53 Reacties
19 dagen geleden
Aaah ik weet hoe je je voelt. Hier ook 3 maanden lang hem voor ieder dutje in slaap moeten wiegen, soms 30 minuten en dan sliep hij 25 minuten.. Op een gegeven moment kon ik het ook echt niet meer aan. Ik zag zelfs op tegen de dagen omdat het 5x per dag hetzelfde riedeltje was en het sloopte me. Ik heb toen een white noise apparaatje gekocht en de Rockit Baby Rocker voor op de kinderwagen. Grappig detail; ik heb het uiteindelijk niet nodig gehad omdat hij van de een op de andere dag ineens zelf in slaap viel. Dit was na een wendagje op een opvang. Uiteindelijk komt het echt goed maar als je er middenin zit lijkt het oneindig en is het vreselijk. Probeer de rocker eens en ik duim voor je dat het snel voorbij is♥️🤞🏻
19 dagen geleden
Reactie op rowenakonings
De 4moms wipstoel kopen!!!
Did ga ik eens opzoeken Tnx!
19 dagen geleden
Reactie op ennasil94
Aaah ik weet hoe je je voelt. Hier ook 3 maanden lang hem voor ieder dutje ...
Dat is lief! ❤️ het voelt idd oneindig en ben zo bang dat dit niet meer voorbij gaat en ik heel veel moeite ga hebben met hem naar bed te krijgen straks. Heb de white noise al thuis die gebruikte we eerst maar toen hadden we juist het idee dat die zonder beter sliep, misg toch weer uit de kast halen dan en die rock it dat heb ik geprobeerd die werkt ook niet helaas 😢 m’n zoontje is zo aanhankelijk wilt alleen maar bij je liggen
19 dagen geleden
Oh wij hadden precies hetzelfde. Ook eindeloos wiegen voor een heel kort slaapje en m’n rug echt kapot getild tot frustratie toe. Mijn vriend heeft toen deze besteld maar dan via Amazon voor €5 ofzo.
Vorige week kwam ik erachter dat die van ons heel goed gaat op stofzuiger geluiden. We zetten de stofzuiger aan en binnen 3 minuten is hij weg. Maar dit ding gebruiken we nog steeds regelmatig omdat hij graag getild wordt, dus echt een uitkomst!
19 dagen geleden
Reactie op aardbeitje4
Oh wij hadden precies hetzelfde. Ook eindeloos wiegen voor een heel kort sl ...
Dit is een goede! Ga hier gelijk voor kijken Tnx
19 dagen geleden
Reactie op ennasil94
Heeft iemand anders hem wel eens naar bed gebracht? Zo ja, wat gebeurde er ...
Me vriend kan hem ook na heel veel wiegen wel op bed leggen alleen die is het sneller zat als mij en valt die toch sneller in slaap bij mij. Ben ook al 3 x de deur uit geweest ‘s avonds en alle 3 de keren drama en dat komt denk ik door de borstvoeding wat die ‘s avonds altijd krijgt. Alleen nu vind ik t savonds niet zo heel erg want hij slaapt ‘s nachts redelijk door alleen altijd eindigt die bij ons in bed naast mij in een veilige slaaphouding. Daar moeten we ook vanaf en had ik mezelf voorgenomen als die na 6 maanden niet in z’n eigen bedje blijft door slapen ik de pick up put down methode ga gebruiken en moet doorzetten. Alleen het wiegen breekt me gewoon echt op en heb op het moment een beetje een inzinking omdat ik lichamelijk het wiegen niet meer volhou en vooral de slaapjes overdag tegen aanloop. Ik kan niet hele dagen op de bank liggen met hem en eerst een halfuur lopen wiegen. Zodra we hem wegleggen is die gelijk wakker overdags of slaapt die maar 20/30m. Maar nu voelt het voor mij dat als ik dat niet doe hij zo weinig slaapt en dat dat dan weer niet goed is voor hem en te weinig slaapt overdags. Ik let echt op z’n slaapsignalen en die heb ik goed door maar als ik hem gewoon weg leg zonder iets te doen dan blijft die gewoon wakker. Stofzuigen al geprobeerd, gewoon laten liggen, speentje in en telkens weer opnieuw erin doen maar hij blijf gewoon wakker.. zou het fijn vinden om overdags ook af en toe even tijd te hebben om dingen in huis te doen bijv of even voor mezelf dat heb ik al 5 maanden niet tot amper. Voel me af en toe alsof ik het helemaal fout doe en lees hier zoveel goede verhalen over kindjes die zelfstandig slapen. Maar tegelijkertijd wil ik hem de nabijheid geven die hij blijkbaar nodig heeft.. vind het lastig en op het moment best even pittig 😢
19 dagen geleden
En is je kamer ook donker genoeg? Mijn zoontje moet echt met rolluik dicht slapen , als hij nog enig licht ziet blijft hij kijken en zich wakker houden. Ik heb lang de draagdoek gedaan en uiteindelijk elk dutje in de ochtend begonnen zijn bedje oefenen, eerst deed ik het rolluik dicht, dim lichtje aan, puckababy aan, speen in en op bed leggen, paar aaien over zijn bol geven en kusjes geven en zeggen even lekker slapen straks ben ik er weer en als hij huilde kwam in elke keer weer terug en soms was aai over z'n bol in al goed en weer speen in doen en soms de pick up methode. Ik heb altijd wel mijn vamera aanstaan zodat ik zie wat hij doet in zn bedje.
