ook de lokale supermarkten als Migros. Daar kun je ook voeding kopen, in Turkije heet Nutrilon , Aptamil. Het voordeel daarvan is dat ze het ook in 2 zakjes verkopen, waardoor je niet gelijk met een hele open poederbus zit. Ze verkopen daar ook potjes, ( vaak in de grotere all in hotels hebben ze deze ook) met fruit, de keuze daar is alleen niet reuze (de Turkse mama’s zijn vooral van verse hapjes) ik zou na de vakantie beginnen met het geven van vast voedsel. Doen wij ook. Je mag starten vanaf 4 maanden en het liefst voor 6 maanden. Dus wat later dan 4 maanden kan ook. Je weet ook niet hoe je kleintje erop reageert. Als ze last krijgen van hun darmpjes, is het ook niet-echt genieten van de vakantie + de warmte speelt ook al een grote rol voor zo een kleintje. Ons zoontje was 9 maanden en hebben toen uiteindelijk in ons zomerhuis maar wat hapjes voorgekookt, omdat de potjes erg beperkt waren, was een heel gedoe!

2 maanden geleden

Reactie op lovelife

In Turkije heb je ook de lokale supermarkten als Migros. Daar kun je ook vo ...
Thanks voor je tips!! Alleen krijgt mijn dochter voeding op basis van geitenmelk.. zouden ze dat ook hebben?

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Thanks voor je tips!! Alleen krijgt mijn dochter voeding op basis van geite ...
Ik ga even voor je kijken, moment!

2 maanden geleden

Ze verkopen het wel, van Hipp. Maar ik zou voor de zekerheid van thuis genoeg mee nemen! Bij de lokale supermarkt kan het nog wel eens verschillen per assortiment. Je hebt wel een Babywinkel genaamd Ebebek. Daar verkopen ze het sowieso, maar die heb je ook weer niet overal! Dus liever het zekere voor het onzekere en van thuis meenemen

2 maanden geleden

Reactie op lovelife

Ze verkopen het wel, van Hipp. Maar ik zou voor de zekerheid van thuis geno ...
Dankjewel!!

2 maanden geleden

Ik volg even! Wij gaan ook sept naar Turkije met ons baby van 4 maanden :) Ik was van plan om daarna te beginnen met oefenhapjes.

2 maanden geleden

Reactie op xxxnik

Ik volg even! Wij gaan ook sept naar Turkije met ons baby van 4 maanden :) ...
Wat toevallig! Ben jij ook zo extreem bezig ermee in je hoofd of ligt het gewoon aan mij😂🙈 denk ik wel aan alles, wat doe ik aan in bed, etc etc haha

2 maanden geleden

Reactie op qqww

Wat toevallig! Ben jij ook zo extreem bezig ermee in je hoofd of ligt het g ...
Jaaa!! En maak me ook zorgen over de vliegreis 🫢