21 Reacties

5 maanden geleden

Zo dankbaar dat mijn borstvoeding goed gaat ondanks mijn mini-borstjes 😭💯🙌🏻

5 maanden geleden

Voor het eerst wezen lunchen buiten de deur en meneer heeft het heel goed gedaan 😊.

5 maanden geleden

Ik had besloten geen borstvoeding te geven omdat ik door mijn thallasemie waarschijnlijk veel last zou hebben van bloedarmoede. Bij de eerste was dat ook zo, maar bij deze baby gaat het herstel zo goed dat ik nu toch twee keer per dag kan kolven en de flesvoeding kan aanvullen met moedermelk 🥰

5 maanden geleden

Wil ik toch zelf ook even schrijven dat de vreugde in mezelf me te boven stijgt, die twee kids hebben mijn hart gestolen 😭 De kalmte en rust die heerst in het huis is zo fijn. En mijn dochter en man doen het zo enorm goed, zodat ik niet het gevoel heb dat ik momenten met mijn oudste mis of met hem 1:1🥰

5 maanden geleden

Leuk topic!😁 Heel blij met de extra 1,5 uur die ik vanochtend heb geslapen toen peuter naar kdv was. Voelde me vandaag weer mens ipv zombie zoals gisteren het geval was🙏

5 maanden geleden

Leuk topic! Zo zo zo trots op ons (baby en mezelf) dat na het tóch is gelukt om volledig borstvoeding te geven/krijgen na vier weken knokken en de omgeving die het niet meer zag gebeuren. 🥳

5 maanden geleden

Ik ben zo dankbaar dat mijn borstvoeding goed loopt! Uit angst heb ik bij de bevalling tegen mijn partner gezegd: ik wil geen borstvoeding sorry ik kan het niet aan. Kijk ik omlaag ligt madam al aan de borst… Ze heeft de keuze voor ons gemaakt en ben er ontzettend blij mee!!

5 maanden geleden

Gisteren voor het eerst alleen de deur uit geweest met baby (2,5 week) en peuter (2 jaar). Beide kinderen gevoed en met schone luiers meegenomen, op tijd bij de peutergym aangekomen, én gewoon mee kunnen gymmen met de baby in de draagzak🥰 Zeker een groot succesmoment!

5 maanden geleden

Net even gekeken en al 3.4 L melk in de vriezer zonder te hebben gekolfd 🥳🥳 betekent nog veel melkbadjes en hopelijk wat slaap binnenkort 😌

5 maanden geleden

Reactie op Elm0

Zo dankbaar dat mijn borstvoeding goed gaat ondanks mijn mini-borstjes 😭💯 ...
Haha same hier! Gaat hier ook goed! Was even struggelen maar it paid off! Verder zo blij dat onze kleine het zo goed doet en dat wij ook als eerste keer papa en mama nog steeds lol hebben samen, ondanks de soms zware avondjes en nachten. Vandaag even op pad geweest. Borstvoeding gegeven, spul ingepakt, de maxicosi in en hup met de auto naar overgrootoma. Dat werd zeer gewaardeerd. Na haar dutje in de maxicosi weer lekker bij mama aan de borsten en met haar heldere kijkers gaf ze ons een lach! ✨ Nu eenmaal thuis ligt ze lekker op me te slapen ♥️

5 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Net even gekeken en al 3.4 L melk in de vriezer zonder te hebben gekolfd 🥳 ...
Het is een fijn idee dat je een voorraadje hebt! Toch wel benieuwd nu… hoe doe je dit zonder te kolven?

5 maanden geleden

Reactie op Eevee_

Het is een fijn idee dat je een voorraadje hebt! Toch wel benieuwd nu… hoe ...
Ik zei het eerder ook al ergens haha, zo een moedermelk collector or haakaa! Die je op je andere borst zet tijdens het voeden. Ik gebruik hem nu 2/3 keer per dag omdat ik baby nog 1 borst per keer geef en de andere dan ook wat kan ontlasten. Zo heb ik 80-100 ml per voeding 🐮

5 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Ik zei het eerder ook al ergens haha, zo een moedermelk collector or haakaa ...
Ik heb ook zo’n haakaa collector, maar al zo vaak gehad dat dat ding losraakt door mijzelf of doordat de kleine er tegenaan komt.. en ik melk morst… zonde! Hoe doe jij dat dan?