Zo ben ik elk slaapje gaan opbouwen.
Heb wel dat hij elk slaapje als ik hem op bed leg, nu nog steeds, mijn kleine al begint te huilen zodra ik hem neerleg, maar zodra ik wegloop is het stil🤷♀️.
Snap dat je er doorheen zit hoor, alle lof voor jou als mama wat je afgelopen maanden al hebt gedaan om je kleintje te laten slapen 🤍
Hopelijk heb je wat aan alle tips
19 dagen geleden
Reactie op Neline89
En is je kamer ook donker genoeg? Mijn zoontje moet echt met rolluik dicht ...
Onze slaapkamer is wel heel donker en hij slaapt nog inde co sleeper, nu zegt me vriend dat die te klein voor hem is omdat die zichzelf soms ook wakker slaat. Denk dat die ook gelijk heeft en dat ik hier echt naar toe moet werken. Proberen elk slaapje in z’n kamertje en eigen bedje.. ga zeker met alle tips hier aan de slag want ik zie zelf wel heel erg in dat dit geen doen meer is lichameljk en geestelijk ook niet. Dankjewel voor je lieve bericht ❤️
19 dagen geleden
Is het bedje warm? Sinds ik een kruik in zn bedje leg, gaat het stukken beter. Die pak ik er dan uit als ik hem in zijn bedje leg. Ik.heb eens gelezen dat ze door het verschil in temperatuur ook wakker worden. In jouw armen is het warm, en dan ineens in een koud bed. Wie zou dan niet wakker worden?
19 dagen geleden
Reactie op Door082020
Is het bedje warm? Sinds ik een kruik in zn bedje leg, gaat het stukken b ...
Nee dat zou ik wel kunnen doen idd! Das helemaal waar natuurlijk z’n bedje is niet warm nee, ga ik morgen gelijk uitproberen Tnx!
19 dagen geleden
Ben echt benieuwd. Ze worden ook steeds zwaarder. Is echt funest voor je rug. Succes!
19 dagen geleden
Reactie op Door082020
Ben echt benieuwd. Ze worden ook steeds zwaarder. Is echt funest voor je ru ...
Zo pff maar echt hij is al 8 kilo zoiets.. lamme armen ervan 😅
19 dagen geleden
Reactie op Kimberley287
Me vriend kan hem ook na heel veel wiegen wel op bed leggen alleen die is h ...
Je doet echt niks fout; integendeel, je doet het fantastisch♥️. Je doet er alles aan om hem te laten slapen, je bent een hartstikke goede moeder. Het is een lastige fase en sommige kindjes hebben nu eenmaal echt nog moeite met leren in slaap vallen, daarin moet je jezelf niets verwijten
19 dagen geleden
Misschien heeft hij niet genoeg aan de borstvoeding
Ik hoor veel mensen dat ze dan afbouwen met borstvoeding en op flesvoeding over gaan en dat hun kleintje dan wel rustig door kan slapen omdat ze dan verzadigder zijn van voeding
Geen idee of het zo is maar misschien een optie
Hoeft natuurlijk niet
19 dagen geleden
Reactie op ennasil94
Je doet echt niks fout; integendeel, je doet het fantastisch♥️. Je doet er ...
Ah dit is zo lief krijg hier gewoon tranen van in m’n ogen terwijl ik je niet eens ken🥹 had dit even nodig om te horen ❤️ dankjewel voor je lieve woorden
19 dagen geleden
Reactie op detjana
Misschien heeft hij niet genoeg aan de borstvoeding
Ik hoor veel mensen da ...
Ja zou je dat denken? Hij groeit echt super goed verder en is al best een zware baby, meer dan 8 kilo en bijna 5 maanden nu.. zou kunnen hoor maar Snachts slaapt die wel redelijkheid door, zou die dan niet vaker komen dan als die te weinig binnen krijgt van me voeding? Zit soms ook wel te denken om het half half te doen, half borstvoeding en half kunst..