18 Reacties
2 maanden geleden
Opgerolde handdoek onder de oksels voor. Extra ondersteuning, houd die het misschien langer vol?
2 maanden geleden
Nou hier ook echt geen 5x10 minuten hoor! Meestal 2 of 3 keer per dag maximaal 5 minuten. Ze lijkt niet misselijk te worden, maar heeft er dan gewoon geen zin meer in haha😅
2 maanden geleden
Mijn dochter van bijna 4 maanden heeft er ook echt een hekel aan... We doen het 1 of 2x per dag maar dan is ze er ook helemaal klaar mee. Ze doet haar hoofdje ook niet echt omhoog
VRIEND
2 maanden geleden
Hier ook een kleintje dat een hekel heeft aan tummy time. Bij ons hadden ze het over paar keer per dag een minuut of 7, maar bij een halve minuut gaat ze vaak al huilen. Ze vindt het wel minder erg als ze op voedingskussen leunt. Ik probeer me maar niet te veel zorgen te maken, mijn oudste (nu 4 jaar) had ook hekel aan tummy time en is allemaal goed gekomen :)
2 maanden geleden
10 minuten is wel echt lang. Hier is het vaak voor de spiegel wel een succes op bed. Of op het aankleedkussen en dan door een boekje bladeren. Hier ook veel natte boeren en scheten tijdens Tommy time maar heb juist het idee dat het haar oplucht. Ik leg er tegenwoordig maar een hydrofiele doek onder 😅
2 maanden geleden
Mijn meisje is 11 weken en tegen ons zeiden ze gisteren op het CB 6x1 minuut..
2 maanden geleden
Ons zoontje vind het gelukkig leuk, zo kan hij meer zien dan liggend op zijn rug. Ik doe dit op de eettafel op een aankleedkussen. Zo kan hij ons goed zien en volgen.
Mijn dochter en ik gaan soms een hele show geven, vindt hij fantastisch en houdt hij het ook langer vol!
Ik leg hem na elk slaapje
/voor het flesje op zijn buik. De ene keer is het 5 mins en soms 10. Hij laat ook vaak een flinke boer dan.
2 maanden geleden
Hier vond ze het ook verschrikkelijk. Heel erg overstuur na de tijd. Haar nekje was wel heel slap. En ineens met 11 weken kon ze zelf op haar buik draaien en wou ze heel graag haar hoofd omhoog doen (om haar heen kijken). Na paar dagen kon ze het ineens hartstikke goed. Wij krijgen wel de tip van de fysio dat als ze het op een vlakke ondergrond niet leuk vinden, je het ook op je arm kan doen en dan rondlopen om dingen te bekijken.
2 maanden geleden
Wat een verschil qua tijden van het cb. Hier zeggen ze 3-5 keer per dag 10-15 minuten 😳 Soms is hij er na 2 minuten al klaar mee en soms halen we de 5 minuten. Fijn om te lezen dat die van mij niet de enige is die er een hekel aan heeft en dat het advies van de duur van tummy time uitzonderlijk lang is vergeleken met jullie
2 maanden geleden
Die van mij vindt het ook verschrikkelijk. Ik vraag me altijd af of het niet gewoon hetzelfde effect heeft als hij zijn hoofd rechtop houdt in andere posities (bijvoorbeeld "vliegen" vindt hij geweldig), maar ik had een hele strenge arts van het consultatiebureau die dat volgens mij maar een domme vraag vond. Wat denken jullie?
2 maanden geleden
Reactie op Christina4351
Die van mij vindt het ook verschrikkelijk. Ik vraag me altijd af of het nie ...
PS: bij mij op het consultatiebureau zeiden ze een kwartier aan een stuk... ik ben al blij als 1.5 minuut lukt
2 maanden geleden
Hier vond ze het ook drie keer niks en was er telkens na een minuut al weer klaar mee. Moet eerlijk zeggen dat ik daardoor ook niet veel tummy time gedaan heb daardoor.
Maar 2.5 week geleden rolde ze ineens zelf om naar haar buik.
Sinds ze dit onder de knie heeft ligt ze ineens veel langer op haar buik en dit gaar helemaal prima..
2 maanden geleden
Onze meid 18 weken, vond het tot 3-4 weken geleden He-le-maal niks om tummy tijd te doen. Wij oefenden dan door haar bij ons op de borst te liggen, dan oefent ze wel maar niet helemaal plat zeg maar dus ietsje makkelijker. Nu lijkt het uit het niets alsof ze niet anders wil dan op haar buik haha
2 maanden geleden
Reactie op Christina4351
PS: bij mij op het consultatiebureau zeiden ze een kwartier aan een stuk... ...
Bij mij zeiden ze meestal vaker en kort dan lang en dat de baby het haat..
2 maanden geleden
Reactie op Taurus1994
Bij mij zeiden ze meestal vaker en kort dan lang en dat de baby het haat..
Gek dat het advies zo verschillend is!