53 Reacties

19 dagen geleden

Rockit! Ik ga wandelen, zet hem thuis dan even aan zodat hij tenminste zijn slaapje even langer doortrekt.

19 dagen geleden

Lekker naast hem liggen of liggend voeden en dan wegsneaken haha

19 dagen geleden

Ik heb een moonboon gehuurd en dit is echt een life saver

19 dagen geleden

Je hebt ook slaapcoaches. Ik weet niet hoe veel ze kosten maar lijkt me je gezondheid zeker waard. Ik zou ook bijna een moonboon huren. Maar bij ons lukte het op de valreep met muziek en een speen. Of op Spotify vliegtuig cabin geluiden of iemand die continu shhhh zegt😅

19 dagen geleden

Ik heb het wiegen bij m’n dochtertje afgeleerd met de pick up put down methode in mn achterhoofd. Ik heb haar nooit laten huilen en ook niet getimed na hoeveel minuten ik haar weer mocht troosten. Heb het zo aangepakt dat ik haar neerlegde en oppakte om te troosten, maar na troosten weer terug legde. Het was even een tijdsinvestering maar na 1,5-2 weken hoefde ze niet meer gewiegd te worden. Ik trok het ook niet meer, was soms 40 min aan het wiegen voor een dutje in haar bed van 30 minuten. Was dus tijd voor ons om af te bouwen ook.

19 dagen geleden

Reactie op saffiee

Ik heb het wiegen bij m’n dochtertje afgeleerd met de pick up put down meth ...
Hier heb ik ook naar gekeken en dan telkens pak je m weer op totdat die rustig is en dan leg je hem weer terug toch? Totdat die het opgeeft en in slaapt valt toch

19 dagen geleden

Reactie op Ramanur

Je hebt ook slaapcoaches. Ik weet niet hoe veel ze kosten maar lijkt me je ...
Oh wat fijn zeg! Met een speen en muziek heel fijn.. heb ik hier ook al geprobeerd helaas hij blijft maar strijden tegen z’n slaap 😢

19 dagen geleden

Reactie op mumofA24

Ik heb een moonboon gehuurd en dit is echt een life saver
Dit ga ik gelijk opzoeken!!

19 dagen geleden

Reactie op xxxnik

Rockit! Ik ga wandelen, zet hem thuis dan even aan zodat hij tenminste zijn ...
Heb k van me vriendin geleend werkt helaas niet 😢

19 dagen geleden

Reactie op RelaxedOrkaan817255

Lekker naast hem liggen of liggend voeden en dan wegsneaken haha
Hahaha did heb ik al zovaak geprobeerd, soms speelt die leuk verder lachend maar vaak gelijk huilen, hij is super aanhankelijk en ergens is dat heerlijk maar soms ook niet

19 dagen geleden

Hier geen tips om het wiegen af te bouwen, maar wij zitten op een yogabal om onze dochter in slaap te wiegen. Spaart je rug een beetje

19 dagen geleden

Reactie op frummeltje1

Hier geen tips om het wiegen af te bouwen, maar wij zitten op een yogabal o ...
Dit is ook wel een goede tip dit ga ik ook proberen! Tnx

19 dagen geleden

Ik zag het hierboven al maar de pick up put down methode!! Wij hebben onze dochter niet laten huilen, maar steeds opgepakt en getroost als ze moest huilen en als ze weer stil was weer neergelegd. Het was een zware week haha en het kost echt wel wat tijd, maar nu is het neerleggen en gelijk slapen! Zo fijn. Veel succes! 🫶🏼

19 dagen geleden

Reactie op Eetjelove

Ik zag het hierboven al maar de pick up put down methode!! Wij hebben onze ...
En wat doe je dan als ze overstuur blijven vraag ik me af??

19 dagen geleden

Reactie op saffiee

Ik heb het wiegen bij m’n dochtertje afgeleerd met de pick up put down meth ...
Liep je dan uit de kamer wanneer je haar weg had gelegd? Of bleef je tot ze sliep?

19 dagen geleden

Reactie op Kimberley287

Hier heb ik ook naar gekeken en dan telkens pak je m weer op totdat die rus ...
Jaaa inderdaad, en in het begin was dat troosten en gelijk weer oppakken en knuffelen, maar na een paar dagen was dat troosten al een hand over der bolletje en wat lieve woordjes. Tot ze het vertrouwen had dat ik er echt nog wel was als ze in der bed lag.

19 dagen geleden

Reactie op MeggieK

Liep je dan uit de kamer wanneer je haar weg had gelegd? Of bleef je tot ze ...
Nee ik bleef wel tot ze sliep, zodat ze wist dat ik er nog was. Toen dat goed ging ben ik weggelopen na wakker wegleggen en dat ging ook goed.

19 dagen geleden

Reactie op Kimberley287

En wat doe je dan als ze overstuur blijven vraag ik me af??
Mijn dochter is met het oppakken zelf al redelijk snel getroost, maar ik troostte dus gewoon tot ze weer stil was en haar ademhaling weer rustig was legde ik haar weer neer. En dan opnieuw indien nodig. Bij ons ging t erg snel goed.

19 dagen geleden

Reactie op Eetjelove

Mijn dochter is met het oppakken zelf al redelijk snel getroost, maar ik tr ...
Oké ik ben benieuwd ga me hier maar even mentaal op voorbereiden om dit te doen, hij valt ook vaak gelijk in slaap op m’n schouder als ik hem oppak maar zodra ik hem terug leg is die gelijk wakker en huilen en dan uiteindelijk eindigen we op m’n borst😅 maar dit is wel een methode die ik wil toepassen, methode om hem te laten huilen en niet troosten dat wil en kan ik echt niet

19 dagen geleden

Zoals hier genoemd idd de pick up put down methode. Goed letten op haar slaapsignalen en (na ritueel) in bed leggen. Kusje en weglopen. Pas wanneer onze kleine echt overstuur raakt, pakken we haar op totdat ze rustig is. Dan leggen we haar weer neer, of we wiegen haar eventjes. Het wiegen is bij ons aanzienlijk minder geworden hierdoor! Het lukt haar nog niet om zelf lekker in slaap te vallen, maar man man man mijn rug was ook helemaal kapot. Heb een thaise massage genomen en voelde me toen echt alsof ik overreden was. Maar na 2 dagen herstel was ik weer de oude. En nu wieg ik dus ook amper meer door die methode. Succes!