5 Reacties

6 dagen geleden

Er voorlopig bij blijven tot/terwijl hij slaapt. Hij sliep tot nu toe altijd met jullie in de buurt, nu moet hij plots in een andere omgeving slapen én alleen. Ik zou de overgang zachter maken door er voorlopig even bij te blijven tot hij slaapt. Als je merkt dat het inslapen weer vlot gaat, kan je je aanwezigheid gaan afbouwen. White noise zou ook kunnen helpen tegen het wakker schrikken.

6 dagen geleden

Reactie op MomOfTwo94

Er voorlopig bij blijven tot/terwijl hij slaapt. Hij sliep tot nu toe altij ...
Dit! En ik zou beginnen met het “makkelijkste” slaapje. Dit is bij ons bijvoorbeeld de ochtend. Probeer ook de omgeving waar hij gaat slapen herkenbaar te maken, dus steeds hetzelfde ritueeltje en ook soms laten spelen in bed zodat hij het associeert met een veilige en leuke omgeving.

6 dagen geleden

Reactie op MomOfTwo94

Er voorlopig bij blijven tot/terwijl hij slaapt. Hij sliep tot nu toe altij ...
Ja ik blijf ook altijd even. Ik zing voor hem ga over z'n neusje heen steeds met m'n vingers ik sus. Ruis staat idd al aan.

5 dagen geleden

Inderdaad beginnen bij het makkelijkste slaapje, meestal het eerste ochtendslaapje. Zo leg ik altijd mijn meisje het eerste slaapje altijd in haar ledikantje ipv de cosleeper. Overigens probeer ik haar altijd 3x achter elkaar uit zichzelf in slaap te laten vallen, maar als dat niet lukt, ga ik over op wiegen (wat ik eerst altijd deed).

5 dagen geleden

Reactie op shannn2505

Ja ik blijf ook altijd even. Ik zing voor hem ga over z'n neusje heen steed ...
Ik weet niet of je in de box ook moet aaien/zingen om hem te laten slapen? Ik hield mijn zoon onbewust wakker door hem steeds aan te raken. Misschien eens proberen alleen aanwezig te zijn? Ik wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo is maar alles is het proberen waard.