5 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Dat klinkt echt superhandig. Welke gebruik je?

5 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Hoi! Ik bedoel dit niet betweterig of iets - ik ben 4 dagen geleden bevallen van mijn eerste kindje en ben zelf nog alles aan het uitvogelen 😅- maar ik heb het met een lactatiedeskundige gehad over de haakaa, omdat waar ik woon (VS) dat enorm populair is en ik me afvroeg of ik dat ook moest gaan gebruiken. Ze stond er niet direct afwijzend tegenover maar gaf wel aan dat je er rekening mee moet houden dat de melk die daarmee opgevangen wordt met name de “voormelk” is, en dus minder nutriënten bevat dan als je echt actief zou pompen/ borstvoeding geeft. Ze zien dus wel eens gewichtsverlies in baby’s als ze daarmee gevoed worden. Iets om rekening mee te houden als je die melk wil gaan gebruiken als volwaardige maaltijden ;).

5 maanden geleden

Reactie op Dekel89

Hoi! Ik bedoel dit niet betweterig of iets - ik ben 4 dagen geleden bevalle ...
Het bevat niet minder nutriënten; alleen wat minder vet. Ik vond dit een heel leerzaam artikel erover: https://www.borstvoeding.nl/hoe-werkt-borstvoeding/voormelk-en-achtermelk/

5 maanden geleden

Reactie op Babymei24

Ah zo! Die heb ik ook eentje ja, alleen noem ik het zelf gewoon kolven haha 😅 Ik heb er eentje van Lansinoh en die heeft een soort nekkoord aan de collector vastzitten. Als hij dan losschiet dan valt niet meteen alles op de grond. Ze zijn er ook van Elvie in dezelfde vorm als de kolf van Elvie, dus die kan je in je bh stoppen. Zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij is daar heel enthousiast over. Ik probeer ‘m zelf alleen te gebruiken als m’n borsten echt heel vol zijn, want anders ben ik bang dat ik er overproductie van krijg (ben ik best gevoelig voor). En on topic: vannacht werd mijn baby voor het eerst maar 1x wakker in de nacht! Wat fijn om wat langer achter elkaar door te kunnen slapen 😁 Nu hopen dat dit steeds vaker gebeurt!

5 maanden geleden

Mijn kindje heeft voor het eerst een paar keer naar me gelachen 🥰 niet de toevallige lachjes maar echte. Zoooo lief! Meteen in tranen haha

5 maanden geleden

Ahh goed dat je het zegt! Ik was daar wel van op de hoogte maar het is inderdaad belangrijk rekening mee te houden! Ik gebruik de melk (zeker nu) persoonlijk niet om mee te voeden, maar zal het waarschijnlijk bewaren tot 6 maanden om te verwerken in eten voor baby en badjes! Ik geef dan ook de borst waar hij op heeft gezeten nadat hij de eerste borst heeft gedronken, vooral in de ochtend is dat fijn zodat de druk er een beetje af is 😅 Maar als ik weer ga werken, zal ik gewoon de gekolfde melk van de dag aan baby geven :) Hij heeft nu nog geen een keer uit een flesje gedronken dus dat komt nog wel ☺️ En ja, hahah het is ook wel kolven, maar dan moet ik elektrisch kolven zeggen, ik heb echt een hekel aan die draden, flesjes, schoonmaken😭 Ik gebruik die van medela nu. dat omvallen en afvallen is echt onder de knie krijgen want ik heb dat zooo vaak gehad bij mijn eerste kindje en nu 1 x. Goed vastzetten😂

3 maanden geleden

Even nieuw leven inblazen in dit topic;) Ik ben deze week begonnen met oefenen om overdag in eigen bedje te slapen (ze sliep vooral bij mij en on-the-go). Maar wat blijkt: oefenen is helemaal niet nodig en ze slaapt hartstikke goed in haar eigen bedje🥳 Wat een verschil met haar grote broer destijds😅